2026-09-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Har inte jag bett dig att ge fan i att citera mig om jag inte citerar dig först? I så fall gör jag det nu.
Oj vad arg du verkar. Jag citerar precis vem jag vill. När någon skriver korkat så brukar jag rätta, och lägga till lite viktiga detaljer angående mordet. Det har nu upptäckts att Lance Twiggs föräldrar fick väldigt mycket pengar efter mordet.
Citera
2026-09-28, 12:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Oj vad arg du verkar. Jag citerar precis vem jag vill. När någon skriver korkat så brukar jag rätta, och lägga till lite viktiga detaljer angående mordet. Det har nu upptäckts att Lance Twiggs föräldrar fick väldigt mycket pengar efter mordet.
Lance Twiiggs föräldrars pengar är bara ytterligare en "nothing burger" från dig.
Citera
2026-09-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Lance Twiiggs föräldrars pengar är bara ytterligare en "nothing burger" från dig.
Det får du gärna tycka, själv blir jag misstänksam. Särskilt som dom öppnade 5 företag nu i mars...
Citera
2026-09-28, 13:06
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det är väl aldrig lätt att hitta en sammanhängande teori angående ett mord av denna dignitet, men man brukar försöka följa pengaspåret. Vilka fick t ex plötsligt väldigt mycket pengar efter mordet? Jo Lance Twiggs föräldrar. Varför fick dom det? Och vilka var det Kirk tänkte utreda angående förskingring av stora belopp?
Du har inga kommentarer om alla de andra punkterna som jag tog upp som tyder på att TR sköt CK med en 30-06?
Citera
2026-09-28, 13:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du har inga kommentarer om alla de andra punkterna som jag tog upp som tyder på att TR sköt CK med en 30-06?

Jag tyckte ditt inlägg var bra. Det verkar rimligt, om det är som du skriver, att TR var skytten.

Vad som mer måste grävas fram och som inte är helt klarlagt än är om det var någon/några i TPUSA som kände till att Charlie skulle bli avrättad den dagen.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2026-09-28 kl. 13:26.
Citera
2026-09-28, 13:57
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag tyckte ditt inlägg var bra. Det verkar rimligt, om det är som du skriver, att TR var skytten.

Vad som mer måste grävas fram och som inte är helt klarlagt än är om det var någon/några i TPUSA som kände till att Charlie skulle bli avrättad den dagen.
Ja, det är en mer rimlig konspirationsteori, att någon samarbetade med TR eller att han hade hjälp på annat sätt. Även om det inte är så mycket som talar för det heller.

Men de nuvarande konspirationsteorierna som går ut på att någon (antagligen inte TR) sköt en 30-06 in i ett block ballistisk gel för att med hjälp av den ljudsignaturen få en sprängladdning i CKs mikrofon att explodera och döda honom är så osannolika att det är troligare att jultomten tog död på CK.
Citera
2026-09-28, 14:02
Medlem
Citat:

5. Man kan inte utesluta att kulfragmenten man hittade i kroppen kom från en 30-06, hade man skjutit med ett mer finkalibrigt vapen hade kulfragmenten sett annorlunda ut

Allt det ovan talar väldigt starkt för att TR sköt CK med det utpekade geväret.

Detta har säkert avhandlats någonstans i tråden så jag är nog inte först på bollen men...
Jag har skjutit 30.06 mot djur. Mynningshastigheten är en bit över 800 meter per sekund. På tvåhundra meter droppar hastigheten till ca 720-740 meter per sekund. En sådan kula fastnar inte ens i en älgnacke. Den blåser igenom den. Det enda som förklarar att det var en 30.06 som användes (i förhållande till skadorna) är att kulan träffat något annat först och fragment rikoschetterat.
Citera
2026-09-28, 14:07
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att jag redan kommenterat samtliga.
Citera
2026-09-28, 14:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Detta har säkert avhandlats någonstans i tråden så jag är nog inte först på bollen men...
Jag har skjutit 30.06 mot djur. Mynningshastigheten är en bit över 800 meter per sekund. På tvåhundra meter droppar hastigheten till ca 720-740 meter per sekund. En sådan kula fastnar inte ens i en älgnacke. Den blåser igenom den. Det enda som förklarar att det var en 30.06 som användes (i förhållande till skadorna) är att kulan träffat något annat först och fragment rikoschetterat.
Jag har också skjutit rätt många djur med 30-06, det har hänt mig två gånger att jag inte har fått ett utgångshål, en gång hade kulan träffat ett revben, svampat upp och sedan gått igenom båda lungorna för att stanna strax innanför pälsen på andra sidan. Andra gången var det en träff i nackkotpelaren där kulan stannade sedan. Båda gångerna på älg, båda tillfällen med en lapua mega kula 185 grain (bondad, gjord för expansion inte för att gå sönder).

