2026-09-24, 07:44
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Har hon akut-sagt upp förskoleplatsen efter pingst-gate, eller är Kebab ledig. ”Jag vet Lars, vi gör gröna pannkakor! Det är toktokigt! Eller hur? Säg ja Lars så visar mamma på insta att du ville ha det för det är så kul!”
Citera
2026-09-24, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Har hon akut-sagt upp förskoleplatsen efter pingst-gate, eller är Kebab ledig. ”Jag vet Lars, vi gör gröna pannkakor! Det är toktokigt! Eller hur? Säg ja Lars så visar mamma på insta att du ville ha det för det är så kul!”
Ofta ett barn önskar gröna pannkakor😅😅 och även om de gör det så har man f** inte grön färg hemma o häller i. Men som vanligt ljuger hon. Och bakgrundsmusiken..påminner om en skräckfilm varje gång.
Citera
2026-09-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Openlayers
Tycker du säger något viktigt. Nej, hennes liv har inte på något sätt förändrats eller anpassats nu när hon har ett levande barn, vilket jag tycker är under all kritik.

MEN det märks att Hanna är ett sånt vanedjur, som gör samma saker år efter år. Hon besöker samma platser, vill ha saker på samma sätt och verkar må dåligt när det inte blir så.

Varför är vi ens förvånade över gravcontent? Det har varit på det här sättet VARJE år sedan hon blev en flunsa.

- Gender reveal vid gravstenen, med rosa ballonger och body
- Julkort vid gravstenen med både kebaben och Hanna
- Bild på gravstenen och hur dåligt samvete hon har över att hon inte är där lika ofta, ska köpa saker och fixa
- Årsdag / födelsedag vid gravstenen
- Alla helgons dag, påsk, mors dag och andra högtider och dagar vid gravstenen
- Familjebilder vid gravstenen när de fick Lars

Graven och sorgen har alltid haft stort fokus i hennes liv och hennes content. Det är inget nytt, men nu har hon med sig sitt barn dit med.

Tittar man tillbaka på de inläggen så fick hon väldigt mycket och positiv respons. Men idag förväntar man sig en naturlig utveckling - du är nu förälder Hanna. Du har ett större ansvar, behöver anpassa ditt liv och du är sekundär när det kommer till allt. Ditt barn kommer först, ni föräldrar kommer sen.

Lider med henne då hon inte alls verkar må bra i sitt liv och med detta jobb. Som introvert hade detta varit en stor mardröm. Tittar man tillbaka på hennes inlägg så hade hon en helt annan energi, strålade och var en inspiration i det som de gick igenom med IVF. Det går dock inte att stampa i samma fotspår längre.

Ja hur sjukt egentligen att hon inte har NÅGOT som känns mer aktuellt än ett dödfött barn för nio år sedan och en IVF för 8-3 år sedan…..
Senast redigerad av Somntutiss 2026-09-24 kl. 08:06.
Citera
2026-09-24, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting

Tycker så häftigt att vi är så olika. Skulle ju aldrig ha grön färg hemma för det första.
MEN SKULLE ALDRIG TILLÅTA.
Citera
2026-09-24, 08:57
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Lider med henne då hon inte alls verkar må bra i sitt liv och med detta jobb. Som introvert hade detta varit en stor mardröm. Tittar man tillbaka på hennes inlägg så hade hon en helt annan energi, strålade och var en inspiration i det som de gick igenom med IVF. Det går dock inte att stampa i samma fotspår längre.
Ja, hon hade en helt annan energi förut. När man tittar på hennes innehåll idag är det sorgligt och tragiskt. innehållet hon lägger ut är tomt o repetitivt.

Någonstans hade jag själv börjat fråga mig: Vad vill jag egentligen med mitt liv och min framtid? För mig hade mitt barn kommit först, utan tvekan. Jag tror att hon hade varit en mycket lyckligare förälder om hon stängde ner sociala medier och fokuserade på familjen, på att utvecklas tillsammans och på att faktiskt njuta av att man har fått det barn man längtat efter så länge.

kampen för att bli gravid har fått ta så otroligt stor plats i hennes liv och identitet. Men livet måste få gå vidare när man faktiskt har fått det barn man kämpat så länge för.

