Citat:
Ursprungligen postat av
Banankontrakt
Det är han som bor på gården. Det är möjligen han som investerar och sköter gården - det har jag ingen insyn i. Om vinstockarna är planterade stadigvarande på en fastighet tillhör de fastighetsägaren. Och det är fortfarande INTE hans vingård, den tillhör hans far. Om han "arrenderar" den av sin far är den ju inte hans, det borde till och med du förstå.
Jag bedömer att det är viktigt att det inte sprids lögner. Men jag förstår inte varför du gång på gång sprider dem, du vet ju hur sakförhållandena är, men försöker formulera det som att Trådens Huvudperson har någon ytterligare relation till fastigheten utöver att han bor där och att hans far äger den. Det om något är väl ett handikapp; jag börjar fundera på om det föreligger ett förståndsdito.
Det är ganska uppenbart för alla som läser här inne att du bara sitter och vrider på ord och hakar upp dig på exakta formuleringar enbart för ditt eget nöjes skull.
Du har ju till och med själv skrivit i tråden att du enbart debatterar för underhållningen, men det börjar bli ganska tröttsamt när det sker på bekostnad av helt vanlig läsförståelse.
Precis alla andra i den här tråden förstår mycket väl vad som menas med att det är Måns projekt och vingård, oavsett hur upplägget med arrendet och lagfarten ser ut rent formellt.
Om du har så här svårt att ta till dig helt vanliga resonemang utan att behöva kasta ur dig personangrepp och diagnoser, så kanske problemet med att förmedla sig ligger hos dig själv.
Vi är nog ganska många här inne som gladeligen köper dina juridiska definitioner om du bara kan bespara oss resten av dina löjliga utläggningar och spydigheter. Om du nu enbart skriver här för nöjes skull, kan du inte bara hitta någon annan tråd att roa dig i?