2026-09-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Älskar att Sommarskuggan förekommer så frekvent här trots att den aldrig (?) visats i bloggen. Det måste kommit kommentarer om den som hon inte publicerat. Hur kan hon leva med den när hon verkar må så dåligt över den? Hur gick det ens till att den kom in i hennes hem? Var det hennes köp eller Pontus? Så många frågor.

Mellanbarn, utsatt av en fåtölj, allt kommer i biografin.
Citera
2026-09-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzeriaZorba
Håller helt med. I min värld borde hon utvecklat sin forna "persona" än mer istället, blivit än mer bohemisk och lite galen, ta det till en nästa nivå.

Tvivlar starkt på att det är livsglädje hon innerst inne känner med sitt nya jag. Hon har ju kreativa och lite smått galna föräldrar, hon borde ta till vara på det istället. Hennes nya stil lär knappast locka nya "fans", och många av de gamla kommer överge henne. Men hon kanske har något i sikte att bli något helt annat?

Jag tycker hon var sund, med lite trivselvikt och unika klädsel - en oerhört bra motvikt mot den hälsohets och andra sjuka ideal från influerare/bloggare.
Ja,den "gamla" Elsa hade varit helt rätt just nu,med sina färger och vintagestil som motvikt till Ocempicsmala beiga tråkiga influencers som alla ser ut,klär sig och inreder likadant och shoppar lyx. Hon är inte unik längre.Men den tiden är förbi. Kanske dyker det plötsligt upp någon ny färgstark personlighet som kör ett eget race,vem vet..?
Citera
2026-09-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Älskar att Sommarskuggan förekommer så frekvent här trots att den aldrig (?) visats i bloggen. Det måste kommit kommentarer om den som hon inte publicerat. Hur kan hon leva med den när hon verkar må så dåligt över den? Hur gick det ens till att den kom in i hennes hem? Var det hennes köp eller Pontus? Så många frågor.

Har för mig att hon köpte den och sen skickade en bild till Pontus när den levererats och att han svarade med en Batman-gif. Då fick hon panik och har sen aldrig visat den hahahah
Citera
2026-09-25, 22:15
Medlem
PizzeriaZorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Hon vill bara krusa sina idoler för godkännande, och då ska man vara smal, och se likadan ut som dem.Säga att man mår bäst medans man tynar bort. Tänk dig Elsa baxa Sommarskuggan upp för ens en halvtrapp fastän hon tränar maniskt varje dag #StarkMamma

Ligger mycket i det du säger. Självsvält ger i 99 fall av 100 en backlash, innan det är färdigt, väger du mer än innan du började självsvälta. Och tyvärr känns det väl lite som att hon vill ingå i något sammanhang som hon egentligen inte hör hemma i? Tvivlar som sagt på att det varken kommer ge boozt gällande pengar, rampljus eller att få ingå i de "coola kretsarna".
Citera
2026-09-25, 22:17
Medlem
PizzeriaZorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ja,den "gamla" Elsa hade varit helt rätt just nu,med sina färger och vintagestil som motvikt till Ocempicsmala beiga tråkiga influencers som alla ser ut,klär sig och inreder likadant och shoppar lyx. Hon är inte unik längre.Men den tiden är förbi. Kanske dyker det plötsligt upp någon ny färgstark personlighet som kör ett eget race,vem vet..?

Håller verkligen med. Ja, passar hon sig inte dyker det ju förr eller senare upp någon som tar hennes plats (alltså den gamla Elsa), då blir det än mer svårt att "Komma tillbaka", vilket jag tror hon kommer vilja göra förr eller senare, när hon märker att detta nya drag inte blev så lyckat som hon hade hoppats på. Synd på en så rar ärta, som man sa förr.
Citera
2026-09-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Hon vill bara krusa sina idoler för godkännande, och då ska man vara smal, och se likadan ut som dem.Säga att man mår bäst medans man tynar bort. Tänk dig Elsa baxa Sommarskuggan upp för ens en halvtrapp fastän hon tränar maniskt varje dag #StarkMamma

För några poddavsnitt sedan (nr 504) besvarade Elsa och Sofia läsarfrågor varav en handlade om hur de ser på rådande smalhetsideal. Elsa lyckades med konststycket att besvara frågan utan att besvara den. Hennes "svar" handlade mest om att det minsann finns olika naturliga anledningar till att folk går ner i vikt, och alltså inte alls kan kopplas till rådande kroppsideal.

