2026-09-24, 13:51
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Har de sagt att de flyttat sin röda linje gentemot V och likställer dem med SD nu?

Det vet jag inte, men för Cs väljare är de nog ganska likställda nu. Valfusket är ju bara ett orosmoln i den storm som stormat runt V ett tag nu.
Citera
2026-09-24, 13:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Jag hoppas du har rätt. Det kanske även hänger på den allmänna debatten och opinionsmätningar vad centern landar i är det minst skadliga för partiet.

Jag hoppas SD kan ta ansvar och göra nått avtal separat med Kristersson som räddar centerns ansikte. Alltså att hitta någon lösning där KD, M och L kan fortsätta regera med stöd av C och SD och där SD har inflytande i praktiken men C kan säga att de minsann inte samarbetar med SD.

Jobba med V kommer förinta C. Byta aida som passivt stöd blir utmärkt.

SD kan skippa ministerposterna till 2030.

C kan skylla på rikets säkerhet. Att V är hamas etc. .
Senast redigerad av Mullret 2026-09-24 kl. 14:02.
Citera
2026-09-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Det vet jag inte, men för Cs väljare är de nog ganska likställda nu. Valfusket är ju bara ett orosmoln i den storm som stormat runt V ett tag nu.

Jag tror tyvärr inte det. C's väljare är SD-hatare som tycker JÅ är satan själv. De anser att vänstern har en fullständigt galen ekonomisk politik. Men de ser SD som rasister och onda. Det finns en gradskillnad mellan att göra upp med dumma människor och onda människor ur deras perspektiv.
Citera
2026-09-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jobba med V kommer förinta C.

Det är väl inte helt osannolikt att de gör samma resa som liberalerna och till valet 2030 kommer de in med hjälp av rödgröna stödröster. Vilken komik det blir när Thand Ringqvist kramas med Nooshi och vädjar om kommunistiska stödröster.
Citera
2026-09-24, 15:09
Medlem
Citat:
Har de sagt att de flyttat sin röda linje gentemot V och likställer dem med SD nu?

Centern kommer inte släppa fram en regering som är beroende av V eftersom V kan när som helst gör misstroende mot regering och blockera viktiga Centerförslag.

Cemtern har inte glömt att V blockerade Cemterns marknadshyrorna år 2021.
Citera
2026-09-24, 15:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Centern kommer inte släppa fram en regering som är beroende av V eftersom V kan när som helst gör misstroende mot regering och blockera viktiga Centerförslag.

Cemtern har inte glömt att V blockerade Cemterns marknadshyrorna år 2021.

Då kan inte C släppa fram någon regering i över huvud taget. V fällde marknadshyrorna tillsammans med SD. Så det finns inga konstellationer C kan stödja.
Citera
2026-09-24, 16:39
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Då kan inte C släppa fram någon regering i över huvud taget. V fällde marknadshyrorna tillsammans med SD. Så det finns inga konstellationer C kan stödja.

Det bästa i det här fallet är att det blir nyval. Då tror jag folk kommer tänka till ordentligt
Citera
2026-09-24, 16:44
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Tvivlar på att ett omval kommer genomföras och Mohamed Abdukardir Ali hävdar sin rätt. Han är minst sagt tveksam men det stoppade honom inte att få medborgarskap heller.

Frågan är väl vem som har ansvar för att han ens var på valbar plats?

Tror att det blir väldigt svårt för Nooshi att sitta kvar som partiledare här om partiet inte går full retard opposition.
Borde vara omöjligt att gå fram i några förhandlingar alls för henne.

Men, Sverige är ju samtidigt möjligheternas land! Känns lite nyliberalt t.o.m.
Alla nominerade finns på valbar plats iom personvalet. Frågan är hur loja valberedningen i Dalarna är som överhuvudtaget släppte in honom som kandidat
Citera
2026-09-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Detta är precis Centerns mål: en regering oberoende av båda V och SD som är stabil och inget parti kan fälla regeringen med misstroemde omröstning.
Citera
2026-09-24, 17:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Detta är precis Centerns mål: en regering oberoende av båda V och SD som är stabil och inget parti kan fälla regeringen med misstroemde omröstning.

Vilken regering då? De måste ju ha majoritet.
Citera
2026-09-24, 18:32
Medlem
Västkustskts avatar
Det är för mycket fusk. Valet måste göras om i sin helhet annars får vi en illegitim regering.
Citera
2026-09-24, 18:52
Medlem
Citat:
Att önsketänka respektive att anpassa sig efter verkligheten är inte samma sak. Det finns ingen bred mitt förutom Tant Ringmasks breda bak. Om C kan driva igenom tredje världskriget så kanske S och M kan gå samman i en samlingsregering med C, men jag tor inte man ska ge kärringen idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in