Citat:
Ursprungligen postat av
SneakyBandit
Tack pucko!
(Blir lite konstigt att skriva så

)
Testade lite med min Telia-router. Technicolor. Får inte riktigt till det.
Men nu funkade det utan?!
Kanske ger det ett försök till om det lägger av igen.
Fattar inte hur man skall lägga till alla dom olika static routes dom vill.
Ja, det är helt klart så att det blir lite mer omständigt nu när man också måste adda dessa static routes och om man inte riktigt har dom kunskaperna för att ändra och fixa i en router. Det var enklare på den tiden när man bara behövde ändra dns.
Nu var det ett tag sedan jag ändrade mina static routes, men jag minns också att det var lite pilligt tills jag äntligen fick igång det. Är inte heller helt van vid att ändra saker i routern och lyckas för det mesta med att strula till det om jag ändrar något där och slutar med att jag måste återställa hela routern, så jag undviker det helst. Men i det här fallet så lyckades jag få till det tillslut efter lite googlande för instruktioner.
Sen vet jag inte om det kan vara olika upplägg i olika routrar heller, så jag vet inte riktigt hur det fungerar med just din router. För själv sitter jag på en TP-Link router, så det kanske skiljer sig endel. Så jag vet inte om jag kan ge dig så mycket mer tips än så. Kanske fråga någon dator-kunnig vän, alternativt maila deras support?
Är du säker på att det är det amerikanska utbudet du sitter på då? Så att det inte är det lokala utbudet. Har du dubbelkollat några titlar som bara finns i det amerikanska utbudet, så att du är säker på att det är Netflix US? Kan ju hända att det fungerar för endel utan dom där statiska inställningarna, men för mig har det varit ett måste för att komma åt Netflix US. För annars hamnar jag bara på det lokala utbudet.