Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers-n-Jews
Utmaningen är till vemsomhelst som vill!

Tag en IR-termometer från t ex Biltema för max 300 kr och mät I utkanten av en skugga på ett höghus. Jag tog mätningen längst ut på ett höghus på 12 våningar. Vad händer när du tar mätningen I skuggan längst ut från höghuset kontra skenet längst ut från höghuset ? Testa detta! Snackar jag skit?
Påståendet är att månen är en sten mer eller mindre som reflekterar solens sken. Varför sker det jag hävdar varje gång? Att det är kallare i skenet!
Den officiella historien innehåller ju massa skrattretande detaljer så varför har jag rätt I detta och om jag har fel så utmana mig då med en IR-termometer!
Varför är det kallare I månens sken om allt auktoriteter sagt till oss är sant?
Det har inte att göra med månen, du får samma skillnad i temperatur en stjärnklar natt utan en måne.
Det är kallare under klar himmel än i skuggan av ett hus därför värmeutstrålningen är högre. Moln, träd, huskroppar och whatever fungerar som ett skydd och minskar utstrålningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers-n-Jews
Utmaningen...
LoL, det var verkligen inte mycket av en utmaning. Dels har det redan diskuterats i tråden och dels är svaret en googling bort.
För övrigt är det ett absurt påståendet att ljus skulle kunna kyla. I själva verket är det tvärtom, månljuset liksom solljuset har en värmande effekt även fast effekten från månen är liten och svår att mäta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers-n-Jews
... Varför är det kallare I månens sken om allt auktoriteter sagt till oss är sant?...
Det där är ju knappast något du har kommit på själv utan du bara okritiskt repeterar vad dina auktoriteter (Eric Dubay) säger. Du kanske skulle försöka dig på att tänka själv och vara lite mer kritisk?