2026-09-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Är det inte ganska självklart att Måns och hans pappa har ett kontrakt? Måns är ju ändå den som bor där. Han har inte blivit utkastad och ingen har bytt hans låskod.
Hyreskontrakt gäller i både muntlig och skriftlig form, och hur just det här kontraktet ser ut kan vi inte veta. Klart är iaf att ägaren inte försökt bli av med den som är inneboende.

Vad vi också vet är att du enligt folkbokföringslagen är skyldig att vara skriven där du bor och regelbundet tillbringar din dygnsvila.
Dvs - om du faktiskt bor i ett hus ska du också vara folkbokförd där. Vilket Måns är.

Från rättegången:
"Ciara Janson är folkbokförd i Storbritannien, inte i Sverige" samt "Ciara har aldrig bott eller haft för avsikt att bosätta sig i Sverige permanent."
Barnen var folkbokförda i Sverige och blev utlåsta iom att Ciara blev det.

Från rättegången:
Hon tror absolut att Måns ville få äktenskapet att fungera. De älskar varandra och ville båda få det att fungera. När hon tittar tillbaka ser hon att det fanns en plan B och den var hon naiv nog att inte se, dvs. att få över barnen till Sverige och folkbokföra dem här. Hon tror att Måns har fått råd att göra det.
Citera
2026-09-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
https://www.expressen.se/noje/nya-bilderna-pa-mans-zelmerlow-och-nya-karleken-elin/

nytagna fina bilder på paret från bokmässan.

Jättefina, det där kommer att bli bra.

Skönt för MZ att han träffat en driven, driftig och självständig tjej!

Hon kan säkert klara sig ur alla möjliga knipor helt på EGEN hand om det kniper oavsett land eller språk.

Utan inbladning av hysteriska kvinnor.
Citera
2026-09-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Finns det en regel mot att diskutera hypotetiska frågor?!
Nej, självklart inte.
Men jag tycker för min del att det är döfött att ta en helt hypotetisk diskussion.
När man vet att man absolut inte kan komma fram till något konkret.
På vilket sätt har jag "dragit upp ramar för vad man får diskutera" när jag säger
vad jag själv tycker?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-28 kl. 22:04.
Citera
2026-09-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak

Hon kan säkert klara sig ur alla möjliga knipor helt på EGEN hand om det kniper oavsett land eller språk.

De ser lyckliga och kära ut.
Citera
2026-09-28, 21:43
Medlem
Citat:

Ja verkligen jag håller med.

Jag tror det var jättebra att MZ träffade E det kommer att göra honom gott. Man ser en värme mellan dem även om man bara ser dem på ett foto.✨😊
Citera
2026-09-28, 21:45
Medlem
Citat:
Det måste vara nästan ett handikapp att vara så petig och ständigt märka ord.

Det ÄR Måns som bor på gården. Det är Måns som investerar och sköter gården.
Det är Måns ägandes och egenhändigt planterade och skötta vindruvstockar.
Det är Måns vingård. Även om han arrenderar marken och byggnaderna av sin far tillsvidare.
Är detta faktum viktigt att veta för "okunniga läsare"?

Det är han som bor på gården. Det är möjligen han som investerar och sköter gården - det har jag ingen insyn i. Om vinstockarna är planterade stadigvarande på en fastighet tillhör de fastighetsägaren. Och det är fortfarande INTE hans vingård, den tillhör hans far. Om han "arrenderar" den av sin far är den ju inte hans, det borde till och med du förstå.

Jag bedömer att det är viktigt att det inte sprids lögner. Men jag förstår inte varför du gång på gång sprider dem, du vet ju hur sakförhållandena är, men försöker formulera det som att Trådens Huvudperson har någon ytterligare relation till fastigheten utöver att han bor där och att hans far äger den. Det om något är väl ett handikapp; jag börjar fundera på om det föreligger ett förståndsdito.
Citera
2026-09-28, 21:49
Medlem
Citat:

Det får vi hoppas. Men blir hon UTLÅST så är det väl i Sverige? Du kanske TÄNKER att hon får problem med skånskan?

Du har något emot hysteriska KVINNOR?
Citera
2026-09-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ja verkligen jag håller med.

Jag tror det var jättebra att MZ träffade E det kommer att göra honom gott. Man ser en värme mellan dem även om man bara ser dem på ett foto.✨😊
Jag har inga bevis men jag TROR att paret träffades på Baravara. Kvinnan med de vackra ögonen.
Varför skulle annars MZ omnämna kvinnan i sin biografi?
Det märks att de har varit ihop ett bra tag och känner varandra iallafall.
OBS: Min spekulation bara.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-28 kl. 22:06.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker att de ser hungriga och kissnödiga ut.
Citera
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/noje/nya-bilderna-pa-mans-zelmerlow-och-nya-karleken-elin/

nytagna fina bilder på paret från bokmässan.

Starkt missvisande bildtext: "Elin och Måns Zelmerlöw". Om hon nu saknar eget efternamn är det knappast korrekt att framställa det som om hon delar hans. (Jämför exempelvis "Pernilla och Linus Wahlgren", som i alla rimliga sammanhang tolkas som "Pernilla Wahlgren + Linus Wahlgren", eller "Bill och Hillary Clinton", som i alla rimliga sammanhang tolkas som "Bill Clinton + Hillary Clinton".*)

* Relationen mellan de två personerna med samma efternamn kan alltså vara olika, här syskon och gift par. Vilken som gäller mellan "Elin och Måns Zelmerlöw" undandrar sig min bedömning.
Citera
2026-09-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Är det inte ganska självklart att Måns och hans pappa har ett kontrakt? Måns är ju ändå den som bor där. Han har inte blivit utkastad och ingen har bytt hans låskod.
Hyreskontrakt gäller i både muntlig och skriftlig form, och hur just det här kontraktet ser ut kan vi inte veta. Klart är iaf att ägaren inte försökt bli av med den som är inneboende.

Vad vi också vet är att du enligt folkbokföringslagen är skyldig att vara skriven där du bor och regelbundet tillbringar din dygnsvila.
Dvs - om du faktiskt bor i ett hus ska du också vara folkbokförd där. Vilket Måns är.

Från rättegången:
"Ciara Janson är folkbokförd i Storbritannien, inte i Sverige" samt "Ciara har aldrig bott eller haft för avsikt att bosätta sig i Sverige permanent."

För mig är det inte ett dugg självklart med tanke på hur Trådens Huvudperson har förhållit sig till personlig administration* tidigare.

* exempelvis barnbidrag
Citera
2026-09-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det får vi hoppas. Men blir hon UTLÅST så är det väl i Sverige? Du kanske TÄNKER att hon får problem med skånskan?

Du har något emot hysteriska KVINNOR?
Hysteri är ett sjukdomstillstånd på riktigt.
Men dramaqueens, både manliga och kvinnliga ställer till med stor röra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in