Citat:
Ursprungligen postat av
Xuken
Hej Ballalaila!
Kan du hjälpa "Ursprungligen" med att tänka?
Se ovan.
Nej, det är bortkastad tid.
Men en sak jag tänkt på. Man kan ju undra på varför Engström återvänder till Skandia. Han säger själv att det är för få busstiderna av sin fru. Det finns också vittnesmål som tyder på att han tagit sig in i arbetslokalerna. Sen börjar ju egentligen hans jobb för att få ett alibi där också.
Men.. historien om busstiderna är rent piss, det fattar alla, och vapnet ja det hadde gått att gömma utomhus. Slänga nånstans helt enkelt. Så jag har kommit fram till att han var livrädd att hans fru skulle efterlysa honom, ringa till Skandia och fråga vart han var. Det hadde varit katastrof att bli saknad samtidigt som en mördare är efterlyst för ett mord på hans hemväg. Precis utanför hans jobb också.
Det här är gammalt nytt för mig och jag har skrivit om det tidigare.
Men då tänker jag att mordet måste ha varit på impuls. Hadde han vetat att han skulle försöka skjuta Palme, efter typ ha sett honom utanför bion, så skulle han förberett det här lite bättre? Även om han trodde filmen slutade senare? Det skulle inte vara nödvändigt att ringa frun och återvända till Skandia då. Då hadde han vel hellre suttit och väntat på nån krog i området, och hans fru hadde redan fått besked att i natt kunde det bli sent. Kanske en övernatting på hotell eller kontoret.
Summasummarum så tror jag det här var ett rent impulsmord. Det lutar dit. Typ som Anna Lindh och många innan henne har blivit mördade. Och 70% av alla mord ÄR faktiskt impulsmord, det finns det statistik på.