2026-09-25, 15:43
Medlem
Offerviljas avatar
Jag tror att Markus Allard håller på att bli den svensk som jag hatar allra mest av alla människor i hela det här landet. Finns det någonting töntigare än att tro att man själv är kontroversiell, modig och tuff samtidigt som man bara vräker ur sig en massa PK-grejer? "Alla somaliska hucklekärringar som har bott i Sverige i 20 år utan att ha skaffat sig ett arbete eller lärt sig svenska måste kastas ut." Bög! Tönt-Allard är lite grann som bandet Sahara Hotnights var när de för en massa år sedan gick ut och skulle visa hur modiga de var genom att tydligt ta avstånd från rasismen. Väldigt modigt gjort... Vilken tönt-snubbe Allard är alltså! De enda som är bra är de som vågar kritisera den verkliga makten. Konungasonen Gustav Kasselstrand och Alternativ för Sverige vågar göra det. Jag älskar dig, Gustav!
Citera
2026-09-25, 17:07
Medlem
brianmolkos avatar
De borde satsa på få tillbaka Örebro som de kanske var förut.
Citera
2026-09-25, 17:22
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Även i skolvalet blev Örebropartiet mer än dubbelt så stora som Afs.

Folk röstar på starka ledare som är engagerade i talarstolen. Kesselring saknar den där energin som Allard har, och därför somnar man.
Citera
2026-09-25, 22:04
Medlem
Citat:
Jag lovade mig själv att minska kraftigt på aktiviteten på flashback efter valet, och det har jag gjort också, men vill ändå starta den här tråden.

Afs har ställt upp i tre val. I år gjorde de sitt bästa val, men fick ändå bara 0.39 procent. Örebropartiet däremot fick 0.59 procent, alltså mer, trots att detta är det första riksdagsvalet Örebropartiet ställde upp i. Som jämförelse fick Afs 0.31 procent i sitt första val.

Vad är det som gör att ÖP lyckas bättre än Afs? Kommer ÖP att forstätta växa? Medan Afs kommer läggas ner?

Jag har mina teorier om varför ÖP lyckas bättre än Afs men vill höra andras.

Tycker inte det ska underskattas att de innan valet hade en organisation i partiet. De fanns representerade i kommunfullmäktige, hade heltidsarbetande politiker och tjänstemän samt en stark lokal bas. Det gör mycket för ett parti. Typ alla partier som har tagit sig in i riksdagen har börjat så. KF platser är nästan de viktigaste om du långsiktigt ska bygga upp en seriös partiapparat, ger både pengar och organisationskraft.
Citera
2026-09-26, 03:08
Medlem
GusFrings avatar
Kasselstrand ignorerar hur Expos incitament ser ut

https://m.youtube.com/watch?v=C9e8i8U8pes

Expos existens legitimeras genom hotet från "högerextremismen".

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tror att Markus Allard håller på att bli den svensk som jag hatar allra mest av alla människor i hela det här landet. Finns det någonting töntigare än att tro att man själv är kontroversiell, modig och tuff samtidigt som man bara vräker ur sig en massa PK-grejer? "Alla somaliska hucklekärringar som har bott i Sverige i 20 år utan att ha skaffat sig ett arbete eller lärt sig svenska måste kastas ut." Bög! Tönt-Allard är lite grann som bandet Sahara Hotnights var när de för en massa år sedan gick ut och skulle visa hur modiga de var genom att tydligt ta avstånd från rasismen. Väldigt modigt gjort... Vilken tönt-snubbe Allard är alltså! De enda som är bra är de som vågar kritisera den verkliga makten. Konungasonen Gustav Kasselstrand och Alternativ för Sverige vågar göra det. Jag älskar dig, Gustav!

