2026-09-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker att de ser hungriga och kissnödiga ut.

Det kan hända oss alla, inte minst på bokmässan. Man får bara hoppas att de hade nära till hotellrummet när behoven blev övermäktiga.
Citera
2026-09-28, 21:57
Medlem
Citat:
Det får vi hoppas. Men blir hon UTLÅST så är det väl i Sverige? Du kanske TÄNKER att hon får problem med skånskan?

Du har något emot hysteriska KVINNOR?

Många i Skåne förstår andra dialekter av svenska, så det borde inte bli något problem för henne att göra sig förstådd. Om hon ska förstå vad grannarna säger utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund kan Trådens Huvudperson ställa upp som tolk.
Citera
2026-09-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Starkt missvisande bildtext: "Elin och Måns Zelmerlöw". Om hon nu saknar eget efternamn är det knappast korrekt att framställa det som om hon delar hans. (Jämför exempelvis "Pernilla och Linus Wahlgren", som i alla rimliga sammanhang tolkas som "Pernilla Wahlgren + Linus Wahlgren", eller "Bill och Hillary Clinton", som i alla rimliga sammanhang tolkas som "Bill Clinton + Hillary Clinton".*)

* Relationen mellan de två personerna med samma efternamn kan alltså vara olika, här syskon och gift par. Vilken som gäller mellan "Elin och Måns Zelmerlöw" undandrar sig min bedömning.
Ja, såklart att det var du igen. SUCK!
Måns presenterade henne som Elin. Utan efternamn.
Då får reportrarna nöja sig med det namnet, än så länge.
Vill hon inte uppge sitt efternamn, så heter hon Elin. Basta!
Citera
2026-09-28, 21:59
Medlem
Citat:
Det är han som bor på gården. Det är möjligen han som investerar och sköter gården - det har jag ingen insyn i. Om vinstockarna är planterade stadigvarande på en fastighet tillhör de fastighetsägaren. Och det är fortfarande INTE hans vingård, den tillhör hans far. Om han "arrenderar" den av sin far är den ju inte hans, det borde till och med du förstå.

Jag bedömer att det är viktigt att det inte sprids lögner. Men jag förstår inte varför du gång på gång sprider dem, du vet ju hur sakförhållandena är, men försöker formulera det som att Trådens Huvudperson har någon ytterligare relation till fastigheten utöver att han bor där och att hans far äger den. Det om något är väl ett handikapp; jag börjar fundera på om det föreligger ett förståndsdito.

Det är ganska uppenbart för alla som läser här inne att du bara sitter och vrider på ord och hakar upp dig på exakta formuleringar enbart för ditt eget nöjes skull.

Du har ju till och med själv skrivit i tråden att du enbart debatterar för underhållningen, men det börjar bli ganska tröttsamt när det sker på bekostnad av helt vanlig läsförståelse.

Precis alla andra i den här tråden förstår mycket väl vad som menas med att det är Måns projekt och vingård, oavsett hur upplägget med arrendet och lagfarten ser ut rent formellt.

Om du har så här svårt att ta till dig helt vanliga resonemang utan att behöva kasta ur dig personangrepp och diagnoser, så kanske problemet med att förmedla sig ligger hos dig själv.

Vi är nog ganska många här inne som gladeligen köper dina juridiska definitioner om du bara kan bespara oss resten av dina löjliga utläggningar och spydigheter. Om du nu enbart skriver här för nöjes skull, kan du inte bara hitta någon annan tråd att roa dig i?
Citera
2026-09-28, 21:59
Medlem
Jag blir så fundersam på denna Adelina Nicolic. Vem är hon, och vad har hon med något att göra?

Från kommentarer på hennes instagram kan man bla läsa följande;

Någon ifrågasätter att barnen inte kunde vara hos Måns när låset byttes:
"Skulle du lämna ditt barn till en person som visat positivt på drogtester?"
Har hon inte gjort det hundratals gånger redan om hon nu misstänkte att allt inte stod rätt till sedan ett par år tillbaka? Och att hon lämnade dem med honom dagen efter den s.k. "misshandeln" får nog anses vara alldeles speciellt "speciellt".

Någon ifrågasätter varför Ciara inte tog emot hjälp om hon nu var så rädd:
"Hur vet du att hon inte tog emot hjälpen av skyddat boende?"
Vet hon inte ens vad Camilla Läckberg har sagt? Vet hon inte ens vad andra vet? Mycket underligt.

Någon ifrågasätter om inte Måns får berätta sin sanning:
"Och vi släpper vår sanning vad är problemet?"
Vad menar hon med "vår" sanning?Identifierar hon sig lite föör mycket med deras äktenskap? - eller är detta en indikation på vad som komma skall?

