2026-09-16, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var inte en förtalsrättegång, de stämde en tidning för olaglig insamling av information bl.a telefonavlyssning. Jag tycker att du kan Googla och kolla upp upp sånt innan du skriver. Om du inte ljuger medvetet?
Vad tror du de skulle använda den olagliga telefonavlyssningen till då?
Till sina skvallerartiklar såklart.
Det handlar i grund o botten om tidningars skoningslösa jakt på förtal.
Något som bidrog till att Prinsessan Diana mådde psykiskt dåligt och blev paranoid.
Googlade du också om Brittisk press?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-16 kl. 03:33.
Citera
2026-09-16, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, jag gör nog inte det då jag inte visste att alla äktenskapsförord var likadana. Då kan man ju undra varför de behövs?
Expressen har tagit del av äktenskapsförordet ja, och med största sannolikhet har de fått det av CJ själv. Så jag förstår att du litar 100 gånger mer på det. De, liksom CJ, brukar ju skriva trovärdigt.

Säg mig varför de har äktenskapsförord om allt ändå ska delas lika? Hade det inte räckt med äktenskapsbalken?
Och berätta framför allt varför MZ nu är nöjd, och säger att de slutligen kommit överens. Är det för att han måste betala av i tid och evighet på hennes löviga ljusdekorationer?
Vad säger dig att Expressen ”med största sannolikhet har fått det av CJ själv”?

För att ett äktenskapsförord ska vara giltigt så måste det registreras hos Skatteverket, då blir det en offentlig handling som till exempel Expressen kan begära ut.

Ditt påstående är ett utmärkt exempel på hur okunskap skapar spekulationer och falska rykten. Det är lite tragiskt.
Citera
2026-09-16, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad tror du de skulle använda den olagliga telefonavlyssningen till då?
Till sina skvallerartiklar såklart.
Det handlar i grund o botten om tidningars jakt på förtal.
Tidningen har redan publicerat informationen som kändisarna tror att de fått tillgång till på ett olagligt sätt, annars hade kändisarna inte känt till att tidningarna hade informationen. Förstår du? Det är helt enkelt inte sant att tidningarna ofta förlorar förtalsrättegångar. England har inte en likadan lagstiftning som Sverige.
Citera
2026-09-16, 03:23
Medlem
Citat:
Tidningen har redan publicerat informationen som kändisarna tror att de fått tillgång till på ett olagligt sätt, annars hade kändisarna inte känt till att tidningarna hade informationen. Förstår du? Det är helt enkelt inte sant att tidningarna ofta förlorar förtalsrättegångar. England har inte en likadan lagstiftning som Sverige.
Hur som helst den Brittiska pressen är ökända för sina smutsiga metoder.
Tyvärr har andra tidningar i Europa anammat den typen av skoningslös journalistik.
Skandaltidningen Stoppa pressarna tex.
EDIT: Inte så att de ger sig på att tefonanlyssna.
Men de använder sig av smutsiga metoder för att komma över vilket skvaller som helst.
Från vem som helst.

Det var sant på 80,90 och tvåtusentalet iallafall. Då jag hängde med.
Har inte intresserat mig för Brittisk press de senaste 20 åren.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-16 kl. 03:40.
Citera
2026-09-16, 03:42
Medlem
Citat:
Du förstår inte hur det går till i tidningsvärlden.
Det är säkert en översättning från Engelsk skvallerpress i flera led.
Som DV publicerade. Eller tror du Måns överlämnat parets äktenskapsförord till media???
Den engelska skvallerpressen är dessutom värst i Europa om inte i hela världen på att dra till, ljuga och förtala.
MånsPetter lämnade indirekt äktenskapsförordet till media genom att registrera det på Skatteverket. Det blir då en offentlig handling som till exempel Expressen kan begära ut.

Den engelska svallerpressen är bäst i världen på att skriva sanningar som svider, det är nästan bara i Sverige som sanningen klassas som förtal och inte får sägas. Däremot ljuger brittisk media väldigt sällan eftersom det räknas som förtal. De har, till skillnad mot Sverige, en enkel och fullt logisk lagstiftning gällande förtal.
Citera
2026-09-16, 03:51
Medlem
Citat:
MånsPetter lämnade indirekt äktenskapsförordet till media genom att registrera det på Skatteverket. Det blir då en offentlig handling som till exempel Expressen kan begära ut.