Vad är det för skillnad på Allard-citatet och vad Kasselstrand uttrycker i samma fråga, menar du?
Senast redigerad av GusFring 2026-09-26 kl. 03:24.
Citera
2026-09-26, 10:08
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Vad är det för skillnad på Allard-citatet och vad Kasselstrand uttrycker i samma fråga, menar du?
En skillnad är hur de uttrycker sig. Markus Allard för fram den där totalt politiskt korrekta åsikten på ungefär samma supertöntiga sätt som Magnus Betnér för fram sina politiskt korrekta åsikter i sina stand-ups. Gustav Kasselstrand är en modig människa som vågar prata om ämnen som judisk makt och att även mängder av så kallade skötsamma invandrare måste utvisas, medan Markus Allard bara är ett fegt kräk som säger det som idioterna vill höra. Det här inlägget som du skrev tidigare här i tråden tycker jag var ganska bra:
Citat:
ÖP är populistiska och skickliga på det tack vare partiledaren.

AFS är mer ideologiska; de driver impopulära frågor så som att lämna både EU och NATO och tar ställning i allt möjligt som inte lockar väljare.

Både Kasselstrand och Allard är skickliga debattörer, men Allard är mycket duktigare som taktiker.

Kasselstrands bakgrund som utesluten SD:are är nog sämre också i svensk kontext än Allards bakgrund som utesluten ur Vänsterpartiet.

ÖP/Allard framstår inte som ännu ett litet nationalistparti till högerflanken om SD.
(FB) Varför lyckas Örebropartiet där Afs misslyckas?
Citera
2026-09-26, 20:36
Medlem
Citat:
Kasselstrand ignorerar hur Expos incitament ser ut

https://m.youtube.com/watch?v=C9e8i8U8pes

Expos existens legitimeras genom hotet från "högerextremismen".

Kasselstrand har sagt att rasblandning bör undvikas och att svenskar bör skaffa barn med andra svenskar eller med närstående folk. Det skulle aldrig Markus Allard säga.
Citera
2026-09-26, 23:32
Medlem
Citat:
Markus Allard frågar Vänsterpartiet: inget problem att importera judehat?

https://www.youtube.com/watch?v=tYB4sgFuxa8
Citera
2026-09-27, 06:47
Medlem
skillnads avatar
Markus Allard är alltså orolig för att vänstern importerar judehat och patrikala (antifeministiska) strukturer från Mellanöstern.

Det kommer studeras i framtiden hur nationella Allarddårar gav sitt stöd till den när hovnarren. Den svenska nationella rörelsen är onekligen fylld av massa mentalt handikappade idioter.

Det enda hoppet för Sverige är ungdomen.
Senast redigerad av skillnad 2026-09-27 kl. 06:52.
Citera
2026-09-27, 12:55
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Kasselstrand har sagt att rasblandning bör undvikas och att svenskar bör skaffa barn med andra svenskar eller med närstående folk. Det skulle aldrig Markus Allard säga.
Exakt. Varför har då du som påstår dig vara nationalist hela tiden hållit på och motarbetat det nationalistiska partiet Alternativ för Sverige, samtidigt som du skrivit en massa positiva saker om det icke-nationalistiska Örebropartiet? Gustav Kasselstrand är en fiende till makten, medan Markus Allard är en liten horgubbe. Äcklet från Örebro är etta på min hatlista just nu. Jag avskyr honom!
Citera
2026-09-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Markus Allard är alltså orolig för att vänstern importerar judehat och patrikala (antifeministiska) strukturer från Mellanöstern.

Det kommer studeras i framtiden hur nationella Allarddårar gav sitt stöd till den när hovnarren. Den svenska nationella rörelsen är onekligen fylld av massa mentalt handikappade idioter.

Det enda hoppet för Sverige är ungdomen.

Menar du den svenska ungdomen eller invandrarungdomen?
Citera
2026-09-27, 15:58
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Menar du den svenska ungdomen eller invandrarungdomen?
Svenska såklart. Om några få invandrare stöttar partiet så inget fel med det.

Det har dock visats sig, precis som jag många gånger påpekat, att en förkrossande majoritet av alla muslimer /araber allierar sig med den antisvenska vänstern oavsett hur mycket någon tar ställning mot Israel. Att kolonisera Sverige är trots allt viktigare än att besegra sionismen för dessa kulturella parasiter. Så du behöver inte vara orolig att Kasselstrand kommer få mycket stöd där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in