2026-09-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Kollade på Sverige live nu, något som slog mig var att får verkligen alla som släpper en ny kokbok så mycket medial uppmärksamhet? Jag kollar inte på Nyhetsmorgon mm så har inte koll. Men visst får man känslan av att det verkar lite mer spännande att ha med två kändissyskon än random kokboksförfattare? Kul att intervjuaren sa "Sigge" när hon ställde en fråga, för att inte Elsa skulle ta över och svara på ALLA frågor.

Var det crazy eyes där med ?
Citera
2026-09-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Var det crazy eyes där med ?
Ja lite men inte så farligt. Men hon ser ut, och låter ganska spänd och forcerad. Vem skulle inte göra det inför tv-kameror iofs, men det är ju delvis hennes jobb så hon borde kunna hantera det.
Citera
2026-09-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ja lite men inte så farligt. Men hon ser ut, och låter ganska spänd och forcerad. Vem skulle inte göra det inför tv-kameror iofs, men det är ju delvis hennes jobb så hon borde kunna hantera det.

Tror alltid hon ska svälja sin tunga av ren upphetsning.
Citera
2026-09-25, 18:21
Medlem
Citat:
Hon känns verkligen som den osäkra tjejen som äntligen får vara med men det gör henne bara än mer osäkert och trying too hard.
Ha! Råkade läsa "trynig",som ett adjektiv,och tyckte det stämde rätt bra,fast ordet inte finns och jag inte vet exakt vad det skulle kunna betyda...!
Senast redigerad av petroliumxx 2026-09-25 kl. 18:24.
Citera
2026-09-25, 18:49
Medlem
PizzeriaZorbas avatar
Citat:
Hon känns verkligen som den osäkra tjejen som äntligen får vara med men det gör henne bara än mer osäkert och trying too hard.

Ja, faktiskt.

Lite synd kan jag tycka. Hon hade ju ett eget och unikt uttryck, saknade konkurrens inom sitt gebit. Både vågat och lite huvudlöst att sadla om som hon gjort. Men, många gör ju en total make over när det blir lite äldre. Inte ovanligt. Men synd tycker jag. Hon var en färgklick som behövdes. Nu lär hon sannolikt försvinna i bruset.
Citera
2026-09-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ha! Råkade läsa "trynig",som ett adjektiv,och tyckte det stämde rätt bra,fast ordet inte finns och jag inte vet exakt vad det skulle kunna betyda...!

Motsatsen till paparazzi kanske ? Ingen trycker upp kameran i ansiktet på en så man trycker själv upp sitt ansikte i sin egna kamera kanske ?
Citera
2026-09-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzeriaZorba
Ja, faktiskt.

Lite synd kan jag tycka. Hon hade ju ett eget och unikt uttryck, saknade konkurrens inom sitt gebit. Både vågat och lite huvudlöst att sadla om som hon gjort. Men, många gör ju en total make over när det blir lite äldre. Inte ovanligt. Men synd tycker jag. Hon var en färgklick som behövdes. Nu lär hon sannolikt försvinna i bruset.

Verkligen. Tror ingen köper "jag mår bättre än någonsin" tugget. Det är väl mest för att övertyga sig själv och rättfärdiga shoppandet och bantandet. Och gud så trist det måste vara. Det skriker inte livsglädje den osäkerheten och det konstanta jagandet.
Citera
2026-09-25, 19:25
Medlem
Citat:

Såg inte det men idag på Sverige live trodde jag det var Elsa eller Frida bakifrån på Krusvaals quiz, men rutig blus och blekta, skavda pippilotter.
Citera
2026-09-25, 19:29
Medlem
PizzeriaZorbas avatar
Citat:
Verkligen. Tror ingen köper "jag mår bättre än någonsin" tugget. Det är väl mest för att övertyga sig själv och rättfärdiga shoppandet och bantandet. Och gud så trist det måste vara. Det skriker inte livsglädje den osäkerheten och det konstanta jagandet.

Håller helt med. I min värld borde hon utvecklat sin forna "persona" än mer istället, blivit än mer bohemisk och lite galen, ta det till en nästa nivå.

Tvivlar starkt på att det är livsglädje hon innerst inne känner med sitt nya jag. Hon har ju kreativa och lite smått galna föräldrar, hon borde ta till vara på det istället. Hennes nya stil lär knappast locka nya "fans", och många av de gamla kommer överge henne. Men hon kanske har något i sikte att bli något helt annat?

Jag tycker hon var sund, med lite trivselvikt och unika klädsel - en oerhört bra motvikt mot den hälsohets och andra sjuka ideal från influerare/bloggare.
Citera
2026-09-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzeriaZorba
Håller helt med. I min värld borde hon utvecklat sin forna "persona" än mer istället, blivit än mer bohemisk och lite galen, ta det till en nästa nivå.

Tvivlar starkt på att det är livsglädje hon innerst inne känner med sitt nya jag. Hon har ju kreativa och lite smått galna föräldrar, hon borde ta till vara på det istället. Hennes nya stil lär knappast locka nya "fans", och många av de gamla kommer överge henne. Men hon kanske har något i sikte att bli något helt annat?

Jag tycker hon var sund, med lite trivselvikt och unika klädsel - en oerhört bra motvikt mot den hälsohets och andra sjuka ideal från influerare/bloggare.

Hon vill bara krusa sina idoler för godkännande, och då ska man vara smal, och se likadan ut som dem.Säga att man mår bäst medans man tynar bort. Tänk dig Elsa baxa Sommarskuggan upp för ens en halvtrapp fastän hon tränar maniskt varje dag #StarkMamma
Citera
2026-09-25, 19:54
Medlem
dracculas avatar
Älskar att Sommarskuggan förekommer så frekvent här trots att den aldrig (?) visats i bloggen. Det måste kommit kommentarer om den som hon inte publicerat. Hur kan hon leva med den när hon verkar må så dåligt över den? Hur gick det ens till att den kom in i hennes hem? Var det hennes köp eller Pontus? Så många frågor.
Citera
2026-09-25, 20:03
Medlem
Hjälp vilken obehagligt bra liknelse 🤣

Citat:
Tror alltid hon ska svälja sin tunga av ren upphetsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in