Den engelska svallerpressen är bäst i världen på att skriva sanningar som svider, det är nästan bara i Sverige som sanningen klassas som förtal och inte får sägas. Däremot ljuger brittisk media väldigt sällan eftersom det räknas som förtal. De har, till skillnad mot Sverige, en enkel och fullt logisk lagstiftning gällande förtal.
Och det beundrar du dem för? Jag vill inte leva i ett sådant samhälle.
För skvaller är sällan sanning. Det är viskleken, som Måns uttryckte det.
"En fjärils vingslag på himmelska fridens torg i Peking, har vuxit till en hel orkan när den når Amerikas kust."

Du brukar ju ha så mycket åsikter om Måns i vanliga fall. Har du tystnat?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-16 kl. 04:11.
Citera
2026-09-16, 04:39
Medlem
Citat:
Och det beundrar du dem för? Jag vill inte leva i ett sådant samhälle.
För skvaller är sällan sanning. Det är viskleken, som Måns uttryckte det.
"En fjärils vingslag på himmelska fridens torg i Peking, har vuxit till en hel orkan när den når Amerikas kust."

Du brukar ju ha så mycket åsikter om Måns i vanliga fall. Har du tystnat?

Jag överlåter utrymmet till dig. Dina åsikter och insikter om MånsPetter och hans pappa är unika. Det är verkligen din förtjänst att tråden inte längre bara innehåller skvaller utan nu avhandlar fakta och viktigheter.

Citat:
Det var mycket prat om "skinnbit" både från Måns och hans pappa, som brukade rensa sten där de badade. Så man kunde vada upp till "skinnbiten" och sedan lägga sig framåt o bara simma.
Är det som jag tror att penis drar ihop sig till en skinnbit av kylan?

I såfall har du ditt svar Banankontrakt. Pillen blir till en liten skinnbit.
Citera
2026-09-16, 04:54
Medlem
Citat:
Det var mycket prat om "skinnbit" både från Måns och hans pappa, som brukade rensa sten där de badade. Så man kunde vada upp till "skinnbiten" och sedan lägga sig framåt o bara simma.
Är det som jag tror att penis drar ihop sig till en skinnbit av kylan?

I såfall har du ditt svar Banankontrakt. Pillen blir till en liten skinnbit.

Rensa sten?
Citera
2026-09-16, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Rensa sten?
Från botten. Så att det blev en sandbotten att gå ut i vattnet på, iallafall en bit ut.
Sedan fick man böja sig framåt och simma över de tångbeklädda stenarna, längre ut.
Men man slapp att halka på sådana i det grunda vattnet när man skulle i.
Känner igen konceptet från min egen barndom.
Citera
2026-09-16, 05:45
Medlem
Citat:
Jag överlåter utrymmet till dig. Dina åsikter och insikter om MånsPetter och hans pappa är unika. Det är verkligen din förtjänst att tråden inte längre bara innehåller skvaller utan nu avhandlar fakta och viktigheter.
Det hade du inte tyckt om du själv besvärat dig med att läsa boken.
Förstår att du trumpen känner dig utanför.
Citera
2026-09-16, 06:07
Medlem
Citat:
Det hade du inte tyckt om du själv besvärat dig med att läsa boken.
Förstår att du trumpen känner dig utanför.

Jag känner mig inte det minsta utanför era diskussioner om MånsPetters och pappans skinnbitar. Det känns inte som någon större anledning att läsa boken. Jag har inga åsikter i övrigt om era inlägg, det är klart att ämnet kan intressera några enstaka deltagare i en skvallertråd om MånsPetter, men inte alla.

Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, precis så var det. Förstår samtidigt att Banankontrakt är grön av avund på socialmedarbetaren som fick möjlighet att studera MZ:s ”skinnbit” på betydligt närmare håll. 😁

Och trots ”skinnbiten” verkar ju både ägaren och andra inblandade ha varit tämligen nöjda med sakernas tillstånd.😉
Citera
2026-09-16, 06:33
Medlem
Citat:
Från botten. Så att det blev en sandbotten att gå ut i vattnet på, iallafall en bit ut.
Sedan fick man böja sig framåt och simma över de tångbeklädda stenarna, längre ut.
Men man slapp att halka på sådana i det grunda vattnet när man skulle i.
Känner igen konceptet från min egen barndom.

Sånt får man inte hålla på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in