2026-09-20, 07:31
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag inväntar PC helt och hållet. Min PS3:a kommer inte klara det ändå🤪😂 Används nu endast som DVD-spelare.

Det är ändå lustigt att de första PS3 (de som är bakåtkompatibla med PS2) klarar nästan alla GTA-spel.

GTA 1, GTA London 1969, GTA London 1961 & GTA 2 finns till PS1 och funkar i en PS3. GTA 3, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories & Vice City Stories finns till PS2 och funkar också. GTA 4 & GTA 5 är PS3-spel

Grand Theft Auto Advance samt Grand Theft Auto: Chinatown Wars verkar vara de enda GTA-spelen man inte kan spela på PS3. Mycket lustigt. Rockstar borde göra en PS3-version av GTA 6 bara för att.
Citera
2026-09-20, 11:51
Medlem
PS5 är så jävla vek nu faktiskt. Den klarar inte ens arma reforger på 60 fps. Håller tummarna för att detta är så otroligt väl optimerat för arma reforger gör mig faktiskt lite ledsen. Det är det första spelet som tar mig tillbaka till när ps4an började kännas gammal ändå. Denna generation har för övrigt varit helt suverän annars med 60 fps det ska den ha cred för.
Om gta sannerligen inte laggar så blir jag glad. Visst var det ändå 60 fps i netflix trailern? Det är ju förmodligen säkert ett gta 5 med nytt skin på sig.
Citera
2026-09-21, 11:42
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutgiltigfantasi
PS5 är så jävla vek nu faktiskt. Den klarar inte ens arma reforger på 60 fps. Håller tummarna för att detta är så otroligt väl optimerat för arma reforger gör mig faktiskt lite ledsen. Det är det första spelet som tar mig tillbaka till när ps4an började kännas gammal ändå. Denna generation har för övrigt varit helt suverän annars med 60 fps det ska den ha cred för.
Om gta sannerligen inte laggar så blir jag glad. Visst var det ändå 60 fps i netflix trailern? Det är ju förmodligen säkert ett gta 5 med nytt skin på sig.

Det är absolut inte ett 'GTA 5 med nytt skin'. GTA 6 är utvecklat helt från grunden på en helt ny generation av Rockstars spelmotor (RAGE). Allt ifrån fysik och rendering till hur städerna och AI:n simuleras är fundamentalt annorlunda jämfört med det över 13 år gamla GTA 5.
Citera
2026-09-21, 12:08
Medlem
ToddBoehlys avatar
Citat:

GTA 6 är 30 fps.
Citera
2026-09-21, 13:03
Medlem
swebarbs avatar
60fps får man vänta tills pc versionen kommer men om ps5 klarar stabila 30fps så är det ändå imponerande med tanke på alla detaljer spelet har och stor öppen spelvärld.
Citera
2026-09-22, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToddBoehly
GTA 6 är 30 fps.
Netflix trailern var annat än 30 fps min vän. Fult som fan isåfall, varför ens visa nåt såpass vilseledande på netflix isåfall?
Citera
2026-09-22, 07:03
Medlem
Citat:
Netflix trailern var annat än 30 fps min vän. Fult som fan isåfall, varför ens visa nåt såpass vilseledande på netflix isåfall?

Vad i hela friden babblar du om. Netflix trailern var 30 fps. Men det bevisar återigen att rockstars 30fps flyter på bra mycket bättre än andra spels 30fps. Så pass bra att du inte ens märkte att det var 30fps.
Citera
2026-09-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Vad i hela friden babblar du om. Netflix trailern var 30 fps. Men det bevisar återigen att rockstars 30fps flyter på bra mycket bättre än andra spels 30fps. Så pass bra att du inte ens märkte att det var 30fps.
Jaha fan då var det där äkta 30 fps alltså? Okej är förvånad ändå.
Citera
2026-09-22, 10:52
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Inte speciellt vek PS5an, ca 80-90% av alla spel kör i stabila 60fps. Vilket är väldigt bra för en gammal konsol. Arma reforger verkar ha endel prestanda problem, dom sa dom skulle lösa det med kommande patcher. Så man får väl se.
Citera
2026-09-23, 21:47
Medlem
XtraXs avatar
Tror han kan ha rätt där faktiskt.

Citat:
On Tuesday, NBA Steve Adams predicted that the overall performance across leagues, including the NBA and NFL, will "plummet" in November.

Why? Because that's when "Grand Theft Auto 6" comes out.

"I will say, you guys should anticipate November, the performance of the league, league-wide... GTA is dropping," Adams said. "So look at NFL, look at all the leagues and watch them plummet, mate. Just for the month of November, performance is gonna go down. It should come back up though, most of the boys will get it done, hopefully they finish the game. Coaching as well, by the way. The coaching and scouts are gonna be horrendous, mate. Just for November, but it should bounce back in December, hopefully. Should be good.

https://www.cbssports.com/nba/news/steven-adams-rockets-grand-theft-auto-6-release/
Citera
2026-09-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

https://www.cbssports.com/nba/news/steven-adams-rockets-grand-theft-auto-6-release/

Heh, känns som det är värt att observera på fler håll!

Jag har inte hängt med riktigt, men om spelmomenten som krävs för att klara spelet uppgår till 80h låter en månad väldigt optimistiskt där.
Citera
2026-09-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Helt sjukt att så många förstår vad GTA VI innebär för spelbranschen och inom multimedia, samtidigt som där finns folk som jämför det med andra spel och försöker argumentera mot gta. Det är precis som att de inte vet något alls om spelet utan bara kräker ur sig massa skitsnack bara för att. Har någon idrottare på proffsnivå någon gång i historien sagt något liknande om ett tv spel? Nej! Så alla ni som klagar och försöker övertala andra om att gta är skit, bara lägg ner för ni skämmer ut er när i stort sett majoriteten inte håller med.

Man behöver inte tycka om gta och vad det handlar om för att inse hur välgjort det är och hur extremt professionella rockstars utvecklare är. Det är ett spel som har öppnat upp helt nya dörrar för andra utvecklare. Ett spel som varje gång förändrar spelvärlden och denna gången är det på så höga nivåer att ingen av oss är redo för vad som kommer. Tror ni att Netflix trailern visade oss mycket? Den skrapade bara ytan. Skulle gissa på att trailern endast visade ca 5% av hela spelet. De har tex inte visat oss norra delen med jakt och natur än. Inget flygande heller och endast någon minut med båt. Dykning har de inte heller visat, endast en snutt på 3 sekunder typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in