Igår, 16:54
Medlem
Sålänge det är STABILA 30 fps så är det ok -

Tv var länge länge (över 40år) i 23 fps. Det räcker om det är 23fps( 23.976 fps ) hela tiden, exakt hela tiden! Bara det är exakt!

Vill man ha minst 60 fps så är det dyrt grafikkort som gäller och spelet kommer ju inte till pc dvs till mig förrän det är optimerat, dvs 2 år efter släppet, och med tanke på Cyberpunk först blev spelbart 1-2 år efter släppet så är det väl rimligt?

Ni råttor som sitter med barn-spelmaskiner får nöja er med 30 fps.
Citera
Igår, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Sålänge det är STABILA 30 fps så är det ok -

Tv var länge länge (över 40år) i 23 fps. Det räcker om det är 23fps( 23.976 fps ) hela tiden, exakt hela tiden! Bara det är exakt!

Vill man ha minst 60 fps så är det dyrt grafikkort som gäller och spelet kommer ju inte till pc dvs till mig förrän det är optimerat, dvs 2 år efter släppet, och med tanke på Cyberpunk först blev spelbart 1-2 år efter släppet så är det väl rimligt?

Ni råttor som sitter med barn-spelmaskiner får nöja er med 30 fps.

Ännu en babblande idiot. Vad är ert jävla problem med att prata om saker ni inte vet ett skit om? Nej det släpps inte till pc 2 år senare för att det inte är optimerat. Rockstar optimerar sina spel innan release. De har aldrig någonsin släppt ett spel som betedde sig som cyberpunk gjorde i början. Spelet kommer vara fullt spelbart i 30fps och sen kommer den portas till pc där man gör optimeringar för just pc så det kan köras i så hög fps ens dator klarar och 4k osv. Du låter som en tönt
Citera
Igår, 20:30
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Helt sjukt att så många förstår vad GTA VI innebär för spelbranschen och inom multimedia, samtidigt som där finns folk som jämför det med andra spel och försöker argumentera mot gta.

Anser du att Minecraft är världens bästa spel? Anser du att det årliga släppet av ett nytt Fifa-spel är viktigt för spelkultur? GTA är en välgjord spelserie, men det känns alltid som det nya GTA-spelet saknar något. Som någon annan skrev tidigare i tråden så känns GTA-spel alltid som en kuliss. Jag kommer köpa GTA6 när det kostar 400-500 kr och spela igenom det, men antagligen kommer det inte vara något som blir ett favoritspel.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Tänk dig att de ändå lagt ned 13 år samt ett par miljarder på detta spel. Mina förväntningar är iaf riktigt höga och jag hoppas att detta spel kommer ta folk med storm...

Citat:
Ursprungligen postat av Gaul
Anser du att Minecraft är världens bästa spel? Anser du att det årliga släppet av ett nytt Fifa-spel är viktigt för spelkultur? GTA är en välgjord spelserie, men det känns alltid som det nya GTA-spelet saknar något. Som någon annan skrev tidigare i tråden så känns GTA-spel alltid som en kuliss. Jag kommer köpa GTA6 när det kostar 400-500 kr och spela igenom det, men antagligen kommer det inte vara något som blir ett favoritspel.
Citera
Idag, 05:16
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Tänk dig att de ändå lagt ned 13 år samt ett par miljarder på detta spel. Mina förväntningar är iaf riktigt höga och jag hoppas att detta spel kommer ta folk med storm...

Spelvärlden är full av exempel på spel som varit dyra och tagit lång tid, men ändå inte blev så bra. Jag har spelat GTA sedan Vice City, och på respektive konsol (PS2 och PS3) har jag alltid tyckt andra spel var bättre. Vice City och San Andreas var roliga att lalla runt i lite, och musiken var bra i Vice City. GTA 4 var faktiskt tråkigt. GTA 5 var välgjort, men jag kände inte ens att jag ville köpa om det på PS4 för att kunna spela det igen.

PS2 hade MGS2, DMC, FFX, Silent Hill 2 och massor av andra mer roliga spel. PS3 hade Fallout: New Vegas, Oblivion, Skyrim, och massor av andra spel som jag fick mer ut av än GTA 4 och 5.
Citera
Idag, 07:25
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tror han kan ha rätt där faktiskt.

https://www.cbssports.com/nba/news/steven-adams-rockets-grand-theft-auto-6-release/
Det mer intressanta blir att följa polisens body cam-videos som kommer dyka upp efter spelet släppts.

Såg ni boxen som R* säljer för runt 4k? Ingår en figur man kan gömma saker i, en "drinksked" och en spegel (men inte själva spelet) En tydlig blinkning till kokain? Påminner om gamla Ferrari (tror Testarosssa hade så och nån mer modell) som hade en spegel som låg platt i handskfacket så man kunde dra ladd därifrån. Verkar som man gått all in på "Vice City" med den boxen.

Är fortfarande orolig över woke i spelet. Eller ja. Att det skrivits av woke-dårar. De gamla spelen skrevs av skalliga män med ölmage. Nu om man kollar på R* är det fullt med DEI. Så som Jason pratar i trailern var lite oroväckande. Kändes tydligt skrivet av en kvinna. Vilken man säger "cocktails" exempelvis?
Citera
Idag, 07:49
Medlem
Man kan nu förhandsboka Collectors Box, priset på denna var dock väldigt högt, runt 4700kr med frakt och spelet ingår ej.

Jag chansar på att boka den och lägger den i säkert förvar oöppnad och hoppas på att den ökar lika mycket i värde som Red Dead Redemption 2 boxen gjorde (köptes för dryga 1200kr och är idag värd 15 000kr oöppnad vilket min är).
Citera
Idag, 11:05
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Man kan nu förhandsboka Collectors Box, priset på denna var dock väldigt högt, runt 4700kr med frakt och spelet ingår ej.

Jag chansar på att boka den och lägger den i säkert förvar oöppnad och hoppas på att den ökar lika mycket i värde som Red Dead Redemption 2 boxen gjorde (köptes för dryga 1200kr och är idag värd 15 000kr oöppnad vilket min är).

Sämsta utgåvan jag sett, den är inte ens värd 100 dollar.
Citera
Idag, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutgiltigfantasi
PS5 är så jävla vek nu faktiskt. Den klarar inte ens arma reforger på 60 fps. Håller tummarna för att detta är så otroligt väl optimerat för arma reforger gör mig faktiskt lite ledsen. Det är det första spelet som tar mig tillbaka till när ps4an började kännas gammal ändå. Denna generation har för övrigt varit helt suverän annars med 60 fps det ska den ha cred för.
Om gta sannerligen inte laggar så blir jag glad. Visst var det ändå 60 fps i netflix trailern? Det är ju förmodligen säkert ett gta 5 med nytt skin på sig.

Det var 30 fps i trailern. Det var tydligt på sina ställen men i överlag såg det helt okej ut.
Citera
Idag, 12:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Sämsta utgåvan jag sett, den är inte ens värd 100 dollar.

Håller med, såg ut som något man plockat ihop på leksaksaffären i deras fyndkorgar med skräp.
Jävligt plastiga prylar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in