Citat:
Ursprungligen postat av
Barahartillfalligt
Lider med henne då hon inte alls verkar må bra i sitt liv och med detta jobb. Som introvert hade detta varit en stor mardröm. Tittar man tillbaka på hennes inlägg så hade hon en helt annan energi, strålade och var en inspiration i det som de gick igenom med IVF. Det går dock inte att stampa i samma fotspår längre.
Ja, hon hade en helt annan energi förut. När man tittar på hennes innehåll idag är det sorgligt och tragiskt. innehållet hon lägger ut är tomt o repetitivt.
Någonstans hade jag själv börjat fråga mig: Vad vill jag egentligen med mitt liv och min framtid? För mig hade mitt barn kommit först, utan tvekan. Jag tror att hon hade varit en mycket lyckligare förälder om hon stängde ner sociala medier och fokuserade på familjen, på att utvecklas tillsammans och på att faktiskt njuta av att man har fått det barn man längtat efter så länge.
kampen för att bli gravid har fått ta så otroligt stor plats i hennes liv och identitet. Men livet måste få gå vidare när man faktiskt har fått det barn man kämpat så länge för.
Det är därför jag har svårt att förstå varför hon fortsätter att återvända till samma gamla teman om IVF, missfall, död, abort och andra tunga ämnen. Hon har en sambo, en mamma och en bror. Man undrar ju om ingen i hennes närhet reagerar eller försöker prata med henne.
Jag förstår därför inte vad som driver henne att fortsätta på samma sätt. Personligen hade jag haft väldigt svårt att sätta pengar före mitt eget välmående, min värdighet och min utveckling som människa.
.. innehållet känns så ensidigt. Det är sällan något spontant, roligt eller inspirerande. När hon väl lägger upp något handlar det om sjukdom, operationer, blödningar, graviditet, död eller andra tunga ämnen. Däremellan blir det reklam. 🙄🙄🙄🙄🙄
[/quote]
..........................
Det som är lite spännande är ju fortfarande att hon säger: "Ni ser inte allt" men att det hon visar upp är SKIT, varför visar hon det absolut sämsta med sig själv, sitt barn, sitt hem osv?
Det är både ologiskt och rätt korkat.