Citat:
Ursprungligen postat av
PizzeriaZorba
Jag är inte insatt i "misshandeln". Men jag vet hur kvinnor kan vara och uppföra sig när de är djupt kränkta och sårade, då kan en mindre knuff eller ett "tag i armen" bli misshandel, om man ifrågasätter henne eller bemöter henne med samma mynt verbalt, kan det bli "psykisk misshandel". Givetvis vill jag inte förringa hennes upplevelser. Och jag eller vi vet ju inte hela sanningen. Måns kanske har varit jävligare än vad som framkommit. Vad vet man.
I bråk och uppbrott är saker sällan vackra, vi plockar fram våra sämsta sidor, eller partnern lockar fram dem.
Jag säger inte att Måns är en ängel, men tror att i ärlighetens namn inte att han är det odjur som målats upp. Det kryllar av folk inom nöjesvärlden och det konstnärliga som förmodligen är betydligt större svin som inte blivit cancellerade, trots att alla vet.
Det är aldrig ens fel att två träter.
Och den så sällsynta sanningen brukar ligga i mitten.
Inget är svart eller vitt. Mera är det hela gråskalan.
Det som är unikt med denna skilsmässan är att hustrun förtalade maken inför hela allmänheten.
Deras högst privata smutstvätt till allmänt beskådande.
Enbart för att väcka missaktning för sin kända make.
Tror det finns massor av väldigt smutsiga skilsmässor. Som vi inte känner till, eftersom folk håller det privat.
Framförallt för barnens skull. Så de slipper höra om det i skolan.
Men deras son A fick höra om det i sin skola.