2026-09-25, 11:59
Medlem
Bryr mig inte så jättemycket om vad andra gör, men ibland reagerar jag när någon nigger eller arab står på familje-p utan att ha ungarna med sig. Pensionärer står ofta på dessa platser också, men gamlingar kan ju i viss mån jämföras med barn.

Själv står jag aldrig där om jag inte har ungarna med mig.
Citera
2026-09-25, 12:26
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Hur skulle dessa avtal förmedlas?

Som andra oskrivna lagar.
Citera
2026-09-25, 12:27
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Som andra oskrivna lagar.
Då kan man inte räkna med att de följs av alla.
Citera
2026-09-25, 12:33
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Då kan man inte räkna med att de följs av alla.

Kan man väl inte med något
Citera
2026-09-25, 12:47
Medlem
hippilis avatar
I bland parkerar jag på familjeparkeringen har stor bil och i bland svårt att gå

Parkerar jag på en vanlig plats blir det väldigt trångt och när jag har svårt att gå skulle jag inte kunna ta mig ur bilen

Ingen har sagt något om det och barnfamiljer behöver inte få precis allt dom pekar på och inte ens dom har fått ont i röven av att jag parkerar där och jag ställer mig inte på en handikapp parkering
Citera
2026-09-25, 13:00
Medlem
Blaskas avatar
Jag gillar att stå längst bort på parkeringen. Får sträcka lite på benen samtidigt som det är lätt att komma in och lämna parkeringen.
Citera
2026-09-25, 13:35
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Tur att jag inte är det då. Jag tränar och är hälsosam!
Då borde du orka gå till och från den vanliga parkeringen.
Citera
2026-09-25, 13:43
Medlem
2560ps avatar
Folk som tar med sina jävla skitbarn till affären borde inte få parkera öht.
Citera
2026-09-25, 13:45
Medlem
GregerMedeltids avatar
Det förekommer att jag gör det. På vissa parkeringar kan det vara så att man upptäcker först när man svängt in att en hel rad är just familjeparkeringar. Inte orkar jag då ratta runt och krångla för att hitta något annat.
Citera
2026-09-25, 13:51
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Jag förstår att platsen är tänkt för barnfamiljer, men familjeparkering är normalt en rekommendation om vem platsen är avsedd för, inte samma sak som en reserverad handikapplats. Jag följer de parkeringsvillkor som faktiskt gäller på parkeringen.
Ja, du är ett mongo. Det framgick redan tidigare. Du tror att storebror har lagar och regler för allt och att du är en bra människa så länge du följer dem. Du har ännu inte tagit dig förbi en 4-årings nivå av medvetande och koncept som egen personlighet, ryggrad, värderingar och liknande är främmande för dig.

Bra jobbat, fortsätt att göra dina föräldrar stolta
Citera
2026-09-25, 13:52
Medlem
Man kan konstatera att högermänniskor saknar moral. Det ser man lätt i denna tråd.

Nej, klart man inte ska parkera på p-platser som är anpassade för handikappade, barnfamiljer mm. Hur fan är ni ihopskruvade egentligen?
Citera
2026-09-25, 13:58
Avstängd
llundberg57s avatar
Jag parkerar var jag vill. Skrikiga barnfamiljer kan suga hästkuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in