2026-05-09, 22:25
Medlem
Spinnacers avatar
De har nu förstört Netflix user interface fullständigt, det går inte att längre att använda. Prova själv. Du får samma 6 titlar på varenda rad, och du kan inte längre sortera. Det är som försöka scroll reels/shorts, men du får hela tiden samma klipp.

https://www.whats-on-netflix.com/news/netflix-quietly-removes-a-z-and-other-sorting-from-web-ui/

Har avslutat abonnemanget.
Citera
2026-05-13, 21:33
Medlem
Den 15 maj höjer Netflix priset igen.
Basabonnemang till 129 kronor.
Standard till 169 kronor.
Premiumabonnemang till 219 kronor.

https://www.netflix.com/se/
Citat:
Vi uppdaterar våra priser för att kunna
fortsätta investera i kvalitetsunderhållning
och förbättra användarupplevelsen för våra
medlemmar”, skriver Netflix.
Senast redigerad av misssommar 2026-05-13 kl. 21:36.
Citera
2026-05-14, 15:22
Medlem
tuben99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misssommar
Den 15 maj höjer Netflix priset igen.
Basabonnemang till 129 kronor.
Standard till 169 kronor.
Premiumabonnemang till 219 kronor.

https://www.netflix.com/se/

Jag har läst om detta i tidningarna men har inte fått någon info om detta från Netflix. 15 maj är i morgon fredag, jag tycker att Netflix borde ha meddelat mig om detta redan. Är det någon som fått info/mail från Netflix om detta?
Citera
2026-05-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuben99
Jag har läst om detta i tidningarna men har inte fått någon info om detta från Netflix. 15 maj är i morgon fredag, jag tycker att Netflix borde ha meddelat mig om detta redan. Är det någon som fått info/mail från Netflix om detta?

Pressmeddelande ....
Netflix shock höjer automatiskt.
Info bör du fått via brev eller nåt.

Tror du kan sova lugnt, logga in i morgon.
Citera
2026-05-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Är det bara jag som måste uppgradera mitt netflix-hushåll hela tiden? Jag har gjort det kanske 15-20 gånger nu och börjar bli riktigt less.

Samma här. Oerhört enerverande..

Någon som sitter på en lösning/förklaring?
Citera
2026-09-24, 19:49
Medlem
Netflix ska tydligen införa ett abonnemang med reklam från 1 mars nästa år. Just nu finns ingen information om vad det kommer att kosta, eller om det påverkar priset på övriga abonnemang.

Personligen betalar jag hellre mer för reklamfritt.

Citat:
Ett abonnemang med reklam lanseras 1 mars 2027 på Netflix.

Enligt det som Netflix delar med sig i skrivande stund kan den som betalar för reklamabonnemanget förvänta sig ”några få reklaminslag per timme”.

Netflix skriver: ”Vår ambition är att placera reklam vid naturliga övergångar i handlingen för en mer sömlös upplevelse. Du kommer att se reklam före och under serier och filmer. För vissa nysläppta filmer visas reklamen enbart innan de börjar. När ett reklamavbrott börjar anges antalet annonser som kommer att visas längst upp till höger.”

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/netflix-abonnemang-med-reklam-sverige/
Citera
2026-09-24, 19:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tourmaline
Netflix ska tydligen införa ett abonnemang med reklam från 1 mars nästa år. Just nu finns ingen information om vad det kommer att kosta, eller om det påverkar priset på övriga abonnemang.

Personligen betalar jag hellre mer för reklamfritt.

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/netflix-abonnemang-med-reklam-sverige/

De kommer nog att höja priserna för de andra abonnemangen. Bara vänta.
Citera
2026-09-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
De kommer nog att höja priserna för de andra abonnemangen. Bara vänta.

Skulle inte förvåna mig det minsta.

Frågan är väl om det är värt priset då. Finns några streamingtjänster där det billigaste abonnemanget (utan reklam) kostar mer än Netflix Basic. Jag kan ibland tycka att det är lite dyrt, men det beror ju mestadels på utbudet med.

