2026-09-26, 20:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Polisen var inne på att den riktiga mördaren övernattade på Johannes kyrkogård under mordnatten.

Om vi kan fantisera ihop att GM-SE var religiös så blir han lättare att väva in i rollen som mördaren.

Hade inte SE då lika gärna kunnat övernatta på Skandia?

Var det tält och stormkök som gällde på kyrkogården?
Citera
2026-09-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns en präst med i utredningen som ett vittne när den verkliga mördaren kliver in i en flyktbil på Snickarbacken. Swedenborgskyrkan har till och med ett eget avsnitt i utredningen.

Polisen var inne på att den riktiga mördaren övernattade på Johannes kyrkogård under mordnatten.

Om vi kan fantisera ihop att GM-SE var religiös så blir han lättare att väva in i rollen som mördaren.

Inget tyder på att SE var religiös och inget tyder på att SE hade tillgång till ett mordvapen. Där kan man börja gräva i om GM-SE inte var strängt religiös ändå?

När polisen provskjutit WGs gamla vapen fick NFC noll i resultat på -4 till +4 skalan.
Dels går den ej att avfärda.
Dels är det det bästa resultat av alla vapen de skjutit.
Citera
2026-09-26, 21:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
När polisen provskjutit WGs gamla vapen fick NFC noll i resultat på -4 till +4 skalan.
Dels går den ej att avfärda.
Dels är det det bästa resultat av alla vapen de skjutit.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9za9R/vapensamlarens-dotter-skandiamannen-kunde-knappt-halla-i-korten
Citera
2026-09-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9za9R/vapensamlarens-dotter-skandiamannen-kunde-knappt-halla-i-korten

Jo, men hon är part i målet ..
Citera
2026-09-26, 22:00
Medlem
Faderligs avatar
Märkligt att jag missat detta i den eviga diskussionen om någon såg ansiktet.
Förutom LP, som såg hela och LJ och YN som såg delar (vilket också fler troligtvis gjorde, tex AB) så säger ju LL att han gjorde det. Vilket uppmärksammades i den nystartade men redan stängda tråden.

"FHL Håkan Ström: Såg du den här mannens ansikte då?

Leif Ljungqvist: Jaa, jag kan skönja hans ansikte, en svag bild i bakhuvudet"

"Men alltså att något avlångt ansikte, grovt markerad näsa, det är väl ungefär vad jag kan-. Jag är ju inte konstnär"

Något avlångt ansikte och grovt markerad näsa är ju inte mycket att gå på. Men det låter ju inte som SE.
Citera
2026-09-26, 22:21
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jag tror iallafal inte några av dina idéer här inne kommer som «blixt från klar himmel». Men om du nån gång skulle skriva något vettigt skulle det nog uppfattas så..

Jag vet inte om mina kommentarer ens kan klassas som idéer. Än mindre som en «blixt från klar himmel»
Snarare är det väl mer som ett pekfinger i ansiktet för er som sitter här och fantiserar...
Klart det jag skriver inte kan ses som vettigt då...

Citat:
Artikeln i Skydd&Säkerhet är Engströms manifest, jag tolkar den så.

Smaskigt! Med skillnaden att din GM's sk. manifest skrevs 6 år efter mordet...
....fantasierna...

Citat:
Sen var Breivik frimurare, Engström hadde sin skumma vapengranne och kretsen kring honom.

Breivik satt på sitt pojkrum och fantiserade, Engström satt på sitt kontor på kvällarna. Även om han hadde en ateljé hemma.

Jag ser många likheter. Finns säkert många fler också. Loonies båda två, halvgalna och hatade socialdemokrater.

Men nog om det.
Dina fantasier säger mer om dig själv här...
Tomma påståenden dessutom.
Citera
2026-09-26, 22:44
Medlem
Citat:
Förutom LP, som såg hela och LJ och YN som såg delar (vilket också fler troligtvis gjorde, tex AB) så säger ju LL att han gjorde det. Vilket uppmärksammades i den nystartade men redan stängda tråden.

