Citat:
Ursprungligen postat av
byttan
Inget konstigt alls. Jag stör mig som fan på folk över lag som har sååååå dålig ekonomi jämt och ständigt. Men de köper mängder med junk, äter ute, har ett stall av husdjur, snusar, dricker läsk o.s.v. Får bita ihop hårt för att inte göra mig ovän med människor jag i grunden tycker om.
Imponerande att du lyckas hålla tyst ändå, man blir ju tokig på hur motsägelsefullt det är.
Det är så märkligt! Är det en lögn att dom inte har dåligt med pengar då? Eller är dålig ekonomi för dom lika med kan inte köpa ett hus för flera miljoner? Håller dom på som i Lyxfällan och tar lån för att köpa pizza? Förstår inte. Går inte alls ihop.
Tycker man pissar lite på dom som faktiskt har det dåligt ställt och dom som vänder på varje krona för att kunna köpa en ny vinterjacka, för att ha råd med elen på vintern, som bara kan handla det som är på extrapris och planera allt, där en chipspåse är en stor lyx. Såna personer har det dåligt ekonomiskt, men såna som Alice med fixade naglar, springer på Normal varje dag, köper alla nyheter inom godis, kakor, chips, proteinbars osv är pinsamt att ens yttra sig om pengar och klaga.