Igår, 17:16
Medlem
Ledsensomfans avatar
En del blänger på en när man står på familjeparkeringar när de ser att man inte har barn i bilen. Jag anser att det är okej att stå där. Det är iallafall inte olagligt. Jag har familj, men de är hemma.

Vad anser ni? Är det ok att stå på familjeparkering även om man inte har barn i bilen?
Citera
Igår, 17:20
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
En del blänger på en när man står på familjeparkeringar när de ser att man inte har barn i bilen. Jag anser att det är okej att stå där. Det är iallafall inte olagligt. Jag har familj, men de är hemma.

Vad anser ni? Är det ok att stå på familjeparkering även om man inte har barn i bilen?

Du är en sån som tar en glass på Ikea va, du är ju någons barn liksom. Gratis glass för alla barn.
Citera
Igår, 17:40
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Nu är ju de platserna skapade som bredare platser och nära entren för att man kan stå där när man just har barn med sig. Det är väl mer att det är själviskt och oetiskt att ta upp de platserna om man kommer utan barn. Själva platsen i sig och de tillhörande skyltarna och målningarna är ju inte så att säga "på riktigt", utan är ju mer en påhittad service som erbjuds. Det fungerar ju inte jämförelsevis som en plats för handikappade där tillstånd erfordras och där skylten är reglerad och ger böter om man parkerar fel. Familjeparkeringar utnyttjas dock inte i någon högre utsträckning vad jag sett, så är det ingen rusning av familjer till dessa platser är det väl kanske inget att bry sig om, även om det kan anses vara själviskt att stå där när det finns så många andra platser att stå på.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Du är en sån som tar en glass på Ikea va, du är ju någons barn liksom. Gratis glass för alla barn.

Hahaha exakt så.
Citera
Igår, 17:45
Medlem
VoktorDodkas avatar
"Mitt" Lidl har fyra familjeplatser längst mot entren, dom är så gott som alltid tagna men jag har aldrig sett en barnfamilj i butiken, dom som parkerar där är utan undantag araber. Så jag tar för givet att TS är arab, usch TS vad hemsk människa du är, till råga på allt har du familj och parkerar som en arab.

Jag tycker man kan ha familjeplatserna en bit från entren, då kan lata araber som vägrar anpassa sig efter regler och förordningar hålla sig till handikapplatserna där dom får böter istället.
Citera
Igår, 17:54
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
"Mitt" Lidl har fyra familjeplatser längst mot entren, dom är så gott som alltid tagna men jag har aldrig sett en barnfamilj i butiken, dom som parkerar där är utan undantag araber. Så jag tar för givet att TS är arab, usch TS vad hemsk människa du är, till råga på allt har du familj och parkerar som en arab.

Jag tycker man kan ha familjeplatserna en bit från entren, då kan lata araber som vägrar anpassa sig efter regler och förordningar hålla sig till handikapplatserna där dom får böter istället.

En av poängerna med att ha familjeparkeringarna nära entrén är ju att små barn inte behöver gå över parkeringen.
Barn är korta och därmed svårare att upptäcka, och dessutom är de ju inte precis fullpackade med trafikvett, så nej, de parkeringarna ska vara nära entrén av säkerhetsskäl.
Citera
Igår, 17:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det är samma sak som att man faktiskt får gå på handikapptoan fast man inte är handikappad.
Familjer kan se till att uppfostra sina barn så de även klarar av att stå på en vanlig parkering eller är det kanske tänkt att de flesta som åker och handlar är kvinnor och då de inte kan köra bil så behöver de bredare parkeringar.

Händer då och då att jag snor en familjeparkering. Är man två vuxna så är man också en familj.
Citera
Igår, 17:56
Medlem
Citat:

Ja, vem ska stoppa en?

Bara flinar om någon glor och ingen törs säga flasklock.

Jag vill också ha en stor P-plats så jag slipper dörruppslag.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
ScorchPipes avatar
Medan det inte är hela världen så förstår jag inte heller poängen. Åk en bit bort från entren och parkera där det är glesare med bilar. Det är inte jobbigt att gå 10 sekunder extra.
Skulle även vilja påstå att bilen står säkrare där också. Nära entrén så är det så många nötter som ska in och leta platser, speciellt pensionärer.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Bra att denna fråga lyfts! Den är ständigt aktuell och vi behöver prata om det här!

Tycker vi kan dela in oss i smågrupper och diskutera.

(FB) Fenomenet Familjeparkering

(FB) Familjeparkering och respekt!?

(FB) Familjeparkering
Citera
Igår, 18:53
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
Medan det inte är hela världen så förstår jag inte heller poängen. Åk en bit bort från entren och parkera där det är glesare med bilar. Det är inte jobbigt att gå 10 sekunder extra.
Skulle även vilja påstå att bilen står säkrare där också. Nära entrén så är det så många nötter som ska in och leta platser, speciellt pensionärer.
Det gör jag men du kan ge dig fan på att även fast det finns hur många lediga plaster en bit från bil så kommer det någon jävla mupp och ställer sig jämte mig.
Därför använder jag oftare familjeparkeringen, jag använder handikapp toa också för den är oftast fräschare
Citera
Igår, 19:08
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:

Ja, 100% ok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in