Det är därför jag har svårt att förstå varför hon fortsätter att återvända till samma gamla teman om IVF, missfall, död, abort och andra tunga ämnen. Hon har en sambo, en mamma och en bror. Man undrar ju om ingen i hennes närhet reagerar eller försöker prata med henne.

Jag förstår därför inte vad som driver henne att fortsätta på samma sätt. Personligen hade jag haft väldigt svårt att sätta pengar före mitt eget välmående, min värdighet och min utveckling som människa.
.. innehållet känns så ensidigt. Det är sällan något spontant, roligt eller inspirerande. När hon väl lägger upp något handlar det om sjukdom, operationer, blödningar, graviditet, död eller andra tunga ämnen. Däremellan blir det reklam. 🙄🙄🙄🙄🙄
[/quote]

..........................

Det som är lite spännande är ju fortfarande att hon säger: "Ni ser inte allt" men att det hon visar upp är SKIT, varför visar hon det absolut sämsta med sig själv, sitt barn, sitt hem osv?

Det är både ologiskt och rätt korkat.
Citera
2026-09-24, 09:07
Medlem
[/quote]

..........................

Det som är lite spännande är ju fortfarande att hon säger: "Ni ser inte allt" men att det hon visar upp är SKIT, varför visar hon det absolut sämsta med sig själv, sitt barn, sitt hem osv?

Det är både ologiskt och rätt korkat.
[/quote]
Tur att vi inte ser allt men man undrar ju verkligen vad som pågår mellan stängda dörrar och hur ser dialogen mellan henne och kebaben ut, man skulle vilja vara en fluga på väggen när de pratar om flashback och allt elak folk skriver om dem😅😅
Citera
2026-09-24, 09:34
Medlem
Gotyourbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ja lite kanske.. ärligt talat så tror jag inte lånet och avgiften blir mycket högre än en lägenhetshyra. Det som tillkommer såklart sophämtning vatten och värme.
Summa summarum hade de klarat sig om hon inte varit shopaholic. Hon tsr väl ändå ut runt 50 000 i månaden efter skatt om jag minns rätt.
Kostade inte ”huset” under miljonen? Tog de blancolån för att finansiera köpet? Hur kan det annars vara så dyrt som hon försöker få det att låta som?
Citera
2026-09-24, 09:47
Medlem
Förlåt men vem sätter plastblommor på grav…. Känns så tillfälligt, billigt och lite respektlöst? Är personen inte värd mer? Plastljung och en plastros…..

Finns fina perenner man kan plantera ner, antingen klarar de sig hela tiden eller så får man byta max en gång per säsong….
Citera
2026-09-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Förlåt men vem sätter plastblommor på grav…. Känns så tillfälligt, billigt och lite respektlöst? Är personen inte värd mer? Plastljung och en plastros…..

Finns fina perenner man kan plantera ner, antingen klarar de sig hela tiden eller så får man byta max en gång per säsong….

Haha. Har aldrig nånsin sett någon sätt oäkta växter/blommor på gravar..har själv nära anhöriga som är bortgångna och deras gravar har alltid prytts med levande blommor/växter. Liksom har jag aldrig sett plastväxter på andras gravar heller när jag besökt kyrkogården.
Hon verkar älska plastväxter. Verkligen älska.
Citera
2026-09-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotyourback
Kostade inte ”huset” under miljonen? Tog de blancolån för att finansiera köpet? Hur kan det annars vara så dyrt som hon försöker få det att låta som?
Dom betalade runt 850 000 kr i insats. Hon hade då under minst ett år pratat flera gånger att dom sparade mycket pengar för att kunna köpa ett hus så dom borde inte ha tagit lån till allt.
Citera
2026-09-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Dom betalade runt 850 000 kr i insats. Hon hade då under minst ett år pratat flera gånger att dom sparade mycket pengar för att kunna köpa ett hus så dom borde inte ha tagit lån till allt.

Är det inte väldigt dyr insats? Huset ser ganska daterat ut och är väl ganska litet?
Citera
2026-09-24, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Är det inte väldigt dyr insats? Huset ser ganska daterat ut och är väl ganska litet?
Grannhuset sålde för 800 000 kr samma period så de har nog betalat av hela huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in