Igår, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Snygg vändning.

Först är din princip att ”vuxna män ska försörja sin familj”, men när du blir synad handlar det plötsligt om att ”dela med sig”, stipendier och att ge bort njurar?

Det är så genomskådligt att du ändrar dina egna regler helt beroende på hur du vill trycka till MZ.

Att du tappar fattningen totalt och börjar gapa om ”knarkare” så fort du får en logisk fråga visar ju bara att du är här på ett personligt korståg. Du behöver nog lugna ner dig ganska rejält!!

Jag är inte en vuxen man, min fru är inte en vuxen man. Ingen av oss är rik heller.
Måns är det. Och han ska föreställa en man. I England är det ännu mer självllart att män ska försörja och vara romantiska.
Ge bort en njure= jag ger min fru sllt jag kan.
Ingen av oss har gnällt på vad vi betalat
När hon fyllde 30 gick jag over and beyond för att ge henne en magisk vecka.
Måns bitchar om att ha betalt för sin familj. Patetiskt.
Man gnäller inte över att man betalt för sin familj.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så du påstår att Camilla har köpt en 30 år yngre toyboy för sina pengar.
Som hon matar med hummer varje dag. Klär honom i siden o köper dyra sportbilar till honom.
Det var ju smickrande för Läckbergskan.

Vilken planet kommer du ifrån?
På fotot med Camilla till den låsta artikeln ståtar Simon i en vanlig grå T-shirt o en vardaglig bomullsjacka som ser ut att komma från Ellos,
liksom Läckbergskans rosa klänning.

Om du följt henne och honom hade du sett att han badar i lyx och att hon tagit med honom i första klass över världen.
Inte ett enda gnäll om det.
Citera
Igår, 22:20
Medlem
Citat:
Så du påstår att Camilla har köpt en 30 år yngre toyboy för sina pengar.
Som hon matar med hummer varje dag. Klär honom i siden o köper dyra sportbilar till honom.
Det var ju smickrande för Läckbergskan.

Vilken planet kommer du ifrån?
På fotot med Camilla till den låsta artikeln ståtar Simon i en vanlig grå T-shirt o en vardaglig bomullsjacka som ser ut att komma från Ellos,
liksom Läckbergskans rosa klänning.

Det är mer smickrande att Camilla älskar och skämmer bort sin man än att Måns inte ens kan uppvakta sin egen fru och grinar över att han betalat deras jävla basic hus. Sin fru och barns boende. Herregud.
Citera
Igår, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Exakt. Ingen hindrar honom erkänner han. Då handlar det om när Måns känner för det. Han är ju helt ledig påstår han med all tid i världen och får ändå inte till mer än 5 ggr på 18 månader. Barnen kommer snart vilja vara med kompisar och resa på lov, inte hänga med sin biologiska pappa som dyker upp helt plötsligt och vill ha kvalitetstid..
Det är ju upp till CJ om Måns får träffa sina pojkar.
Det är på hennes villkor. Läser du tråden ens.

Måns har bott i UK i 8 år för Ciaras skull.
Och inte trivts.
Nu var det Ciaras tur att pendla, skröt hon när de flyttade till Sverige.
Vad hände med det?
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Citat:
Jag är inte en vuxen man, min fru är inte en vuxen man. Ingen av oss är rik heller.
Måns är det. Och han ska föreställa en man. I England är det ännu mer självllart att män ska försörja och vara romantiska.
Ge bort en njure= jag ger min fru sllt jag kan.
Ingen av oss har gnällt på vad vi betalat
När hon fyllde 30 gick jag over and beyond för att ge henne en magisk vecka.
Måns bitchar om att ha betalt för sin familj. Patetiskt.
Man gnäller inte över att man betalt för sin familj.

Så om en man blir försörjd av sin kvinna då är HAN inte en riktig man enligt dig?

Likt Simon som sköter markservicen medans hans rika fru går på middagar o.d . han brukar väl mest ägna sig åt att skruva ihop stolar eller träna

Så han är då inte en MAN?
Citera
Igår, 22:38
Medlem
Citat:
Om du följt henne och honom hade du sett att han badar i lyx och att hon tagit med honom i första klass över världen.
Inte ett enda gnäll om det.
Har Måns gnällt? Det är ju du som begär det orimliga av honom.
Att han ska försörja hela familjen samtidigt som han är självisk när han jobbar!

Tror du CJ varit nöjd om MZ slutat jobba och hankat sig fram på bidrag?
Så att han kunde vara hemma o mysa med pojkarna istället.
Så att hon fick jobba ihjäl sig själv för att fixa stålarna till deras lyxliv.
Eller flytta till en tvåa i förorten och sätta barnen i kommunal skola.
Tror du det? Att CJ varit nöjd och tillfreds?
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 22:41.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Citat:
Inte fan gjorde den feta nannyn allt själv, hon hjälpte till!!! Ciara var ensam i ett annat land än sin knarkande man på heltid.

