2026-09-26, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Stoppa pressarna är verkligen inte en trovärdig källa. Värsta slasktidningen som annonserar efter skvaller som de erbjuder betalning för samtidigt som de utlovar anonymitet till uppgiftslämnare.
Du kan ju tänka dig vad det är för figurer som säljer "uppgifter" för en hundring eller två. Anonymt.

Typ nån som pundat bort fondkapitalet och måste börja aktivitetsrapportera på af igen?;p
Citera
2026-09-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkentrappappapp
Typ nån som pundat bort fondkapitalet och måste börja aktivitetsrapportera på af igen?;p
Ja typ och kanske värre. Nån som behöver få ihop till en liter eller en liten sudd heroin.
Det skulle inte förvåna mig om anonyma "uppgiftslämnare" rent av hittas här?
Det har verkligen rimmat ibland med vad som skrivs i tråden och sedan i SP.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-26 kl. 21:01.
Citera
2026-09-26, 21:00
Medlem
Citat:
Stoppa pressarna är verkligen inte en trovärdig källa. Värsta slasktidningen som annonserar efter skvaller som de erbjuder betalning för samtidigt som de utlovar anonymitet till uppgiftslämnare.
Du kan ju tänka dig vad det är för figurer som säljer "uppgifter" för en hundring eller två. Anonymt.

Fina bilder det är på Måns från den tiden då han enligt sig själv inte tog kokain. För det började han ju med för en 2-3 år sen när han fick se det för första gången i turnébussen och plötsligt "alla andra gjorde det, trots att jag alltid varit jättemycket emot droger". https://stoppapressarna.se/svenskt/mans-zelmerlows-flickvan-elin-tinder/
Han ser väldigt lugn och anti-drog-aktig ut redan för 20 år sen. Ungefär som när han sa att han rökt så mycket cannabis att han blivit paranoid och trott att polisen bankade på dörren.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P3OKkb/mans-zelmerlow-jag-blev-paranoid-av-marijuana

Om du frågar mig så skulle jag säga att Måns själv tycks ha intresse av att plantera tvivel om sina partners tidigt inför framtiden, för att kunna bygga ett narrativ om att de alltid varit lika goda kålsupare så att säga. När skiten en gång träffar fläkten. Han påstod ju tydligen i media tidigt med Ciara när han förutom att höja henne över sina dåliga exflickvänner som han inte mått bra med, framhöll att de förstod varandra för hon hade också varit otrogen (en gång eller?).
Citera
2026-09-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Fina bilder det är på Måns från den tiden då han enligt sig själv inte tog kokain. För det började han ju med för en 2-3 år sen när han fick se det för första gången i turnébussen och plötsligt "alla andra gjorde det, trots att jag alltid varit jättemycket emot droger". https://stoppapressarna.se/svenskt/mans-zelmerlows-flickvan-elin-tinder/
Han ser väldigt lugn och anti-drog-aktig ut redan för 20 år sen. Ungefär som när han sa att han rökt så mycket cannabis att han blivit paranoid och trott att polisen bankade på dörren.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P3OKkb/mans-zelmerlow-jag-blev-paranoid-av-marijuana

Om du frågar mig så skulle jag säga att Måns själv tycks ha intresse av att plantera tvivel om sina partners tidigt inför framtiden, för att kunna bygga ett narrativ om att de alltid varit lika goda kålsupare så att säga. När skiten en gång träffar fläkten. Han påstod ju tydligen i media tidigt med Ciara när han förutom att höja henne över sina dåliga exflickvänner som han inte mått bra med, framhöll att de förstod varandra för hon hade också varit otrogen (en gång eller?).
Det du skriver har inte med verkligheten att göra.
Det finns säkert en tråd för fabler där du hittar likasinnade skribenter.
EDIT: Fina bilder. Inte så konstigt han var ju yngre då.
Citera
2026-09-26, 21:07
Medlem
PizzeriaZorbas avatar
Tror ni Måns kommer att komma in i värmen igen, eller förblir han cancellerad?
Citera
2026-09-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Äntligen "skvaller om Måns Zelmerlöw".
Berätta mer! Kladdade han på kvinnor också? Var han gift eller i ett förhållande? Otrogen på festen?

Eftersom han rå-ljuger om att han för det första bara knarkat under knappt två års tid och sen dessutom ljuger om att han var otrogen och började knarka för att Ciara trodde han var otrogen och knarkade,
Ljuger han även om "jag har aldrig misshandlat min familj"?
Han ska ju ha skrivit i boken att han hockeytacklade henne. Strategin verkar vara att erkänna 1% av sanningen och förneka resten som en klassisk kriminell.

