Igår, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det finns inget som bevisar att hon skulle varit otrogen! Sluta upp med ditt misogyna victim blaming!

Ok du säger att det inte finns något som BEVISAR att hon varit otrogen, men du säger INTE heller att hon inte varit otrogen.

Utan det är bara bevisen som saknas?

Tänk om någon har bevis ?
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Citat:
Det finns inget som bevisar att hon skulle varit otrogen! Sluta upp med ditt misogyna victim blaming!
Måste man ha bevis - räcker det inte om man påstår något? Eller gäller det bara om det är Ciara som påstår något?

"Jag önskar att det tagit slut där och då, sommaren 2024, på dina villkor. [...] Du hade förmodligen inte känt samma behov av att krossa mig då. Men du kom tillbaka och ville försöka igen. Du sa att du förstod varför vi båda sökt oss utanför förhållandet. Vi hade båda gjort fel."
(När allt faller, Måns Zelmerlöw)
Citera
Igår, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
MZ har inte varit vare sig ”notoriskt” eller ”kroniskt” otrogen som vissa av er skriver. 😉 Att Ciara under lång tid misstänkte honom för otrohet betyder inte att han faktiskt var otrogen alla de gånger hon misstänkte det. MZ beskriver själv i boken de tillfällen då han faktiskt varit otrogen.

Och nej, jag bryr mig verkligen inte om vem Ciaras nya pojkvän är. Om något tror jag att det är positivt för MZ att hon har gått vidare.

Men Trudy var inte ex till den nuvarande mannen. Det handlar om mannen Ciara var med i december och vars dåvarande partner själv skrev att han lämnade henne för Ciara. Det var därför jag tog upp det.

Och precis som du själv skriver: man äger inte sin partner. Nej, exakt. Ciara ägde inte heller MZ. Han hade rätt att vilja avsluta äktenskapet. Efter år av konflikter.

Det är vad som händer därefter som gör tidslinjen så intressant. I juni 2024 kunde Ciara lämna barnen hos MZ och åka iväg. Knappt nio månader senare framställdes han plötsligt som en fara för familjen. Däremellan hade MZ berättat att han ville skiljas. Vad var det konkret som förändrades under de där månaderna?

Det finns dessutom tidigare händelser som visar hur infekterade deras konflikter kunde bli. MZ beskriver i boken en natt då Ciara hällde vatten på honom. När han tog tag i henne och frågade vad fan hon höll på med skrek hon enligt hans berättelse ”mamma, han slår mig”, varpå hennes mamma sade åt henne att gå och lägga sig.

Sedan har vi hotellhändelsen. Där finns vittnesuppgifter om att Ciara var berusad och följde efter MZ i korridoren samtidigt som konflikten återigen handlade om hennes misstankar om otrohet vilket han inte var.

Gällande Ciaras Engelska advokat så finns där VÄLDIGT mycket att fundera över. Det går också att läsa i boken.

Jag säger inte att skilsmässobeskedet i sig bevisar orsaken till det som sedan hände. Men nog är det rimligt att fråga sig varför bilden av MZ förändrades så totalt just då och vad som faktiskt låg bakom den förändringen.

Sedan är det lite roligt det här med ”förtal” som du och andra plötsligt ser precis överallt. Nu är det tydligen förtal även att Ciara framställs som ett våp som inte klarar någonting själv.

Men vem är det egentligen som har skapat DEN bilden?

Det är ju hennes egna vänner – Adelina, Läckberg och även Cissi Wallin – som gång på gång beskrivit hur Ciara inte kunde jobba, inte hade pengar och behövde hjälp med än det ena, än det andra.

Och bilen då. Adelina skrev själv på Instagram att bilen behövde besiktigas. Men tydligen gick inte heller det att lösa, trots alla driftiga och resursstarka vänner som omgav Ciara.

Rikskrim brukar ju dessutom framhålla Läckbergs enorma ”finansiella muskler”. Men att hjälpa sin vän att få en bil besiktigad verkar tydligen ha legat på en nivå som ingen av dessa handlingskraftiga damer klarade av. 😉

Så vem är det egentligen som framställer Ciara som fullständigt hjälplös här? MZ – eller hennes egna vänner?

Det där med otrohet har MZ hållit på med i varje relation. Han är en egocentrisk beroendeperson. Kvinnor, sex, droger, alkohol.
Citera
Igår, 18:33
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ok du säger att det inte finns något som BEVISAR att hon varit otrogen, men du säger INTE heller att hon inte varit otrogen.

Det är väl för fan samma sak!
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Citat:

Utan det är bara bevisen som saknas?

Tänk om någon har bevis ?
Tänk om jorden är platt och månen gjord av ost? Små barn har stor fantasi.