En vecka har 168 fucking timmar och alla 168 fucking timmar har ansvaret vilat helt på trebarnsmamman Ciara medans Måns sovit till kl 13.00 varje dag, knarkat, varit otrogen, 99% av tiden i ett annat land.
Eftersom fettot inte har något eget liv ställde hon glatt upp på det som en parasit som mest skapade intriger mellan makarna och vände dem mot varandra.
Ciara var "ensam i ett annat land".
Annat land än vaddå? Nannyn jobbade 60 tim/veckan och det var i Ciaras hemland.
Där hon, enligt dig, har/hade stor hjälp från både mor, far och syster.
Hur många timmar krävs det egentligen per vecka för att kunna ta hand om sina egna barn?
Måns verkar klara det bra (relativt) själv, när han får chansen.

168 timmar per vecka har ansvaret vilat helt på trebarnsmamman, påstår du också.
Ansvar för vadå?
Försörja dem? Se till att de har tak över huvudet och värme? Se till att det finns mat i kylskåpet? Se till att de blir blöjfria? Kolla att poolen fungerar innan hela sommaren passerat? Lära dem cykla? Lära dem vad som är rätt och fel? Att aldrig tala illa om deras far?

Att du påstår att en man brukar se det som ett nederlag att inte kunna försörja sin familj och samtidigt kallar en hårt arbetande kvinna för "fetto" säger allt.
Inte en chans att du gillar kvinnor.
Citera
Igår, 22:48
Medlem
Citat:
Det är mer smickrande att Camilla älskar och skämmer bort sin man än att Måns inte ens kan uppvakta sin egen fru och [b]grinar över att han betalat deras jävla basic hus. Sin fru och barns boende. Herregud.
Varför ska någon annan betala för CJ o hennes pojkväns liv?
För sina pojkar betalar han underhåll. Men sitt eget hus som han inte ens får besöka.

Det skulle väl du själv gjort, om din fru hade en ny käresta o bodde i DITT hus.
Som du betalar lån o löpande kostnader för.
Det hade du bara tyckt var självklart förstås när du lever på stipendier.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 22:51.
Citera
Igår, 22:53
Medlem
Citat:
Har Måns gnällt? Det är ju du som begär det orimliga av honom.
Att han ska försörja hela familjen samtidigt som han är självisk när han jobbar!

Tror du CJ varit nöjd om MZ slutat jobba och hankat sig fram på bidrag?
Så att han kunde vara hemma o mysa med pojkarna istället.
Så att hon fick jobba ihjäl sig själv för att fixa stålarna till deras lyxliv.
Eller flytta till en tvåa i förorten och sätta barnen i kommunal skola.
Tror du det? Att CJ varit nöjd och tillfreds?

Jag har inte upplevt att han har gnällt överhuvudtaget däremot så framkommer det i boken att ju mer jobb han hade desto mer pressad blev han. Vilket också förde med sig att han inte riktigt kunde prestera så bra som han ville på något av uppdragen.

Jag tror bara Ciara är lite bitter på att det inte är hon som kommer att få gå på röda mattan längre. Om det är någon som kommer att göra det så är det Elin.

Ibland undrar jag varför vi pratar om Ciara alls, jag tycker det känns som att hon är historia nu.
Senast redigerad av subtleoak Igår kl. 23:04.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
Citat:
Det är mer smickrande att Camilla älskar och skämmer bort sin man än att Måns inte ens kan uppvakta sin egen fru och grinar över att han betalat deras jävla basic hus. Sin fru och barns boende. Herregud.
Det kanske är Ciara som är bortskämd och aldrig blir nöjd med någonting.
Tänk att vaska en tio dagars semester med lyxhotell på Maldiverna?
Totalt bortkastade pengar. Vilken vuxen människa skulle göra så mot sin partner?

Din retorik går ut på att de är familj fortfarande.
Men det är de inte längre.
Måns har delad försörjningsplikt för pojkarna.
Men han har inte försörjningsplikt för en vuxen kvinna
med egna fastigheter och inkomst.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 23:21.
Citera
Igår, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ibland undrar jag varför vi pratar om Ciara alls, jag tycker det känns som att hon är historia nu.
Precis så.
Hon känns som historia och jag ser annat som tyder på att hon också är historia. På tiden.
Citera
Igår, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Precis så.
Hon känns som historia och jag ser annat som tyder på att hon också är historia. På tiden.

Ja va skönt svenska folket är ganska trötta på hennes utspel om ALLT möjligt.

Från det ena till det andra någon skrev ju i tråden tidigare att MZ med flickvän letade lägenhet i Stockholm, det kanske var fina Elin och MZ men sen vet jag inte hur det gått med letandet, bra hoppas jag iof 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in