Han va kvällens inhyrda nöje för show på våran firmafest. Många anställda drog ju också på toan och tillsammans med Måns. Han va på G som vilken polare som helst efter att han spelat klart. Han va dock rätt rolig om än dryg. Han va på i princip alla brudar men jag kan inte påstå han va äcklig eller tafsade. En random full/koksad svenne på vilken klubb som helst förutom att han är känd då. Såg inte att han hookade upp med nån men det kan ju ha hänt.
Citera
2026-09-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzeriaZorba
Tror ni Måns kommer att komma in i värmen igen, eller förblir han cancellerad?
Ja när han blir en cool kille som kan garva åt sina misstag och sitt "illustra liv".
Felet med MZ är att han tar åt sig väldigt mycket.
Så MZ får lära sig av de tuffa grabbarna, Körberg, Plura, Brost, Persbrandt, Malmberg m.flera fd.kokainister.

Det hände. Och det var det. Och lära sig att han är bra som han är. Trots misstag i livet.
Han har inte mördat, misshandlat, våldtagit, langat eller rånat banken.
Suttit i fängelse, åkt dit för någon lagöverträdelse eller köpt sex av prostituerad.
Och han är inte en hustru eller barnmisshandlare.
Som man skulle kunna tro p.g.a det oproportionella drevet med helt sjukligt hat.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-26 kl. 21:43.
Citera
2026-09-26, 21:41
Medlem
PizzeriaZorbas avatar
Citat:
Ja när han blir en cool kille som kan garva åt sina misstag och sitt "illustra liv".
Felet med MZ är att han tar åt sig väldigt mycket.
EDIT: Precis som mobbarna i skolan tyckte det var jättekul att trimma framförallt
de som tog åt sig o blev ledsna.
Så MZ får lära sig av de tuffa grabbarna, Körberg, Plura, Brost, Persbrant Malmberg m.flera fd.kokainister.

Det hände. Och det var det. Och lära sig att han är bra som han är. Trots misstag i livet.
Han har inte mördat, misshandlat, våldtagit, langat eller rånat banken.
Suttit i fängelse, åkt dit för någon lagöverträdelse eller köpt sex av prostituerad.
Och han är inte en hustru eller barnmisshandlare.
Som man skulle kunna tro p.g.a det oproportionella drevet med helt sjukligt hat.

Kan bara hålla med.

Drevet mot honom har jag inte riktigt hajat. Väldigt oproportionerligt. Jag är inget större fan av honom, men störs ändå av dessa ständiga galna drev och cancelleringar. Gränslöst. Vad spelar det för roll om han rekreations-knarkat, satt guldkant på tillvaron, det gör ju alla andra? Som du säger har han väl inte begått något brott, och till skillnad mot personerna du nämnde, verkar ju Måns inte vara någon sunkig mansgris och slusk, tvärtom. Har bara fått bra vibbar från honom genom åren, om än han inte är min typ på något vis.

Bra ändå av honom, att han talade ut hos Skavlan och till råga på allt elände var "en glad skit". Hoppas hans situation med karriär och familj löser sig.
Citera
2026-09-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzeriaZorba
Kan bara hålla med.

Drevet mot honom har jag inte riktigt hajat. Väldigt oproportionerligt. Jag är inget större fan av honom, men störs ändå av dessa ständiga galna drev och cancelleringar. Gränslöst. Vad spelar det för roll om han rekreations-knarkat, satt guldkant på tillvaron, det gör ju alla andra? Som du säger har han väl inte begått något brott, och till skillnad mot personerna du nämnde, verkar ju Måns inte vara någon sunkig mansgris och slusk, tvärtom. Har bara fått bra vibbar från honom genom åren, om än han inte är min typ på något vis.

Bra ändå av honom, att han talade ut hos Skavlan och till råga på allt elände var "en glad skit". Hoppas hans situation med karriär och familj löser sig.
Jag är ju inte heller en fan av mellotjosan och tyvärr har jag inte lyssnat på Måns skivor med annan musik. Jag har också alltid fått bra vibbar av MZ. Jag gillar framförallt hans humor, alltid med glimten i ögat. Och jag tycker att han är en väldigt bra programledare och underhållare.

Det många artister finner attraktivt med kokain är väl att det förhöjer självförtroendet samtidigt som man inte blir konstig i huvudet. Det är nog ett krävande yrke att ställa sig på scen utan att drabbas av rampfeber inför en jättepublik. Att alltid prestera sitt bästa och vara på topp. Säg den artist som inte haft problem med droger eller sprit. Tror att MZ främst tagit kokain på turnéer och även festliga tillfällen. Men man kan inte försvara narkotika bara för att man förstår varför. Så kudos till Måns för att han slutat. Han har viss blivit besatt av träning istället.