MånsPetter medger att han missbrukat kokain och varit otrogen. Har han ens med ett ord antytt att Ciara har varit det? Jag är helt säker på att han hade använt det som ett argument under domstolsförhandlingen om barnens hemvist ifall det hade varit så. Har du bevis för motsatsen så fram med det.
Citera
Igår, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tänk om jorden är platt och månen gjord av ost? Små barn har stor fantasi.

MånsPetter medger att han missbrukat kokain och varit otrogen. Har han ens med ett ord antytt att Ciara har varit det? Jag är helt säker på att han hade använt det som ett argument under domstolsförhandlingen om barnens hemvist ifall det hade varit så. Har du bevis för motsatsen så fram med det.

Ja det har han läs hans bok alternativt läs Lazydell inlägg tidigare. Ciara var till och med förstående i att de båda hade gjort fel eftersom BÅDA TVÅ hade sökt sig utanför förhållandet.
Citera
Igår, 20:02
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ja det har han läs hans bok alternativt läs Lazydell inlägg tidigare. Ciara var till och med förstående i att de båda hade gjort fel eftersom BÅDA TVÅ hade sökt sig utanför förhållandet.

Har du frågat henne om det stämmer? Så vi får det från annat än ryktesvägen.
Citera
Igår, 20:29
Medlem
Citat:
Har du frågat henne om det stämmer? Så vi får det från annat än ryktesvägen.

Nej, jag har faktiskt inte frågat Ciara personligen. Har DU frågat MZ personligen om allt du påstår om honom här inne?

Lite fascinerande att ”ryktesvägen” plötsligt blivit ett problem. Läckberg skrev ju själv häromdagen att hon i 15–20 ÅR hört ”trovärdiga rykten” om MZ, samtidigt som hon uttryckligen medgav att hon inte hade några förstahandsuppgifter.

Frågade ni MZ då innan ni tog hennes uppgifter som sanning?

Jag utgår här från vad MZ faktiskt skriver i sin bok.
Vill du veta om Ciaras version är densamma får väl samma krav gälla åt BÅDA håll. 😉

Men kul ändå att vi tydligen har kommit fram till att uppgifter från ”ryktesvägen” ska ifrågasättas. Det kan vi absolut vara överens om.
Citera
Igår, 20:37
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Nej, jag har faktiskt inte frågat Ciara personligen. Har DU frågat MZ personligen om allt du påstår om honom här inne?

Lite fascinerande att ”ryktesvägen” plötsligt blivit ett problem. Läckberg skrev ju själv häromdagen att hon i 15–20 ÅR hört ”trovärdiga rykten” om MZ, samtidigt som hon uttryckligen medgav att hon inte hade några förstahandsuppgifter.

Frågade ni MZ då innan ni tog hennes uppgifter som sanning?

Jag utgår här från vad MZ faktiskt skriver i sin bok.
Vill du veta om Ciaras version är densamma får väl samma krav gälla åt BÅDA håll. 😉

Men kul ändå att vi tydligen har kommit fram till att uppgifter från ”ryktesvägen” ska ifrågasättas. Det kan vi absolut vara överens om.

Du är för dum för att förstå att jag endast skriver sådant som är bevisat, för femtioelfte gången!
Vad fan har Läckberg med min kommentar att göra? Jag har aldrig skrivit något om henne! Du kan ju inte skriva ett endaste inlägg utan att försöka leda ämnet in på något annat än vad det faktiskt är som du försöker svara på! Att vi skulle vara överens om något?...Helt otroligt korkat svar....
Citera
Igår, 21:07
Medlem
Rikskrim08s avatar
Detta tjat om MånsPetters sågade och hånade "självömkansbok", "slaskbok" eller som i folkmun kallas hatbok lär få konsekvenser för den lille bekräftelsetorsken MånsPetter.

Låckberg äter middag med advokat och några från England nu...
Citera
Igår, 21:18
Medlem
Helt objektivt vill jag meddela tråden att den så kallade Hatboken av Trådens Huvudperson numera inte finns med på:
- Bokustoppen
- Boknyheter det snackas om (samma nätbokhandels lista, oklart vilka andra kriterier som gäller)
- Topplistan böcker (hos Adlibris)

Det förefaller som om de intresserade slog till relativt omgående och att den så kallade hajpen kom något av sig.

P.S. Det finns i skrivande stund redan ett begagnat exemplar på Bokbörsen.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Helt objektivt vill jag meddela tråden att den så kallade Hatboken av Trådens Huvudperson numera inte finns med på:
- Bokustoppen
- Boknyheter det snackas om (samma nätbokhandels lista, oklart vilka andra kriterier som gäller)
- Topplistan böcker (hos Adlibris)

Det förefaller som om de intresserade slog till relativt omgående och att den så kallade hajpen kom något av sig.

P.S. Det finns i skrivande stund redan ett begagnat exemplar på Bokbörsen.

Då får väl MånsPetter köpa ytterligare 1000 ex😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in