2026-09-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Så de två olika reklampelarna står på samma plats? NF ser Tensonmannen vid den norra reklampelaren vid Le Carterie och SE säger att han är vid den södra reklampelaren vid Götabanken.

Om de båda reklampelarna liknar varandra kan de vara samma reklampelare på två olika platser?

Är det ungefär så man ska tänka om SE är mördaren?

SE säger att han går ute vid kanten.
När han kommer till den södra pelaren viker han av.

Trillar polletten ner?
Citera
2026-09-23, 23:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
SE säger att han går ute vid kanten.
När han kommer till den södra pelaren viker han av.

Trillar polletten ner?
Så du menar att den södra och den norra reklampelare står på samma ställe?

Det är egentligen samma reklampelare?

Är det så man ska tänka när man misstänker GM-SE för mordet?
Citera
2026-09-24, 00:03
Medlem
Citat:
Så du menar att den södra och den norra reklampelare står på samma ställe?

Det är egentligen samma reklampelare?

Är det så man ska tänka när man misstänker GM-SE för mordet?

Åsna!

NF går mot norr, ser vad han ser vid norra reklampelaren, se fotona i länk tidigare postad.

SE går söderut vid kanten, når SENARE södra reklampelaren, viker där av in mot väggen.

Begriper du inte enkla saker får du PM a någon du lyssnar på och be att få en förklaring.
Citera
2026-09-24, 00:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Åsna!

NF går mot norr, ser vad han ser vid norra reklampelaren, se fotona i länk tidigare postad.

SE går söderut vid kanten, når SENARE södra reklampelaren, viker där av in mot väggen.

Begriper du inte enkla saker får du PM a någon du lyssnar på och be att få en förklaring.
Men betyder det att det händer på olika ställen? Då finns det två olika reklampelare på två olika platser ändå?

Är det samma sak som att SE både är ute på en sjö i Dalarna och dumpar mordvapnet samtidigt som mordvapnet också ligger i WGs källare?

Det är flera olika saker som händer på olika ställen samtidigt som gör GM-SE så misstänkt?
Citera
2026-09-24, 07:22
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Mitt enda misstag var att jag försökte förklara för dig att Björkman gjorde en U-sväng. Det hadde du tydligen inte fattat. Trodde du han kom dit i en helikopter?

Citera inte mig, jag orkar fan inte diskutera alla petitesser som lågbegåvade mongon får hang-ups på. Så jävla bortkastad tid.

Du fick också ett tack för det... men det slutade ju inte där.
Så försök inte efterkonstruera här.

Det är du som pappslöjdar och kör med personangrepp när argumenten är slut.
Om du är så jävla slarvig i dina lågbegåvade analyser så får du självklart räkna med att bli ifrågasatt!
Citera
2026-09-24, 11:43
Medlem
Citat:

XXX

Citat:
1.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E13-01-E
Se bild 4 av 5.

2.
https://youtu.be/caUAUSAKDAw?t=99

Redigerat!
Notera kvartersfotot , det finns två annonspelare men NF är vid den nordliga med mest text på.

Citat:
Men betyder det att det händer på olika ställen? Då finns det två olika reklampelare på två olika platser ändå?

Är det samma sak som att SE både är ute på en sjö i Dalarna och dumpar mordvapnet samtidigt som mordvapnet också ligger i WGs källare?

Det är flera olika saker som händer på olika ställen samtidigt som gör GM-SE så misstänkt?

Hej Ballalaila!
Kan du hjälpa "Ursprungligen" med att tänka?
Se ovan.
Citera
2026-09-24, 13:07
Medlem
Citat:
https://magasinetfilter.se/kommentar/i-vilken-antikvitetsbutik-hittade-aklagarmyndigheten-den-har-karln/

"Så presenterade överåklagaren sina bedömningsgrunder. Allra först stod: »Att Stig Engström är gärningsman är oförenligt med Lisbeth Palmes utpekande av Christer Pettersson. Det är också oförenligt med att gärningsmannen under en tid stått och väntat på makarna Palme vid Dekorima-hörnet.«

Redan där tog jag mig bokstavligen för pannan. Inte för att överåklagaren argumenterade mot Engströms skuld – utan för att hans påståenden saknade substans."

Ja att hänvisa till Lisbets felaktiga utpekande av CP är bra märkligt. CP är den enda person som är friad i domstol när det gäller Palmemordet.

https://magasinetfilter.se/intervju/klas-gustavsson-om-engstrom/

..."Och jag blev chockad när jag såg att överåklagare Guné inte gjort en egen granskning av materialet, utan lutade sig mot böcker i ämnet."
Citera
2026-09-24, 17:00
Medlem
Citat:
Hej Ballalaila!
Kan du hjälpa "Ursprungligen" med att tänka?
Se ovan.

Nej, det är bortkastad tid.

Men en sak jag tänkt på. Man kan ju undra på varför Engström återvänder till Skandia. Han säger själv att det är för få busstiderna av sin fru. Det finns också vittnesmål som tyder på att han tagit sig in i arbetslokalerna. Sen börjar ju egentligen hans jobb för att få ett alibi där också.

