2026-09-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Svenska såklart. Om några få invandrare stöttar partiet så inget fel med det.

Det har dock visats sig, precis som jag många gånger påpekat, att en förkrossande majoritet av alla muslimer /araber allierar sig med den antisvenska vänstern oavsett hur mycket någon tar ställning mot Israel. Att kolonisera Sverige är trots allt viktigare än att besegra sionismen för dessa kulturella parasiter. Så du behöver inte vara orolig att Kasselstrand kommer få mycket stöd där.

Vad är det som säger att ungdomen skulle börja stötta Afs?
Citera
2026-09-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag har röstat på Örebropartiet i riksdagsvalet. Aldrig röstat på SD och hatar AFS.
Jag är inte rasist. Jag hatar idioti. Allard är smart.
Jag röstar på dem för att han är begåvad och det behövs i riksdagen.
Han är okorrumperbar, det behöver VERKLIGEN.
Det var ett jävla tjat efter valet om att man borde ha röstat på Tidö, men för mig som hatar korrpution var det pest eller kolera. Moderaterna är ju genomkorrupta med statsministerns fru, stiftsgården, att Ulf snott till sig lägenhet från hemlösa osv.
Många moderater är inte ideologiskt övertygade utan tänker bara på att berika sig själva, det vill inte jag rösta på. Liberalerna och KD är mer äkta.
SD är opportunister även om de drivs mer av idéer än Moderaterna.
V och S ska vi ju inte prata om. Hur fruktansvärt de behandlar barn och familjer i Örebro, hur de beter sig, ljuger och skyddar varandra. Fruktansvärd kultur av att premiera inkompetens och vänskapskorruption.
Jag röstar inte på Örebropartiet för att Allard häcklat Somalier.
Däremot ser jag inte honom som rasist så som journalister utmålar honom. Skillnaden mot AFS är att AFS är rasister, antisemiter som demoniserar människor utefter etnicitet, speciellt judar.
Allard har ett väldigt kryddat språkbruk men lyssnar man på vad han sagt har han faktiskt sagt att han inte pratar illa om invandrare som "sköter sig och integrerar sig".
Det handlar om en princip om urpsrungsbefolkning som faktiskt är likadan som för tex USA:s ursprungsbefolkning, det är inte rasism. Han vill inte att ett område med etablerad kultur ska helt utraderas och bli minoritet på området där de bott i tusentals generationer.
Lyssnar man på alla PRO-palestinier använder de ju det argumentet, "Palestinierna var där innan ryska judar". (Nu är dock Israeler mer från själva MENA än från Ryssland, men ändå).
Hade han varit rasist hade han hatat och demoniserat folk utefter etnicitet men det gör han inte, då hade inte ÖP fått min röst.

Hur många ggr har han snackat om invällare, abdi osv?

Var går din gräns för rasism när du säger AfS är det?
Citera
2026-09-27, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Hur många ggr har han snackat om invällare, abdi osv?

Var går din gräns för rasism när du säger AfS är det?

Har inte räknat. Min största anledning att rösta på dem är att han var den enda som tog ställning för barnen som Örebro kommun kidnappade på olagliga grunder och sen vägrade prata om.
Som jag sagt så är det som spelar roll för mig att han inte är rasist, han uttrycker sig inte om etniciteter hatiskt utan han pratar om transferiatet dit han räknar arbetslösa invandrare som inte försöker intregrera sig.
Han har också en idé om att människorna i ett land med landets kultur inte ska utraderas till förmån för andra. Jag ser inte det som rasistiskt alls, det kan man ju säga i försvar av vilken kultur som helst. Är det inte det alla som gapar om Palestina säger?

AFS uttalar sig hatiskt om etniciteter pga deras etniciteter, främst då judar. Det är rent hat mot judar, om judar. Vilket är rasism.
Citera
2026-09-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag lovade mig själv att minska kraftigt på aktiviteten på flashback efter valet, och det har jag gjort också, men vill ändå starta den här tråden.

Afs har ställt upp i tre val. I år gjorde de sitt bästa val, men fick ändå bara 0.39 procent. Örebropartiet däremot fick 0.59 procent, alltså mer, trots att detta är det första riksdagsvalet Örebropartiet ställde upp i. Som jämförelse fick Afs 0.31 procent i sitt första val.

Vad är det som gör att ÖP lyckas bättre än Afs? Kommer ÖP att forstätta växa? Medan Afs kommer läggas ner?

Jag har mina teorier om varför ÖP lyckas bättre än Afs men vill höra andras.

ÖP:s politik berör alla mer eller mindre, tror att det är anledningen!
Och att han visar hur lama dom är i kommunen.
Senast redigerad av wolfpuff 2026-09-27 kl. 16:36.
Citera
2026-09-27, 16:46
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Vad är det som säger att ungdomen skulle börja stötta Afs?
Intresset för AfS valmöten bland unga svenskar samt att ungdomen generellt inte går i den äldre generationens led på samma sätt som tidigare.
Citera
2026-09-27, 16:49
Medlem
Citat:
Intresset för AfS valmöten bland unga svenskar samt att ungdomen generellt inte går i den äldre generationens led på samma sätt som tidigare.

Ändå blev som du vet Örebropartiet mer än dubbelt så stora som Afs i skolvalet.
Citera
2026-09-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jo, AFS tänkte fel kring trovärdighet redan från början när de satte upp en massa akademiker på riksdagslistan 2018 som de sen skyltade med för att visa upp vilken personlig status företrädarna har. Trams rakt av. Allard bygger trovärdighet genom karaktär och lokal förankring, två saker som Kasselstrand saknar.

