2026-09-25, 11:08
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Det gör jag men du kan ge dig fan på att även fast det finns hur många lediga plaster en bit från bil så kommer det någon jävla mupp och ställer sig jämte mig.
Därför använder jag oftare familjeparkeringen, jag använder handikapp toa också för den är oftast fräschare
Det är inget fel att använda handikapptoan. Det får alla göra. Man ska bara ge företräde till handikappade där.
Citera
2026-09-25, 11:09
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Det är en missuppfattning att familjeparkering är reserverad för folk med barn i bilen
Har man äldre människor i bilen som har svårt att ta sig ur är parkeringen suverän
Likaså om man skall lasta något stort in till baksätet

Alla dessa har ju dock något gemensamt - det finns ett tydligt behov.

När du parkerar där utan behovet så är du en idiot. Såklart inte olagligt, men det är inte heller olagligt att vara en idiot.
Citera
2026-09-25, 11:10
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe-i-luckan
Det är inte ok. Alla som gör så kommer att dö.
Även de som inte gör så kommer att dö.
Citera
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Man kan dessutom vara handikappad på olika vis. Nån kan läspa och det är också ett handikapp.
Jag behöver gå på handikapptoaletten för jag läspar hårt.
Citera
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Om du är lika slö i alla andra situationer kommer du definitivt att dö i förtid pga ett inaktivt liv.
Man kan ju kalla det för karma, 🙂.
Tur att jag inte är det då. Jag tränar och är hälsosam!
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Där är reglerna inte riktigt som du hävdar. Jag har för mig att det är så att alla får gå på handikapptoaletterna, men att handikappade ska lämnas företräde.

Jo, det är väl så jag menade men jag tog inte med informationen att en handikappad ska ha företräde vilket jag köper helt och hållet.

Borde vara samma sak på handikapprutor på parkeringar. Många gånger finns det 10 stycken varav två används till en större matvaruaffär.
Givetvis svårt att ha koll på då det snabbt kan komma tio nya handikappade men risken för det är jävligt liten.
Citera
2026-09-25, 11:11
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Om man saknar all moral och känsla för vad som är rätt och fel även om det kanske inte är olagligt, så gör man som du.
Det får du tycka. Om någon annan blir arg över att jag står där, så är det deras problem. Inte mitt.
Citera
2026-09-25, 11:13
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Det är inte olagligt att vara ett narcissistiskt svin. Men frågan borde vändas till, vill du vara det?

Små dåliga handlingar, olagliga eller ej, förstör ens karaktär.
Jag är en väldigt bra människa generellt. Du gör säkert saker som kan anses vara omoraliskt i mina ögon, som jag själv inte gör.
Citera
2026-09-25, 11:14
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Men du måste väl ändå förstå att själva syftet med familjeparkering är inte att två vuxna ska använda den. Är du så otroligt fet och lat att du behöver en hel familjeparkering för att ta dig ur bilen? Med dina resonemang skulle du behöva ha en ”Mentalt rubbad”-parkering, helst så långt bort från andra människor som möjligt.
Tänk om man har en bil som man är väldigt rädd om då? Jävla ungar som slår upp bildörrarna utan att se sig för.
Citera
2026-09-25, 11:18
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Det är väldigt onödigt. Om du själv har suv och barn så vet du hur jävla svårt det är att dra ut ungen genom dörrspringan på en ruta av vanlig bredd. Då är du ett riktigt mongo om du ställer dig där när du inte har ungarna med.

Däremot - om det är 90% lediga platser på parkeringen så är det givetvis helt ok. Då tar du ju inte platsen från någon som behöver den bättre.

Helt jävla otroligt hur lite sunt görnuft folk har nu för tiden - sånt här borde inte behöva förklaras.

Jag förstår att platsen är tänkt för barnfamiljer, men familjeparkering är normalt en rekommendation om vem platsen är avsedd för, inte samma sak som en reserverad handikapplats. Jag följer de parkeringsvillkor som faktiskt gäller på parkeringen.
Citera
2026-09-25, 11:19
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Nej jag tycker faktiskt inte att det är okej
Jag har 5 barn dock vuxna nu. Men kom vid ett tillfälle med min Chrysler Voyager och på en familje parkering stod Orvar 95 med sin Nissan micra och Olga 90 var inne och handlade.
Nej jag tycker inte det är okej.
Lika lite som folk som ställer sig på handikapp fast dom saknar tillstånd
Det är lagligt. Du får bli hur arg du vill.
Citera
2026-09-25, 11:20
Medlem
Alldrig sett sån parkering faktiskt, vad är det för skylt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in