Men.. historien om busstiderna är rent piss, det fattar alla, och vapnet ja det hadde gått att gömma utomhus. Slänga nånstans helt enkelt. Så jag har kommit fram till att han var livrädd att hans fru skulle efterlysa honom, ringa till Skandia och fråga vart han var. Det hadde varit katastrof att bli saknad samtidigt som en mördare är efterlyst för ett mord på hans hemväg. Precis utanför hans jobb också.

Det här är gammalt nytt för mig och jag har skrivit om det tidigare.

Men då tänker jag att mordet måste ha varit på impuls. Hadde han vetat att han skulle försöka skjuta Palme, efter typ ha sett honom utanför bion, så skulle han förberett det här lite bättre? Även om han trodde filmen slutade senare? Det skulle inte vara nödvändigt att ringa frun och återvända till Skandia då. Då hadde han vel hellre suttit och väntat på nån krog i området, och hans fru hadde redan fått besked att i natt kunde det bli sent. Kanske en övernatting på hotell eller kontoret.

Summasummarum så tror jag det här var ett rent impulsmord. Det lutar dit. Typ som Anna Lindh och många innan henne har blivit mördade. Och 70% av alla mord ÄR faktiskt impulsmord, det finns det statistik på.
Citera
2026-09-24, 17:54
Medlem
Citat:
Nej, det är bortkastad tid.

Men en sak jag tänkt på. Man kan ju undra på varför Engström återvänder till Skandia. Han säger själv att det är för få busstiderna av sin fru. Det finns också vittnesmål som tyder på att han tagit sig in i arbetslokalerna. Sen börjar ju egentligen hans jobb för att få ett alibi där också.

Men.. historien om busstiderna är rent piss, det fattar alla, och vapnet ja det hadde gått att gömma utomhus. Slänga nånstans helt enkelt. Så jag har kommit fram till att han var livrädd att hans fru skulle efterlysa honom, ringa till Skandia och fråga vart han var. Det hadde varit katastrof att bli saknad samtidigt som en mördare är efterlyst för ett mord på hans hemväg. Precis utanför hans jobb också.

Det här är gammalt nytt för mig och jag har skrivit om det tidigare.

Men då tänker jag att mordet måste ha varit på impuls. Hadde han vetat att han skulle försöka skjuta Palme, efter typ ha sett honom utanför bion, så skulle han förberett det här lite bättre? Även om han trodde filmen slutade senare? Det skulle inte vara nödvändigt att ringa frun och återvända till Skandia då. Då hadde han vel hellre suttit och väntat på nån krog i området, och hans fru hadde redan fått besked att i natt kunde det bli sent. Kanske en övernatting på hotell eller kontoret.

Summasummarum så tror jag det här var ett rent impulsmord. Det lutar dit. Typ som Anna Lindh och många innan henne har blivit mördade. Och 70% av alla mord ÄR faktiskt impulsmord, det finns det statistik på.

Resonabla resonemang.

Personligen tror jag återkomsten till jobbet är "att söka trygghet". Det skall vara vanligt att man tar sig till en bekant plats typ hemmet direkt efter grovt brott.
Minns ej källan.

Impuls: tror det har vart en fix ide han haft men den dagen 28e kommer tillfället.
Notera att Anna Lindh var blandning. Han stod vid ett torgmöte där Lars Leijonborg talade och tänkte hugga men saknade kniv.
Dag/dagar efteråt ser han plötsligt A.L.
Citera
2026-09-24, 17:58
Medlem
Citat:
Resonabla resonemang.

Personligen tror jag återkomsten till jobbet är "att söka trygghet". Det skall vara vanligt att man tar sig till en bekant plats typ hemmet direkt efter grovt brott.
Minns ej källan.

Impuls: tror det har vart en fix ide han haft men den dagen 28e kommer tillfället.
Notera att Anna Lindh var blandning. Han stod vid ett torgmöte där Lars Leijonborg talade och tänkte hugga men saknade kniv.
Dag/dagar efteråt ser han plötsligt A.L.

Impuls, men en viss förberedning ja. För vad som hellst kanske, han hadde trots allt en revolver på sig.

Man kan säga att det fanns «violence on his mind». Det gör det hos vissa. Sen smäller det.
Citera
2026-09-24, 18:45
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Impuls, men en viss förberedning ja. För vad som hellst kanske, han hadde trots allt en revolver på sig.

Man kan säga att det fanns «violence on his mind». Det gör det hos vissa. Sen smäller det.

Tack, och det menar jag. Fantastiskt roligt inlägg.

Mod kanske kan flytta tråden till Humor nu?
Citera
2026-09-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Tack, och det menar jag. Fantastiskt roligt inlägg.

Mod kanske kan flytta tråden till Humor nu?

Varför frågar du mig om det? Haha är du tillbakastående? Ett mongo? 🥹

Alla med IQ över 70 fattar att Engström var inblandad i det här. Med det vi vet idag.

Allt tyder på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in