2026-09-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
I en annan tråd fick jag fler anledningar till att inte interagera med Månhopparen - han kände enligt egen utsago inte ens till Kirk innan mordet - men ändå vet han precis vilket inflytande han har på Trump och att han vare en shoe-in för en framtida presidentkandidatur. Det går som sagt inte att ta honom på allvar i det här ämnet.
Jag har lärt mig om honom det senaste året.
Citera
2026-09-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, det är inte på något sätt uteslutet, precis all bevisning som finns pekar på att det är så.

Det enda som pekar på att det inte är så är hemmasnickrade teorier om vad som eventuellt skulle ha hänt som inte hänger ihop och skulle kräva en massiv konspiration med tusentals inblandade. Du själv avfärdar ju extremt lättvindigt bevisen mot TR och säger bara "ja, det kan man ju fejka" om precis allt, men du har inga som helst belägg för att bevisen skulle vara fejkade.
Enligt mig finns ingenting som tyder på att Tyler sköt med det utpekade geväret. Han kanske var inblandad men det är en annan femma.
Citera
2026-09-28, 10:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag vet bara att polisen begärde att få halsbandet och Frank Turek sa Nej det kan du glömma! Enligt Tureks egna berättelse.

MEN VARFÖR skulle neka det? Har någon halsbandet i sin ägo nu?

Mina två cent:
Alla förstår nog att allt inte gick rätt till, Kirk blev ju för fan avrättad på ljusan dag.

Det VERKAR som att åtminstone några höjdare inom organisationen kände till att så skulle ske. Han blev ett offerlamm.

Känner till hållhaken Israel hade på TPUSA, pengar. Men jag tror inte man mördar bara för att Charlie ville gå en annan väg och sluta ta emot deras pengar och sluta agera efter deras agenda. Jag tror "de" ville byta ut "huvudet". Vilka "de" är är svårorienterat.

Candace är Charlie's sista vän som fortfarande bryr sig. Alla andra har gått vidare.
Citera
2026-09-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Mina två cent:
Alla förstår nog att allt inte gick rätt till, Kirk blev ju för fan avrättad på ljusan dag.

Det VERKAR som att åtminstone några höjdare inom organisationen kände till att så skulle ske. Han blev ett offerlamm.

Känner till hållhaken Israel hade på TPUSA, pengar. Men jag tror inte man mördar bara för att Charlie ville gå en annan väg och sluta ta emot deras pengar och sluta agera efter deras agenda. Jag tror "de" ville byta ut "huvudet". Vilka "de" är är svårorienterat.

Candace är Charlie's sista vän som fortfarande bryr sig. Alla andra har gått vidare.
Ja precis, varför skulle han neka polisen halsbandet?
Citera
2026-09-28, 10:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Mina två cent:

Owens är en samvetslös gam som använder sin fd väns död för egen vinning. En äcklig uppmärksamhetshora som godtrogna du köper med hull och hår.
Citera
2026-09-28, 10:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Owens är en samvetslös gam som använder sin fd väns död för egen vinning. En äcklig uppmärksamhetshora som godtrogna du köper med hull och hår.
Candace verkar faktiskt butthurt för att hon inte fick vara med i TPUSA längre.
Citera
2026-09-28, 10:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

Jag förstår att DU tycker det. Det är okej. Vi behöver inte tycka likadant. Jag har dock sett henne tala om Charlie Kirk med mer passion och sympati än hans egen fruga någonsin gjort.

Sen tycker jag att du uttrycker dig som någon som fick tvåa eller högst G i svenska under hela studietiden. Men det är min åsikt.
Citera
2026-09-28, 11:12
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Enligt mig finns ingenting som tyder på att Tyler sköt med det utpekade geväret. Han kanske var inblandad men det är en annan femma.
Då skall vi se, det som tyder på att Tyler sköt med det utpekade geväret är:
1. Geväret återfanns i närheten av brottsplatsen
2. Graverad ammunition och en graverad tomhylsa återfanns i geväret, man har sedan hittat ett verktyg som det verkar som användes för att gravera dem i TRs bostad
3. TR var bevisligen på brottsplatsen eftersom det finns både övervakningskameror och vittnen.
4. TRs DNA återfanns på platsen där skottet kom ifrån
5. Man kan inte utesluta att kulfragmenten man hittade i kroppen kom från en 30-06, hade man skjutit med ett mer finkalibrigt vapen hade kulfragmenten sett annorlunda ut
6. Det finns meddelanden både från TRs telefon och discord där han erkänner brottet
7. TR lämnade in sig till polisen innan han ens var misstänkt och efterlyst
8. Obduktionen visade att han dog av en skottskada, hade han dött av en explosion eller liknande hade skadorna sett helt annorlunda ut.
9. På videoupptagningarna hörs tydligt både ljudet av ett kraftigt gevär och ljudet av när kulan passerar ljudvallen

Allt det ovan talar väldigt starkt för att TR sköt CK med det utpekade geväret. Man kan försöka förklara bort alla punkterna med att precis allt är en konspiration och att alla bevis är planterade och hade man bara haft ett eller två bevis som enkelt kunde ifrågasättas så hade det funnits en poäng i det. Men som det är just nu är det extremt osannolikt att alla dessa bevis är fabricerade. Speciellt eftersom det inte ens finns en sammanhängande alternativ teori eller vem som står bakom konspirationen och varför.
Citera
2026-09-28, 11:14
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag förstår att DU tycker det. Det är okej. Vi behöver inte tycka likadant. Jag har dock sett henne tala om Charlie Kirk med mer passion och sympati än hans egen fruga någonsin gjort.

Sen tycker jag att du uttrycker dig som någon som fick tvåa eller högst G i svenska under hela studietiden. Men det är min åsikt.
Fyra i svenska på 4-årig teknisk linje på gymnasiet, men de högsta betygen fick jag ju i sånt som matte och fysik som jag var intresserad av. Menar du att det har något att göra med mordet på Kirk?

Men ja, uppmärksamhetshoran HAR en talang för att dupera godtrogna idioter så jag förstår att du tänker så.
Citera
2026-09-28, 11:19
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Speciellt eftersom det inte ens finns en sammanhängande alternativ teori eller vem som står bakom konspirationen och varför.
Det där är en väldigt relevant poäng. Det finns ingen rationell och realistisk alternativ teori.
Citera
2026-09-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det där är en väldigt relevant poäng. Det finns ingen rationell och realistisk alternativ teori.
Det är väl aldrig lätt att hitta en sammanhängande teori angående ett mord av denna dignitet, men man brukar försöka följa pengaspåret. Vilka fick t ex plötsligt väldigt mycket pengar efter mordet? Jo Lance Twiggs föräldrar. Varför fick dom det? Och vilka var det Kirk tänkte utreda angående förskingring av stora belopp?
Citera
2026-09-28, 12:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det är väl aldrig lätt att hitta en sammanhängande teori angående ett mord av denna dignitet, men man brukar försöka följa pengaspåret. Vilka fick t ex plötsligt väldigt mycket pengar efter mordet? Jo Lance Twiggs föräldrar. Varför fick dom det? Och vilka var det Kirk tänkte utreda angående förskingring av stora belopp?
Har inte jag bett dig att ge fan i att citera mig om jag inte citerar dig först? I så fall gör jag det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in