2026-09-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Innan september är slut så har hon vänt och då gråter hon dagarna i enda. Den bipolära diagnosen har blivit så mycket sämre sen hon flyttade.
Så tragiskt att ingen i hennes närhet bryr sig. Hon hade behövt Litium och terapi!
Citera
2026-09-26, 01:25
Medlem
Den här kan tyvärr sluta som Pia/Gräddrumpan
Citera
2026-09-26, 10:41
Medlem
De dansar till hög, hög musik ändå hör man pågen skrika i bakgrunden hela tiden sänk, kan ni sänka, säääänk.
Citera
2026-09-26, 10:53
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
De dansar till hög, hög musik ändå hör man pågen skrika i bakgrunden hela tiden sänk, kan ni sänka, säääänk.

Ja fy fan....och hur ska de kunna fjällvandra med honom? Även om det inte är långt så är han för liten för det
Citera
2026-09-26, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Innan september är slut så har hon vänt och då gråter hon dagarna i enda. Den bipolära diagnosen har blivit så mycket sämre sen hon flyttade.

Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Ja fy fan....och hur ska de kunna fjällvandra med honom? Även om det inte är långt så är han för liten för det

Nej, det är han verkligen inte. Han är 6 år! Jag och mina syskon har fjällvandrat sen vi var några år bara, och vi har gjort likadant med våra barn. De går flera kilometer när de är 3 år. Sen får man pausa. Bära de minsta. Gå. Pausa.
Självklart går det inte snabbt, och man går ju inte en 10+ mil runda när barnen är under 10 år, men han kan absolut gå. Han är frisk och har massor med energi. Tålamodet är det sämre med men det handlar ju om att träna sitt tålamod.

Man vaknar inte upp en dag när man är 16, fylld av tålamod och ork att vandra. Det är något man lär sig.

Största problemet är hans tjat. Ingen som kommer orka höra honom tjata hela tiden.
Citera
2026-09-26, 11:10
Medlem
Det sorgliga med att hon låter honom skrika och tjata hela tiden, och prata i munnen och avbryta, är att ingen orkar lyssna på honom. Vilket leder till att han märker att ingen riktigt lyssnar, och då tjatar han ju ännu mer för att någon ska lyssna på honom.

Hon som förespråkar inga gränser och att barnen lär sig själva. Jag ser det bara som taskigt mot barnet att inte lära det hur man kommunicerar och visar respekt, för att få detsamma tillbaka.
Citera
2026-09-26, 11:19
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Nej, det är han verkligen inte. Han är 6 år! Jag och mina syskon har fjällvandrat sen vi var några år bara, och vi har gjort likadant med våra barn. De går flera kilometer när de är 3 år. Sen får man pausa. Bära de minsta. Gå. Pausa.
Självklart går det inte snabbt, och man går ju inte en 10+ mil runda när barnen är under 10 år, men han kan absolut gå. Han är frisk och har massor med energi. Tålamodet är det sämre med men det handlar ju om att träna sitt tålamod.

Man vaknar inte upp en dag när man är 16, fylld av tålamod och ork att vandra. Det är något man lär sig.

Största problemet är hans tjat. Ingen som kommer orka höra honom tjata hela tiden.

Ja men tänker att 6 år är man för tung att bära

Ja blir galen på hans Mamma 10 gånger i minuten, inför varje ny sak han ska säga
Citera
2026-09-26, 11:31
Medlem
Det konstiga med tjatet med dessa skor är ju att hon sa exakt samma för två veckor sen. Hon har ju redan letat efter dessa skor och sa samma hon säger nu om skorna.
Citera
2026-09-26, 11:32
Medlem
Citat:

Ja blir galen på hans Mamma 10 gånger i minuten, inför varje ny sak han ska säga
Märkligt beteende. Har aldrig hört något annat barn säga så.
Citera
2026-09-26, 11:33
Medlem
Eg0x3s avatar
Det hon kallar dans skulle jag kalla för att hoppa upp och ner med flaxande armar…

Pardansen… say no more!

Har hon gått upp kilona hon gick ner när hon fastade? ;-)
Citera
2026-09-26, 11:57
Medlem
Citat:

Ja, han måste ju gå själv. Men jag tänker att de väl inte tänkt gå så långt. Ingen av dem orkar det liksom… Så han borde kunna gå själv, fikapaus och sen gå tillbaka.

Ja, sjukt stressande. 😰
Citera
2026-09-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det sorgliga med att hon låter honom skrika och tjata hela tiden, och prata i munnen och avbryta, är att ingen orkar lyssna på honom. Vilket leder till att han märker att ingen riktigt lyssnar, och då tjatar han ju ännu mer för att någon ska lyssna på honom.

Hon som förespråkar inga gränser och att barnen lär sig själva. Jag ser det bara som taskigt mot barnet att inte lära det hur man kommunicerar och visar respekt, för att få detsamma tillbaka.
Nu sitter han också framför skärm hela tiden, det var väl därför de skulle vara tysta. Han går mellan tv, dator, telefon så fort han kommer från skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in