2026-09-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla du. Vi sitter i våra trygga hem och debatterar på ett forum.
Hur går det att jämföra med en konfrontation i verkligheten?

Medans Läckbergskan ger sig till att lägga näsan i blöt och styra och ställa i en konflikt som hon bara har halva historian av. Dessutom i Måns eget hem på en tid när CJ o co för längesedan skulle varit ute från huset. Tror fan att Läckbergskan var skraj och samtidigt tyckte hon nog det var väldigt spännande.
På Måns o barnens bekostnad. Hennes eget liv är kanske tråkigt och händelselöst? Och den här konfrontationen piggade väl upp tillvaron för henne.
Nej, jag känner ingen sympati för skraja Läckberg.
Det är talande att även du försöker göra barnen till offer på MåndPetters sida. Det är hans knarkandet och hor som har slagit deras liv i spillror. Världens bästa pappa valde kokain och one night stands före dem.

Men det verkar vara svårt för Ottoplommonskan att se kärestans brister.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-23 kl. 19:54.
Citera
2026-09-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du sammanfattar dina fantasier. Givetvis länkar du inte, det finns inga länkar som styrker dina påståenden. "Plattformar" har inga utgivningsbevis eftersom de är distributörer av böcker och tidningar från många olika förlag. Du är pinsamt okunnig.
Har du möjligtvis inte Google? Eller tillgång till AI eller chat gtp? Eller åtminstone ett lexikon i bokhyllan?
Jo, det har du.

Då kan du själv leta upp information och sluta vara så needy.
Det finns absolut inget pinsamt med min eventuella okunnighet. Har jag missat något så gör det mig inte sämre på något sätt.

Men vi vet båda att vad som gäller i slutändan är om hon kan vinna ett förtalsmål i England eller inte. Och hur du än vänder på det så blir summan detsamma - Nej, det kan hon inte.

Är det något som är pinsamt så är det att försöka sig på att förklara hur innehållet, i en bok man inte tagit del av, kommer tas emot av domstol i ett främmande land.
Citera
2026-09-23, 20:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Barnflickan heter Lauren. Det har jag inte läst att Måns säger. Däremot att Lauren är hans vän och stöd.
Nej hon är hans förlängda kroppsdel. Läs om, läs rätt!!! Sammansvetsade.
Senast redigerad av ziggarillen 2026-09-23 kl. 20:43.
Citera
2026-09-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är talande att även du försöker göra barnen till offer på MåndPetters sida. Det är hans knarkandet och hor som har slagit deras liv i spillror. Världens bästa pappa valde kokain och one night stands före dem.

Men det verkar vara svårt för Ottoplommonskan att se kärestans brister.
Det var en dålig relation som fick båda två att söka sig utanför äktenskapet.
Som så ofta händer i relationer när det börjar bli slentrian, trist, tjat och gnabb.
När det blir tyst och kallt i äktenskapet.
Ingenting är nytt under solen.
Bara för de som tydligen inte har så mycket erfarenhet av egna relationer.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-23 kl. 20:44.
Citera
2026-09-23, 20:45
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det var en dålig relation som fick båda två att söka sig utanför äktenskapet.
Som så ofta händer i relationer när det börjar bli slentrian, trist, tjat och gnabb.
Ingenting är nytt under solen.
Bara för de som tydligen inte har så mycket erfarenhet av egna relationer.
Slentrian? Tycker det verkar ha varit riktig fart och dessutom MånsPetters förlängda kroppsdel under samma tak. Klart han stortrivdes.
Citera
2026-09-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag lyssnade igenom podden och han blev verkligen förlöjligad. Så Loren är hans förlängda kroppsdel. Man behöver inte läsa hans bok för att förstå hur korkad karln är. Var han ens klar i huvudet när han skrev den. Hans relation till barnflickan Loren väckte i alla fall misstankar hos mig om att det var den förlängda kroppsdelen på MånsPetter som förde ihop dom till ett.

