2026-09-25, 11:22
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Har inga som helst problem att man ställer sig på "familjeparkering" oavsett bilens befolkning.
Ställer mig ofta där själv när det är ledigt trots att jag är ensam i bilen.

Jag hoppas verkligen att någon stör sig ordentligt på att jag ställer mig där.

Kan tillägga att jag har barn i den ålder där man "får lov" att stå på familjeparkering.

De gånger jag ser andra ställa sig på familjeparkering är det ytterst sällan någon med barn.
Det är väldigt spritt. Ofta är det tom pensionärer eller medelålders ensamma kvinnor som ställer sig där.
Dvs även dem som fördommar kan tro faktiskt respekterar "reglen"
Håller med om att jag hoppas att någon blir riktigt arg. Hoppas de får riktigt högt blodtryck och blir sjuka. Då blir jag jätteglad.
Citera
2026-09-25, 11:24
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Man testade detta på ett lokalt köpcentrum där det blev gnäll om dessa platser, då gjorde man fler familjeparkeringar längre ut på den mindre attraktiva parkeringen vid den mindre entrén på baksidan.

Resultat? Folk slutade gnälla för nu finns det i princip alltid familjeplatser lediga, men dom används inte av barnfamiljerna eftersom dom inte är så attraktiva som vanliga parkeringarna vid huvudentrén. Används nu främst av folk som är rädd om bilen.

Så det gick från att gnällas över att det inte gick att gå in och handla för att familjeparkeringarna är upptagna till att ingen längre gnäller för att det alltid finns platser lediga, tydligen så behövde man inte dom större platserna längre så fort dom blev mindre attraktiva.
Hahaha
Citera
2026-09-25, 11:24
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
risken är ju att dina barn kan bli påkörda av kreti och pleti när du ska gå igenom hela parkeringen
Då gäller det ju att man som förälder ser till att barnen inte går i körbanan på ett olämpligt sätt.
Citera
2026-09-25, 11:30
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenmedstortB
Detta är ju beviset på samhällets och moralens förfall. Jag jag jag, skit i andra. Men det är så dom vill ha det. Hoppas du dubbelparkerar också.

För er som säger att pensionärer också gör det så kan jag säga att majoriteten av pensionärer idag är första generationens curlade. Dvs jag jag jag.

Dom tar familjeparkeringar men gnäller på att andra tar pensionärsplatserna på bussen.
3 kap. 49 § punkt 2 trafikförordningen (1998:1276):

”Ett fordon får inte parkeras så att fordonet med något hjul står utanför en uppställningsplats eller annan markering som anger var parkering får ske.”

Det är olagligt, så nej det gör jag inte.
Citera
2026-09-25, 11:31
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Tycker man kan göra ett ömsesidigt avtal om familjeparkeringarna.

Finna det andra platser så står man inte där men de är inte helfredade som handikapparna är.
Hur skulle dessa avtal förmedlas?
Citera
2026-09-25, 11:32
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Tar du en gratis banan på affären med? Äckliga människa
Ja, det står en skylt i affären att man får det. Så det gör jag, till barnen.

Ska tillägga att om det står en text om vad som gäller så följer jag det. Står det bara en skylt (familjeparkering), så följer jag även reglerna för det.
Citera
2026-09-25, 11:34
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newsfilter
Står man där utan barn är man klen begåvad och respektlös.

Alltid lika kul att se något efterblivet fetto parkera där och stolt spatsera ut om någon tittar lite extra på dem.

Tänker lite på avfällingen Dans Eliasson: ~"Vad har stackarn varit med om i sitt liv för att göra detta"
Vad har du varit med om i ditt liv som gör att du blir så upprörd över detta?

Extrafråga: Gör du aldrig någonting som i andras ögon kan anses vara moraliskt fel?
Citera
2026-09-25, 11:36
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Det är bara idioter som ställer sej där. Mpbga gånger någon trött jävla hantverkare eller så står det någon BMW eller Mercedes där.
Fullt förståeligt. Dessutom är det inte olagligt.
Citera
2026-09-25, 11:42
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Nej parkerar inte på familjeparkering eller handikapp då de finns av ett syfte.

Det jag däremot gärna gör är parkera min bil på laddplatser för elbilar som oftast placerade nära ingång av någon oförklarlig anledning. Men finns inget som säger man inte får stå där även fast man inte har en elbil.
Det finns folk som inte lägger den där klossen efter sig på kassarullbandet. Det finns folk som inte håller upp dörren för personen precis bakom. Det finns folk som ställer sig väldigt nära någon annans bil men fortfarande korrekt inom sin egen ruta. Folk som inte bytar toalettrullen när den är slut. Folk som inte bytar påse i sopkärlet när man tömmer den gamla. Folk som sorterar fel. Folk som har väskan på sätet i kollektivtrafiken.

Det finns massor av såna här saker. Gör du inget sånt ibland? Är du idealet av hur man ska vara som människa?
Citera
2026-09-25, 11:43
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Du har rätt, det är inte olagligt. Men allt som inte är olagligt är inte alltid lämpligt. Det handlar mest om att visa lite hyfs och stil. Men om det inte är viktigt för dig så är det inget du behöver bry dig om.
Jag kan ju visa "hyfs och stil" i andra sammanhang där du inte visar hyfs och stil. Vi bryr oss om olika saker.
Citera
2026-09-25, 11:45
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Alla dessa har ju dock något gemensamt - det finns ett tydligt behov.

När du parkerar där utan behovet så är du en idiot. Såklart inte olagligt, men det är inte heller olagligt att vara en idiot.
Ditt alias på flashback är väldigt omoraliskt. Det gör ju möjligtvis dig till en idiot.
Citera
2026-09-25, 11:47
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Alldrig sett sån parkering faktiskt, vad är det för skylt?
Finns utanför varenda större matbutik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in