Jag tycker också att det var bra att han svarade på åsikterna om hans bok. De som har mest åsikter om hans bok är förövrigt de som inte läst den. Väldigt typiskt. Folk tycker väl att det är kul att trimma någon som tar illa vid sig och blir ledsen, antar jag. Precis som på skolgården. Så Måns får tuffa till sig.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-26 kl. 22:08.
Citera
2026-09-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk
Han va kvällens inhyrda nöje för show på våran firmafest. Många anställda drog ju också på toan och tillsammans med Måns. Han va på G som vilken polare som helst efter att han spelat klart. Han va dock rätt rolig om än dryg. Han va på i princip alla brudar men jag kan inte påstå han va äcklig eller tafsade. En random full/koksad svenne på vilken klubb som helst förutom att han är känd då. Såg inte att han hookade upp med nån men det kan ju ha hänt.

Och detta var alltså innan kokainet vandrade in i turnébussen för 2 år sen?
Det var på tiden då han var jättemycket emot droger?

Vad stor det i boken ni som läst den, skriver han att han började knarka för två år sen i turnébussen där också?
Citera
2026-09-26, 22:08
Medlem
Citat:
Så det var bara därför Måns var deprimerad. Pga abstinensen? Du gör det väldigt enkelt för dig. Empati =0
EDIT: Jag trodde Körberg var din stora idol? Det är ett tag sedan du höjde Körberg till skyarna och jämförde honom med MZ, som du dissade. Men Körberg fick fortsätta sin karriär i lugn och ro utan drev och hat. Varför kan inte MZ få det också?
Depression och självmordstankar är vanliga tecken på abstinens hos kokainmissbrukare. Det är fakta oavsett om du gillar det eller inte, det har inte heller med empati att göra. Det du och MånsPetter vill är att alla ska tycka synd om honom, det är inte empati, det är sympati. Skillnaden får du Googla dig till själv.

Vad gäller dina fantasier om Tommy Körberg så får jag väl svara dig med samma inlägg som tidigare när du har påstått samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Whataboutismen slår till på nytt.

"Men se på Gröna Lund då, se på GRÖNA LUND!"
"Men Ciara, men Mariella, men Lill-Babs, men Wahlgrens, men se på Körberg, men se på Plura, men se på Clapton, men se på ALLA ANDRA!"

Tråden handlar om MånsPetter Zelmerlöw, men hans fanclub vill diskutera alla utom just honom.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var väl du själv som tog upp antalet streams på Spotify som ett bevis för att han skulle vara folkkär, du backar från det alltså?

Vad har du då kvar som belägg för ditt påstående? Han är alltså folkkär för att han är lite mindre utanför top 100 listan än Carola eller Tommy Körberg som ”anses folkkära”.

Min gissning är att på en fråga till Spotify-generationen, så äter lika många av dem lutfisk som lyssnar på Tommy Körberg eller Måns Zelmerlöw.

Så nej, jag gillar varken MånsPetter, Körberg eller lutfisk. Jag förstår att jag måste vara övertydlig i ditt fall.

JAG GILLAR INTE MÅNSPETTER, KÖRBERG ELLER LUTFISK. JAG GÅR HELLRE PÅ GLÖDANDE LEGOBITAR ÄN EN KONSERT MED MÅNSPETTER ELLER KÖRBERG, ELLER ÄTER LUTFISK.

Fattar du nu?
Citera
2026-09-26, 22:17
Medlem
Citat:
Folk tycker väl att det är kul att trimma någon som tar illa vid sig och blir ledsen, antar jag. Precis som på skolgården. Så Måns får tuffa till sig.

Precis som Måns gör mot Ciara menar du? De läste upp i podden hur han hela tiden höll på med sin silent treatment när hon var ledsen för att trigga fram en reaktion och sen ge sig på henne fysiskt. Jag läste i en annan tråd av en som läst boken att han hållit på sådär redan på bröllopsnatten?? Legat och ignorerat henne när hon var arg för något han gjort mot henne tills hon hällde ut lite vatten på honom för att få honom sluta förminska henne genom att låtsas att hon inte existerade. Då gav han sig enligt denna användare i den andra tråden på henne fysiskt så hon ropade på hjälp och andra hörde.
På liknande sätt har det skrivits i denna tråd att han hockeytacklade henne efter att ha helt ignorerat henne, vägrat prata eller ens titta på henne medans hon försökte prata med honom om att han varit otrogen och spritt kokain över sitt hotellrum.
Nu håller han på hela tiden och ska provocera henne för att hon är sårbar och har mycket känslor, hånar att hon ville att han firade hennes födelsedag, (sånt som typ alla par gör, förutom Banankontrakt i tråden som saknar social kompetens), fira jul med familjen, uppmärksamma sin fru på Alla hjärtans dag, fira deras bröllopsdag osv.
Du och gänget sitter ju och hånar henne konstant för hennes sårade reaktioner på hans skit.
Det är du och gänget som är mobbargänget på skolgården och Måns är er kung ni ser upp till. Eller hans 10 personligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in