Och så denna text från C till AN angående att AN i samband med "dramat" frågar sig själv "what the fuck have I just done!!!!"
I appreciate you and love you more than I can explain and trust me I'll make it up to you somehow. But first of all, and most importantly you need to know with [...]% certainty that you have my trust. I would never let you down. I promise you. [...] none of it would be possible whitout you. None of it."
Citera
2026-09-28, 22:00
Medlem
Citat:
Många i Skåne förstår andra dialekter av svenska, så det borde inte bli något problem för henne att göra sig förstådd. Om hon ska förstå vad grannarna säger utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund kan Trådens Huvudperson ställa upp som tolk.
Staffanstorp är väl ändå inte Sjöbo eller Trelleborg?
Så hon förstår säkert om hon "spissar" öronen.
Citera
2026-09-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Det är naturligtvis helt i sin ordning om hon föredrar att vara mononym enligt mönster från Cher & al. Men det är missvisande av tidningen att ha en bildtext som rimligen måste tolkas som att hon delar hans efternamn. (Allt jag skriver måste inte tolkas som angrepp på Trådens Huvudperson, Den Mononyma eller dig. Jag är bred i min ansats.)
Citera
2026-09-28, 22:02
Medlem
Citat:
Starkt missvisande bildtext: "Elin och Måns Zelmerlöw". Om hon nu saknar eget efternamn är det knappast korrekt att framställa det som om hon delar hans. (Jämför exempelvis "Pernilla och Linus Wahlgren", som i alla rimliga sammanhang tolkas som "Pernilla Wahlgren + Linus Wahlgren", eller "Bill och Hillary Clinton", som i alla rimliga sammanhang tolkas som "Bill Clinton + Hillary Clinton".*)

* Relationen mellan de två personerna med samma efternamn kan alltså vara olika, här syskon och gift par. Vilken som gäller mellan "Elin och Måns Zelmerlöw" undandrar sig min bedömning.
Jag tror att hon har någon sorts talfel, hon kan i alla fall inte prata. MånsPetter är en sorts språkrör till henne.

https://www.expressen.se/noje/nya-bilderna-pa-mans-zelmerlow-och-nya-karleken-elin/
– Det är min flickvän. Hon heter Elin, sa Zelmerlöw då till Hänt.
Hon är tydligen väldigt diskret sedan hon jobbade åt Benny Medina, JLO:s manager. Så det kan även hända att det är därför hon inte vill tala.
Citera
2026-09-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det är ganska uppenbart för alla som läser här inne att du bara sitter och vrider på ord och hakar upp dig på exakta formuleringar enbart för ditt eget nöjes skull.

Du har ju till och med själv skrivit i tråden att du enbart debatterar för underhållningen, men det börjar bli ganska tröttsamt när det sker på bekostnad av helt vanlig läsförståelse.

Precis alla andra i den här tråden förstår mycket väl vad som menas med att det är Måns projekt och vingård, oavsett hur upplägget med arrendet och lagfarten ser ut rent formellt.

Om du har så här svårt att ta till dig helt vanliga resonemang utan att behöva kasta ur dig personangrepp och diagnoser, så kanske problemet med att förmedla sig ligger hos dig själv.

Vi är nog ganska många här inne som gladeligen köper dina juridiska definitioner om du bara kan bespara oss resten av dina löjliga utläggningar och spydigheter. Om du nu enbart skriver här för nöjes skull, kan du inte bara hitta någon annan tråd att roa dig i?

Få trådar är så underhållande som denna.

Om folk slutade framställa det som att Trådens Huvudperson vore ägare till fastigheten skulle jag inte ha behov av att understryka det. Det är nämligen bara när motsatsen hävdas som jag återkommer i frågan.
Citera
2026-09-28, 22:05
Medlem
Citat:
Jag tror att det är Kullberg.
Citera
2026-09-28, 22:05
Medlem
Citat:
Staffanstorp är väl ändå inte Sjöbo eller Trelleborg?
Så hon förstår säkert om hon "spissar" öronen.

Det har du alldeles rätt i. Men Kyrkheddinge är heller inte Staffanstorp. Det är bara att hoppas att hon har språköra, som det heter.
Citera
2026-09-28, 22:08
Medlem
Citat:
Jag tror att hon har någon sorts talfel, hon kan i alla fall inte prata. MånsPetter är en sorts språkrör till henne.

https://www.expressen.se/noje/nya-bilderna-pa-mans-zelmerlow-och-nya-karleken-elin/
– Det är min flickvän. Hon heter Elin, sa Zelmerlöw då till Hänt.
Hon är tydligen väldigt diskret sedan hon jobbade åt Benny Medina, JLO:s manager. Så det kan även hända att det är därför hon inte vill tala.

Hon borde kunna uttala sitt eget efternamn utan att samtidigt läcka hemligheter från en tidigare arbetsgivare. Men om hon blir långvarig i funktionen kanske det framgår så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in