Jag sade upp mitt Netflix-abonnemang i maj. Strax innan prishöjningen. Sedan dess har de fått in en tv-serie som jag verkligen vill se. Så kanske att jag åter skaffar Netflix. Men aldrig att jag någon gång väljer reklamvarianten.
Citera
2026-09-24, 21:55
Medlem
Studsbolls avatar
Netflix gräver sin egen grav med reklamkonceptet precis som de andra tjänsterna. Orsaken till att streamingtjänster med abonnemang tog över från illegal nerladdning och illegala streamingtjänster var att det helt enkelt var bekvämt och enkelt; man slapp krångel och reklam. Nu vill de både ha och äta kakan med både månadsavgifter och reklam. Jag har haft Netflix i 10 år men nu tänker jag fimpa skiten av ren princip även om jag har råd att betala ett dyrare abonnemang utan reklam. De är svagsinta kroknäsor och skall inte ha en krona till.
Citera
2026-09-25, 03:46
Medlem
swimmingpools avatar
Kommer man kunna välja ett reklamfritt abonnemang?
Citera
2026-09-25, 04:18
Medlem
Bara att göra som jag gjort sedan en längre tid tillbaka, man återaktiverar sitt abbonemang någon gång om året, plöjer igenom det lilla värt att se på en-två månader, säger upp igen.

Eller gör kanske inte det, blir det en för utbredd vana kommer de väl börja med bindningstid på ett halvår. Kunderna är ju till för Netflix och inte tvärtom.

En annan tanke hade varit att sluta plöja ned en halv miljard i värdelösa originalproduktioner och istället köpa in rättigheter för några hundra filmer som inte gått runt som sprutluder bland streamingtjänsterna de senaste åren. Finns så otroligt mycket bortglömt och sevärt men nej, utbud av idag är visst att kunna kolla på samma gamla titlar från IMDB top 250 gång på gång på gång fast på en ny tjänst varje halvår.

Jag fattar hur det tänker men det är inte särskilt långt. Visst, The Revenant (för att ta ett exempel från det eviga utbudet) är en helt ok rulle men efter två genomtittningar är jag rätt mätt på den för tio-tjugo år framöver.

Ge mig hellre någon bortglömd 90-talare med 7,1 på IMDB, alla dagar i veckan. Fan, en videobutik i Målilla hade nog bättre utbud på 90-talet än vad samtliga streamingtjänster har idag.
Citera
2026-09-25, 04:52
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
Bara att göra som jag gjort sedan en längre tid tillbaka, man återaktiverar sitt abbonemang någon gång om året, plöjer igenom det lilla värt att se på en-två månader, säger upp igen.

Eller gör kanske inte det, blir det en för utbredd vana kommer de väl börja med bindningstid på ett halvår. Kunderna är ju till för Netflix och inte tvärtom.

En annan tanke hade varit att sluta plöja ned en halv miljard i värdelösa originalproduktioner och istället köpa in rättigheter för några hundra filmer som inte gått runt som sprutluder bland streamingtjänsterna de senaste åren. Finns så otroligt mycket bortglömt och sevärt men nej, utbud av idag är visst att kunna kolla på samma gamla titlar från IMDB top 250 gång på gång på gång fast på en ny tjänst varje halvår.

Jag fattar hur det tänker men det är inte särskilt långt. Visst, The Revenant (för att ta ett exempel från det eviga utbudet) är en helt ok rulle men efter två genomtittningar är jag rätt mätt på den för tio-tjugo år framöver.

Ge mig hellre någon bortglömd 90-talare med 7,1 på IMDB, alla dagar i veckan. Fan, en videobutik i Målilla hade nog bättre utbud på 90-talet än vad samtliga streamingtjänster har idag.

Jag brukar ta ett par 3 månader om.året. Nu funderar jag på 2 månader i höst och 2 i vår och därimellan någon annan tjänst. Är bara serierna jag tittar på när det kommer till Netflix. Filmutbudet är antingen filmer jag sett, eller total skit. Vet inte hur många filmer jag stängt av efter 30 minuter och varit förbannad för att de är fullständigt värdelösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in