2026-09-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det blir ganska komiskt när du försöker trycka till ottoplommon genom att koka ihop en påstådd motsägelse som i själva verket inte existerar.

Man kan i allra högsta grad vara helt okänd för den breda brittiska allmänheten och samtidigt sitta i en tv-soffa, om man har rätt familjekontakter i kulisserna.

Hela hennes medverkan i den där frukostsoffan på kanalen GB News förklaras enkelt av att hennes mamma, Debbie Arnold, är en regelbunden och flitigt anlitad paneldeltagare i just det nätverket. Det var med andra ord en dörr som öppnades genom direkta familjekontakter, inte för att brittisk riksmedia bedömde henne som en högintressant profil på egna meriter.

Kanalen är dessutom känd för att ha blivit hårt kritiserad och upprepade gånger fälld av den brittiska mediemyndigheten Ofcom för att ha brutit mot reglerna kring opartiskhet.

Att försöka förstora upp ett kort morgoninslag i en sådan kritiserad marginalkanal med ett tittarantal på 0,12 procent av den engelska befolkningen, till att hon skulle vara ett stort och välkänt namn i England är ju bara löjligt.
Du är smart! Lika smart som Ollonplommon! Det är klart att programmet handlade om Ciaras mamma och hennes ex. svärson. Det är ju de två som är kändisar! Ingen vet väl vem Ciara är, det bara råkade bli hon som satt där i soffan när programmet började! Jag lider verkligen när jag inte är lika smart som ni två 😂
Citera
2026-09-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du råkade nog svara på fel inlägg.
Jag förstår inte vad du menar med detta alls?
Du får omformulera inlägget så jag begriper vad du är ute efter.
Citera
2026-09-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är inte jag som ska svara på varför det är relevant vad han eventuellt betalar för att bara vara på "Baravara", utan de som hävdar att han betalar enorma summor. Det brukar inte gå till så*, och därför ifrågasatte jag det.

Mitt intresse för vem som äger den fastighet som Trådens Huvudperson bebor sträcker sig så långt som att jag menar att det bör formuleras korrekt när man skriver om den. Det korrekta är att det är Trådens Huvudpersons far som äger den, och Trådens Huvudperson som bor där. De upprepade omnämnanden av den som "Måns vingård" och liknande är ägnade att förvilla okunniga läsare, och det borde inte vara kontroversiellt att korrigera detta. Varför Trådens Huvudpersons far äger fastigheten är andra bättre skickade att svara på.

* Jag är medveten om att denna uppgift inte är källbelagd, men jag säger som vi tydligen gör numera i tråden, att källan är sunt förnuft och jag själv.
Det måste vara nästan ett handikapp att vara så petig och ständigt märka ord.

Det ÄR Måns som bor på gården. Det är Måns som investerar och sköter gården.
Det är Måns ägandes och egenhändigt planterade och skötta vindruvstockar.
Det är Måns vingård. Även om han arrenderar marken och byggnaderna av sin far tillsvidare.
Är detta faktum viktigt att veta för "okunniga läsare"?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-28 kl. 20:27.
Citera
2026-09-28, 20:08
Medlem
PizzeriaZorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Han är inte inblandad med Ciara alls. Tror det är Måns så kallade fans som vill att alla ska diskutera vilken dålig människa Daniel Nannskog är istället för Måns, som tråden handlar om.

Aha, okej. Märkligt fenomen.
Citera
2026-09-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förstår inte vad du menar med detta alls?
Du får omformulera inlägget så jag begriper vad du är ute efter.
Då får du feta i det inlägget som du svarade på.
Det var ett svar till Banankontrakt angående att han vill diskutera hypotetiska frågor.
Citera
2026-09-28, 20:16
Medlem
Citat:
Du är smart! Lika smart som Ollonplommon! Det är klart att programmet handlade om Ciaras mamma och hennes ex. svärson. Det är ju de två som är kändisar! Ingen vet väl vem Ciara är, det bara råkade bli hon som satt där i soffan när programmet började! Jag lider verkligen när jag inte är lika smart som ni två 😂
Det har ingen påstått. Som vanligt får du lägga ord i munnen på skribenter för att få ihop till dina hånfulla svar.
Citera
2026-09-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Han är inte inblandad med Ciara alls. Tror det är Måns så kallade fans som vill att alla ska diskutera vilken dålig människa Daniel Nannskog är istället för Måns, som tråden handlar om.

Hur kan du veta det så säkert? Du vet ju bevisligen ingenting annat säkert här inne, utan vänder kappan efter vinden i varje inlägg. I ena sekunden är allt från England anonyma påhitt, i nästa skriver du ”so what” när verkliga personer träder fram, och nu kan du plötsligt garantera exakt vem som är inblandad med vem.
Citera
2026-09-28, 20:34
Medlem
Citat:

Och jag lider med dig men du får steppa upp lite nu så du har något att komma med förutom sarkasm och förlöjliganden. .
Citera
2026-09-28, 20:49
Medlem
https://www.expressen.se/noje/nya-bilderna-pa-mans-zelmerlow-och-nya-karleken-elin/

nytagna fina bilder på paret från bokmässan.
Citera
2026-09-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Då får du feta i det inlägget som du svarade på.
Det var ett svar till Banankontrakt angående att han vill diskutera hypotetiska frågor.
Finns det en regel mot att diskutera hypotetiska frågor?!
Citera
2026-09-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Och jag lider med dig men du får steppa upp lite nu så du har något att komma med förutom sarkasm och förlöjliganden. .
Ursäkta att du blev förlöjligad. Jag ska försöka uttrycka mig försiktigare till dig i fortsättningen. Men det är ändå lite kul att du hävdade att de intervjuade Ciara om Måns för att det är Ciaras mamma som är kändis.
Citera
2026-09-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Tyvärr är ju ingen av dem verifierbar för oss andra, vilket du naturligtvis också vet. Men vi börjar så här:

- På vilket sätt har du fått uppgifter från Trådens Huvudperson om detta?
- På vilket sätt har du fått uppgifter från Trådens Huvudpersons pappa om detta?
- Tycker du att sunt förnuft har präglat det här fallet generellt?
Är det inte ganska självklart att Måns och hans pappa har ett kontrakt? Måns är ju ändå den som bor där. Han har inte blivit utkastad och ingen har bytt hans låskod.
Hyreskontrakt gäller i både muntlig och skriftlig form, och hur just det här kontraktet ser ut kan vi inte veta. Klart är iaf att ägaren inte försökt bli av med den som är inneboende.

Vad vi också vet är att du enligt folkbokföringslagen är skyldig att vara skriven där du bor och regelbundet tillbringar din dygnsvila.
Dvs - om du faktiskt bor i ett hus ska du också vara folkbokförd där. Vilket Måns är.

Från rättegången:
"Ciara Janson är folkbokförd i Storbritannien, inte i Sverige" samt "Ciara har aldrig bott eller haft för avsikt att bosätta sig i Sverige permanent."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in