"Men alltså att något avlångt ansikte, grovt markerad näsa, det är väl ungefär vad jag kan-. Jag är ju inte konstnär"

Något avlångt ansikte och grovt markerad näsa är ju inte mycket att gå på. Men det låter ju inte som SE.

Länk till källa tack, jag ser inte texten vid snabb WPU scan.
Citera
2026-09-26, 22:47
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9978-00-C
Citera
2026-09-26, 22:54
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9978-00-C

29e:

"

FHL Håkan Ström: Såg du den här mannens ansikte då?

Leif Ljungqvist: Jaa, jag kan skönja hans ansikte, en svag bild i bakhuvudet.

Men att för den skull kunna säga att jag kan identifiera honom, det vill jag inte säga.

Men det skulle vara det där inre klicket som kan komma om man ser nånting speciellt.

Jag har alltså sett honom då på cirka 15 meters avstånd i den belysningen som då var sämre upplyst än vad den i dagens läge är.

Om det kan bero på snöreflexer och annat, det vet jag inte, men -, ja, det är fel.
"
Citera
2026-09-26, 23:10
Medlem
Citat:
29e:

"

FHL Håkan Ström: Såg du den här mannens ansikte då?

Leif Ljungqvist: Jaa, jag kan skönja hans ansikte, en svag bild i bakhuvudet.

Men att för den skull kunna säga att jag kan identifiera honom, det vill jag inte säga.

Men det skulle vara det där inre klicket som kan komma om man ser nånting speciellt.

Jag har alltså sett honom då på cirka 15 meters avstånd i den belysningen som då var sämre upplyst än vad den i dagens läge är.

Om det kan bero på snöreflexer och annat, det vet jag inte, men -, ja, det är fel.
"

Leif Ljungqvist visste ju hela tiden att det var Christer Pettersson sa han, men han vågade inte säga nåt för han var rädd för nån kvinnlig uteliggera från Solna. Hon hadde hotat honom.

GM var 2 meter lång också. Det är som det är. 🤷🏿‍♂️
Citera
2026-09-27, 02:20
Medlem
Citat:
Vad är tecken för mig?
Jo, att vara dömd för sexuellt ofredande av en ung pojke är ett tecken. Att flera misstankar om det inkommer är ett tecken. Är det inte det för dig?

Jag vet inte vad SEs tillstånd innan mordet var. Men jag vet att det inte finns några tecken på att han skulle ha någon utmärkande sådan problematik vid den tiden. Det finns varken någon vårdkontakt, tecken på isolering, misskötsel av jobb, något omhändertagande av polis eller personer i hans närhet som påstår det.

Förstår du inte att de exempel du har länkat har sådana tecken innan de börjar mörda? Och att de då skiljer sig från SE.

Sexuellt ofredande är detsamma som 33 st seriemord för dig- konstigt kan jag tycka. Ok du kan inte läsa och förstå tyvärr. Har länkat till många personer där de var grova brottslingar, men där anhöriga, vänner, bekanta och kollegor med flera blev chockade när de blev upptäckta. Skulle inte förvåna mig om det skulle visa sig att Palmes mördare också var en lugn, vanlig, normal person m.m. utåt sett. Gm var sannolikt inte en CP-typ. De jag länkade till hade ingen allvarlig sjukdomsbild eller kriminalitet m.m. innan.
Citera
2026-09-27, 02:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jo, men hon är part i målet ..
Det är både oförskämt och fräckt av UG att framföra synpunkter bara för att hon kände den verkliga SE.

Tråden handlar om den rent fiktiva, osannolika och påhittade GM-SE som inte är en verklig människa och här finns det bättre "experter" än de som på något sätt var inblandade i mordet eller kände personer i mordets närhet.

Vi har till exempel en hel del opartiska experter som inte började intressera sig för mordet förrän 25 år efteråt och som faktiskt vet mer om hur den uppdiktade GM-SE gick till väga för att impulsmörda OP utan både motiv och mordvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in