Jag var tvungen att, i skrivande stund, lyssna ännu en gång på det inslaget - och det är helt bisarrt. Elsa orerar som en tok kring något hon inte har kunskaper i.

Och ja, hon fick också med att hälsa var en jätteviktig del under hennes uppväxt.
Citera
2026-09-26, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanny06
För några poddavsnitt sedan (nr 504) besvarade Elsa och Sofia läsarfrågor varav en handlade om hur de ser på rådande smalhetsideal. Elsa lyckades med konststycket att besvara frågan utan att besvara den. Hennes "svar" handlade mest om att det minsann finns olika naturliga anledningar till att folk går ner i vikt, och alltså inte alls kan kopplas till rådande kroppsideal.

Jag var tvungen att, i skrivande stund, lyssna ännu en gång på det inslaget - och det är helt bisarrt. Elsa orerar som en tok kring något hon inte har kunskaper i.

Och ja, hon fick också med att hälsa var en jätteviktig del under hennes uppväxt.

Äsch Elsa trasslar ofta in sig så att hon inte minns vad hon sa senast. Och hennes viktnedgång har inte haft något med hälsa eller "andra normala orsaker" att göra. Alla vet ju att hon späker sig på sallad och smoothie vareviga dag. Det är ju lite sorgligt när hon försöker hävda att detta är hennes naturliga jag och att det inte alls var hon som hon var förr. Som hon är nu upptar ju hela hennes dagar och kräver maximal kontroll och förbud.
Citera
2026-09-26, 07:38
Medlem
Tänk om hon gjorde det, köpte trosor för 10.000 kr pga danskt märke. hahahahahahah
Citera
2026-09-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Tänk om hon gjorde det, köpte trosor för 10.000 kr pga danskt märke. hahahahahahah

Hon gjorde väl det. Och skrev om det. Tänk om hon växer upp nån gång och börjar räkna på alla pengar hon låtit rinna utan att bli varken lyckligare, snyggare eller mer dansk/fransk.
Citera
2026-09-26, 09:30
Medlem
Var tvungen att kolla bloggen för första gången på länge. "Serien är baserad på den klassiska polska romanen Lalka av Bolesław Prus och är en berättelse om klass och kärlek." Orkar inte med allt Elsa vill försöka vara. Problemet är ju att hon ser någon hon tycker är fin och tror att om hon bara köper allt den personen har så kommer hon bli lika fin. Det stannar ju inte där heller, om hon bara låtsas ha samma intressen och ambitioner då kanske, men hon lajvar ju bara tusen olika saker hela tiden. Men extra allt av allt blir sällan bra.

Åter till serien, Elsa älskar ju bara att frossa i "fina" saker, en bok skulle hon aldrig läsa, den har ju inga bilder. Frisyrinspon var kul också. Elsa, du blir aldrig Bardot men den risiga "svinryggen" fotad bakifrån var väldigt lik din.
Citera
2026-09-26, 10:11
Medlem
Jahaja, ett stort vitt bord med en vit vägg bakom är hennes största inspo just nu, och en stor vit löskrage, inte riktigt min kopp te. Men dom ska iaf åka till Japan om några år kanske, låter mer spännande.
Citera
2026-09-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Jahaja, ett stort vitt bord med en vit vägg bakom är hennes största inspo just nu, och en stor vit löskrage, inte riktigt min kopp te. Men dom ska iaf åka till Japan om några år kanske, låter mer spännande.
"Först ut är den vackraste inredningsbild jag någonsin sett, från senaste numret av Eurowoman som...".etc. Bild: Ett vitt fyrkantigt bord med plexistolar,4 små lampor och en lång låg bokhylla.Det vackraste hon någonsin sett! Jag saknar ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in