Du tror inte det var avsiktligt för att media inte skulle få öppet mål och peka på att "det är bara lantisar och obildade som röstat AfS"

Tyvärr är Stockholm ( + Göteborg och Malmö) så stor del av väljarbasen. Och folk som bor i dessa städer är så jävla tröga i skallen och man tror att man är bättre än gemene man, så skulle DN eller Aftonbladet bräka ur sig att de bara är bonnnläppar som gått livets hårda skola som planerar rösta på AfS tar fårbeteendet över i hufudstaden, och man får knappt nå röster där.

Citat:

Nu ska man fråga sig hur legitimt skolvalet var.
Rapporteras ju från flera håll att man inte fick rösta på vad man ville...

Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Har inte räknat. Min största anledning att rösta på dem är att han var den enda som tog ställning för barnen som Örebro kommun kidnappade på olagliga grunder och sen vägrade prata om.
Som jag sagt så är det som spelar roll för mig att han inte är rasist, han uttrycker sig inte om etniciteter hatiskt utan han pratar om transferiatet dit han räknar arbetslösa invandrare som inte försöker intregrera sig.
Han har också en idé om att människorna i ett land med landets kultur inte ska utraderas till förmån för andra. Jag ser inte det som rasistiskt alls, det kan man ju säga i försvar av vilken kultur som helst. Är det inte det alla som gapar om Palestina säger?

AFS uttalar sig hatiskt om etniciteter pga deras etniciteter, främst då judar. Det är rent hat mot judar, om judar. Vilket är rasism.

Då har du uppenbarligen inte lyssnat, utan du bara gapar som tomtarna i Bögern.

Eller är du en sån där som har sionist = jude?
Kasselstrand förklarade väl i debatten mot Barkenbom att det är självklart som nationalist att judarna ska få ha sitt eget land.
Vad man vänder sig mot är terrorn Israel utsätter sina grannländer för, och de bottnar i sionismen där målet är Eretz Israel. Och alla följder som kommer därav, massinvandring t.ex.
Vidare är alla sionister globalister, och som nationalist kan man inte stödja globalismen.

Vad säger Allard om globalism? Han kan tjata hur mycket han vill om transferiatet, så länge vi skänker bort mer makt åt Bryssel och förlägningen Washintgon och Tel Aviv så kan han bara stå och gapa utan att nått händer.
Men han kanske får 81k i månaden för det.
Senast redigerad av Demigurgen 2026-09-27 kl. 17:01.
Citera
2026-09-27, 16:55
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Vilket till viss del bekräftar vad jag säger. Skulle det inte pågår utbrett valfusk mot AfS och man gav AfS samma massmediala uppmärksamhet som ÖP skulle garanterat dessa siffror vara jämnare.
Citera
2026-09-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Du tror inte det var avsiktligt för att media inte skulle få öppet mål och peka på att "det är bara lantisar och obildade som röstat AfS"

Tyvärr är Stockholm ( + Göteborg och Malmö) så stor del av väljarbasen. Och folk som bor i dessa städer är så jävla tröga i skallen och man tror att man är bättre än gemene man, så skulle DN eller Aftonbladet bräka ur sig att de bara är bonnnläppar som gått livets hårda skola som planerar rösta på AfS tar fårbeteendet över i hufudstaden, och man får knappt nå röster där.

Nu ska man fråga sig hur legitimt skolvalet var.
Rapporteras ju från flera håll att man inte fick rösta på vad man ville...

Citat:
Vilket till viss del bekräftar vad jag säger. Skulle det inte pågår utbrett valfusk mot AfS och man gav AfS samma massmediala uppmärksamhet som ÖP skulle garanterat dessa siffror vara jämnare.

I Vårdkasens live så sa Magnus Söderman att unga har aldrig sett ett svenskt Sverige, och att det därför är naturligt för de att det finns folk av annat ursprung i kompiskretsen eller skolan eller jobbet. Vem hade trott för 30 år sedan att en av Sveriges mest populära nationalister skulle vara en iranier vid namn Nick Alinia?
Citera
2026-09-27, 17:05
Medlem
Citat:
I Vårdkasens live så sa Magnus Söderman att unga har aldrig sett ett svenskt Sverige, och att det därför är naturligt för de att det finns folk av annat ursprung i kompiskretsen eller skolan eller jobbet. Vem hade trott för 30 år sedan att en av Sveriges mest populära nationalister skulle vara en iranier vid namn Nick Alinia?

Nä det är inte naturligt, de faller på sin orimlighet. Lika orimligt som att karlar kan bli kvinnor från en dag till en annan.

Nick är knuten till Riks och SD. Kanske bara är han som kan leva på det här. Med maktens goda öga.

Kollar man in ex Arne Weinz på frihetsnytt så blev alla hans konton spärrade av SEB.
Frihetsnytt och FriaTider har väl båda också fått sina konton spärrade?
Citera
2026-09-27, 17:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Fast där har han en poäng. Och det är just därför AfS blir så relevant i sin oppositionella roll mot slängkäftiga marxister som Allard och förrädarpacket i SD. Tids nog kommer även Alinia göras irrelevant pga av sitt samröre med SD.
Senast redigerad av skillnad 2026-09-27 kl. 17:15.
Citera
2026-09-27, 17:15
Medlem
Citat:
Fast där har han en poäng. Och det är just därför AfS blir så relevant i sin oppositionella roll mot slängkäftiga marxister som Allard och förrädarpacket i SD.

Vad räknar du Nick Alinia och Christian Peterson som?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in