2026-09-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Så du menar att hon i podden satt och hittade på? Mitt råd till dig är att du läser den en gång till.
Det menade jag inte. Jag ska läsa boken en gång till. Men det låter väldigt konstigt att Måns skulle sagt så. Möjligen förlängda arm. I biografin skriver han hur mkt hennes vänskap har betytt och fortfarande betyder. För honom o pojkarna.
Från början var hon CJs vän men så småningom växte vänskapen med MZ.

Någon annan bokläsare som kommer ihåg?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-23 kl. 18:50.
Citera
2026-09-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Fast Läckberg skrev ju själv: ”Inte för att han skulle vara fysisk, det påstår jag absolut inte.”

Men den lilla detaljen passade kanske inte lika bra?

Hon verkar för övrigt vara ganska lättskrämd. Är man så rädd för en eventuell konfrontation kan man ju fundera på vad man själv hade där att göra från första början. Kanske bättre att ägna sig åt sitt eget liv än att placera sig mitt i andras konflikter.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad tycker du själv att du gör, ägnar du dig åt ditt eget liv i stället för att placera dig mitt i andras konflikter? Prata om att kasta sten i glashus!

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Den liknelsen haltar väl väldigt betänkligt.

Det handlade om CL som är så jätterädd för Måns så att hon har sin man Simon i mobiltelefonen.
CL var kanske rädd för att hennes samvete sa henne, att Måns borde bli jättearg över att hon vuxna människan la sin näsa i blöt i något som hon ensidigt har tagit parti för, mot Måns och som hon inte alls hade med att göra, dvs deras barn.
Plus att hon oinbjuden tagit sig in i Måns hus på en tid, som tillhörde Måns enbart.
Vad gentilt av dig Ollonplommon att rusa fram till stöd för din bundsförvant. Men jag tycker att liknelsen var fullbordad.
Citera
2026-09-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, visst är det?
Jag länkar inte, nej. Och jag citerar inte.
Jag sammanfattar.

Jag har inte pratat om enskilda böcker. Läser du igen så ser du att det står "plattformar". Med det menas exempelvis Storytel, Bookbeat och Nextory. De har svenska utgivningsbevis.

Jag har inte sagt att ett förstört rykte inte genererar mer pengar i England - utan att hon inte är förtalad (oavsett bokens innehåll) till en så pass stor engelsk publik att hon skulle kunna åberopa ett förstört rykte, och det som följer med det, övht.

Ja, du. Det lär vi aldrig få veta eftersom Engelsk domstol inte skulle ta upp fallet.
Du sammanfattar dina fantasier. Givetvis länkar du inte, det finns inga länkar som styrker dina påståenden. "Plattformar" har inga utgivningsbevis eftersom de är distributörer av böcker och tidningar från många olika förlag. Du är pinsamt okunnig.
Citera
2026-09-23, 19:04
Medlem
Citat:
Det menade jag inte. Jag ska läsa boken en gång till. Men det låter väldigt konstigt att Måns skulle sagt så. Möjligen förlängda arm. I biografin skriver han hur mkt hennes vänskap har betytt och fortfarande betyder. För honom o pojkarna.

Du har alltså inte ens läst boken!
Citera
2026-09-23, 19:06
Medlem
Citat:
Vad gentilt av dig Ollonplommon att rusa fram till stöd för din bundsförvant. Men jag tycker att liknelsen var fullbordad.
Men snälla du. Vi sitter i våra trygga hem och debatterar på ett forum.
Hur går det att jämföra med en konfrontation i verkligheten?

Medans Läckbergskan ger sig till att lägga näsan i blöt och styra och ställa i en konflikt som hon bara har halva historian av. Dessutom i Måns eget hem på en tid när CJ o co för längesedan skulle varit ute från huset. Tror fan att Läckbergskan var skraj och samtidigt tyckte hon nog det var väldigt spännande.
På Måns o barnens bekostnad. Hennes eget liv är kanske tråkigt och händelselöst? Och den här konfrontationen piggade väl upp tillvaron för henne.
Nej, jag känner ingen sympati för skraja Läckberg.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-23 kl. 19:11.
Citera
2026-09-23, 19:08
Medlem
Cupcake86s avatar
Jag har nu läst/lyssnat på Måns bok. Oväntat bra berättarröst. Sträcklyssnade.
Kan slänga in att i den bok-app jag har så har de haft med hans bok under "efterlängtad".
Citera
2026-09-23, 19:09
Medlem
Citat:
Du har alltså inte ens läst boken!
Tror du att jag memorerat hela texten, ord för ord? Jag säger bara att jag inte känner igen uttrycket så som det framställdes i podden. Eftersom jag sträckläste boken på en kväll håller jag på o läser den igen.
Citera
2026-09-23, 19:10
Medlem
Citat:

Om han sagt förlängda arm skulle hon i podden inte läst kroppsdel. Flera ggr dessutom. Det lät väldigt intimt. Men, MånsPetter är inte kräsen .
Citera
2026-09-23, 19:12
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Men snälla du. Vi sitter i våra trygga hem och debatterar på ett forum.
Hur går det att jämföra med en konfrontation i verkligheten?

Medans Läckbergskan ger sig till att lägga näsan i blöt och styra och ställa i en konflikt som hon bara har halva historian av. Dessutom i Måns eget hem på en tid när CJ o co längesedan skulle varit ute från huset. Tror fan att Läckbergskan var skraj och samtidigt tyckte hon nog det var väldigt spännande.
På Måns o barnens bekostnad. Hennes eget liv är kanske tråkigt och händelselöst? Och den här konfrontationen piggade väl upp tillvaron för henne. Nej, jag känner ingen sympati för skraja Läckberg.

Hur kan du konstatera att hon bara har halva historien? det är ju rent ljug från din sida för du har ingen aning om det. Sedan så förstår du verkligen inte konceptet med att vara någons vän heller.
Citera
2026-09-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Om han sagt förlängda arm skulle hon i podden inte läst kroppsdel. Flera ggr dessutom. Det lät väldigt intimt. Men, MånsPetter är inte kräsen .
Sluta löjla dig. Barnflickan har varit ett ovärderligt stöd i hushållet för familjen och bott i deras hem under 6 år. Man kan faktiskt vara god vän med människor av motsatt kön. Mina bästa vänner har ofta varit män men jag har ett par väninnor också.
Citera
2026-09-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Hur kan du konstatera att hon bara har halva historien? det är ju rent ljug från din sida för du har ingen aning om det. Sedan så förstår du verkligen inte konceptet med att vara någons vän heller.
Enligt Läckberg har "hon varit med på Ciaras resa". Finns inget som tyder på att hon frågat Måns efter hans version när hon plötsligt dök upp i hans hus "-Hej Måns" som att det var en helt vanlig situation.
Citera
2026-09-23, 19:26
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Enligt Läckberg har "hon varit med på Ciaras resa". Finns inget som tyder på att hon frågat Måns efter hans version när hon plötsligt dök upp i hans hus "-Hej Måns" som att det var en helt vanlig situation.

Återigen, hur kan du fortfarande konstatera att hon bara har halva historien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in