Hon i podden satt ju och hånskrattade hela tiden och det var häpnadsväckande citat som hon kommenterade. 1000 ggr värre än jag trodde och därför ställs frågan om han var i sina fulla sinnes bruk när han präntade ner detta? Ciara ska verkligen vara glad över att hon kom ifrån den här människan med livet i behåll. Sån tragisk individ den där MånsPetter.
Mycket möjligt att du lyssnat igen på podden. OM de sa att barnflickan var hans förlängda kroppsdel, så säger det allt man behöver veta om den podden.
Och nej, Ottoplommon, han har naturligtvis aldrig sagt det. Det betyder bara att antingen poddarna, eller mer troligt flashbackarna, ljuger.
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-23 kl. 21:01.
Citera
2026-09-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Slentrian? Tycker det verkar ha varit riktig fart och dessutom MånsPetters förlängda kroppsdel under samma tak. Klart han stortrivdes.
Skäms du inte? Det borde du göra. För att du alltid fantiserar ihop så fula, snaskiga historier om människor du inte känner. Barnflickan är inte alls Måns typ och Måns är inte Laurens typ heller. En vän till MZ&CJ sa här i tråden att hen trodde att Lauren var lesbisk.

Däremot kunde man önsketänka att det var en romans eftersom att de är så goda vänner.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-23 kl. 21:01.
Citera
2026-09-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Mycket möjligt att du lyssnat igen podden. OM de sa att barnflickan var hans förlängda kroppsdel, så säger det allt man behöver veta om den podden.
Och nej, Ottoplommon, han har naturligtvis aldrig sagt det. Det betyder bara att antingen poddarna, eller mer troligt flashbackarna, ljuger.
Tack. Precis vad jag trodde också. Jag hade kommit ihåg om han sagt något sådant.
Citera
2026-09-23, 20:58
Medlem
Storytel verkar inte begeistrat över Trådens Huvudpersons bok, trots ivriga haussanden i Denna Tråd. Han/Den saknas i kategorierna:
- Trendande författare
- Mest lyssnade just nu
- Mest efterlängtade

Betyg i skrivande stund 4,3, baserat på 28 betyg. Recensionerna som finns tillgängliga att läsa är tyvärr mest recensioner av författaren och inte av boken.
Citera
2026-09-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cupcake86
Jag har nu läst/lyssnat på Måns bok. Oväntat bra berättarröst. Sträcklyssnade.
Kan slänga in att i den bok-app jag har så har de haft med hans bok under "efterlängtad".
Så är det.
Det är enbart de som inte läst eller lyssnat som påstår att detta inte är en kvalitativ bok.
Förmodligen för att de alla är en skock rädda får som är för rädda att tänka en tanke själva.

Han är modig som återigen tar plats på scen.
Citera
2026-09-23, 21:05
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Så är det.
Det är enbart de som inte läst eller lyssnat som påstår att detta inte är en kvalitativ bok.
Förmodligen för att de alla är en skock rädda får som är för rädda att tänka en tanke själva.

Han är modig som återigen tar plats på scen.

Haha! Så alla recensenter som recenserat boken och alla hade samma uppfattning om den, har alltså inte läst boken! Du är för rolig! Det går tyvärr inte att sminka en gris. Det är ju bara du och en till i hela världen som påstår att det är en kvalitativ bok!
Citera
2026-09-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Haha! Så alla recensenter som recenserat boken och alla hade samma uppfattning om den, har alltså inte läst boken! Du är för rolig! Det går tyvärr inte att sminka en gris. Det är ju bara du och en till i hela världen som påstår att det är en kvalitativ bok!
Nej, alla recensenter hade inte alls samma uppfattning.
En del verkade ha läst den och tog den på allvar - medan andra raljerade om hur de läst den, så att "vi" skulle slippa.
Och att raljera över någons livsöde visar enbart att man varken är mogen uppgiften som recensent, är en speciellt bra människa, eller att man kunnat lösgöra sig från fårskocksmentalitet och pöbel.
Konstruktiv kritik hade förstås varit mycket bättre.

Men trots detta tycker jag att ämnena i de två debatterna, hitintills, är bra och viktiga - "hur får man en andra chans" & "att använda skrivande som terapi".
Jag tycker han är mycket modig som återigen ställer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in