Men om du har skjutit mycket vet du att vad som händer med en kula när den träffar en kropp beror på en jävla massa olika faktorer. Vilken kula (en varmintkula kan till exempel splittras relativt enkelt när den träffar en kropp medans en helmantlad drar rätt igenom), vad kulan träffar, vilken vinkel och så vidare. Det går inte att utesluta att en 30-06 kula beter sig som i fallet med CK. Jag antar att vi kommer att få mer information när obduktionsrapporten gås igenom i detalj under rättegången.

Martin Luther King blev ju också som bekant skjuten med en 30-06 i huvud/nackeområdet utan att kulan lämnade kroppen.
Citera
2026-09-28, 14:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att jag redan kommenterat samtliga.
Du har kommenterat med "jag tror inte att de där bevisen finns eller att de är förfalskade", det är en riktigt slö analys som beror på att TR som skytt med det geväret inte passar ihop med din världsbild att "sionisterna" ligger bakom det mesta som händer i världen.
Citera
2026-09-28, 15:34
Medlem
Citat:
Du har kommenterat med "jag tror inte att de där bevisen finns eller att de är förfalskade", det är en riktigt slö analys som beror på att TR som skytt med det geväret inte passar ihop med din världsbild att "sionisterna" ligger bakom det mesta som händer i världen.
Nej det har inget med det att göra. Jag tror helt enkelt att det skulle se annorlunda ut att bli skjuten i halsen med den ammunitionen. Och det är så väldigt mycket konstigt runtomkring som gör att jag är ganska övertygad om att Tyler inte sköt med det geväret.
Att Kirk själv hade sagt att han skulle mördas om han nånsin gick emot den proisraeliska rörelsen är ju en annan historia.
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-09-28 kl. 15:37.
Citera
2026-09-28, 15:47
Medlem
Citat:
Jag har också skjutit rätt många djur med 30-06, det har hänt mig två gånger att jag inte har fått ett utgångshål, en gång hade kulan träffat ett revben, svampat upp och sedan gått igenom båda lungorna för att stanna strax innanför pälsen på andra sidan. Andra gången var det en träff i nackkotpelaren där kulan stannade sedan. Båda gångerna på älg, båda tillfällen med en lapua mega kula 185 grain (bondad, gjord för expansion inte för att gå sönder).

Men om du har skjutit mycket vet du att vad som händer med en kula när den träffar en kropp beror på en jävla massa olika faktorer. Vilken kula (en varmintkula kan till exempel splittras relativt enkelt när den träffar en kropp medans en helmantlad drar rätt igenom), vad kulan träffar, vilken vinkel och så vidare. Det går inte att utesluta att en 30-06 kula beter sig som i fallet med CK. Jag antar att vi kommer att få mer information när obduktionsrapporten gås igenom i detalj under rättegången.

Martin Luther King blev ju också som bekant skjuten med en 30-06 i huvud/nackeområdet utan att kulan lämnade kroppen.
MLK är ju fortfarande omdebatterad efter snart 60 år, liksom CK nog också kommer att vara.
Jag menade inte att det alltid måste finnas ett utgångshål på en älg med 30.06, självklart inte. Det är en helt annan anatomi. Hud, muskulatur, stomme och storlek. Men att en 30.06 slår av en älgnacke verkar vi vara överens om i alla fall. Jämför då med en mänsklig hals där det i princip inte finns något motstånd alls förrän kulan når just nackkotorna. Det är inte rimligt att kulan stannar med de förutsättningarna. Särskilt inte som att det sägs att det var just Springfield som användes. Så om detta är sant tror jag fortfarande på en rikoshett.

Jag slutade med jakt och sålde bössorna utom en 22a för flera år sedan annars hade jag testat detta själv för länge sedan. Men många har ju redan gjort det och de flesta resultat finns att se på tuben. Ingen har hittills knappt lyckats få till en ens avstannande kula varken i ballistiska eller naturliga medium (grisnacke) men jag antar att det kommer att testas vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in