Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
*SUCK* När skall det koppla lite bättre i kontakten hos dem som hatar MZ och tror CJ anmäler han för förtal, om så sker kommer allt hon sagt också fram och i förlängningen allt det Läckberg petat i runt CJ och råden så nej hon kommer inte dra det till ngt dyl för åker hon själv dit!
Ni har gjort det tydligt att det är så som Måns resonerar ja. Men du har helt fel i dina slutsatser. Det är ingenting som säger att han automatiskt skulle få henne fälld för förtal. Anmäla kan han göra.
Det han gjort är ljusår värre och blir dessutom mycket dyrare skadestånd. En hel bok fylld av förtal som utges internationellt som fallet är nuförtiden med e-böcker och AI-verktyg för översättning, plus att Måns har en liten Eurovision-publik utomlands.
Han har inte bara förtalat henne, han har kränkt hennes privatliv.
Du får väl se om hon anmäler honom eller inte och vad som sen händer.
Han begår skulle jag säga även övergrepp i rättssak.
Att hota någon i syfte att hindra dem anmäla en för brott är just övergrepp i rättssak.
Att han håller ett instagraminlägg som gisslan och sen grovt förtalar henne på ett fruktansvärt sätt med en hel bok presenterad som "sanningen om Ciara" men säger att "Om du anmäler mig gör jag detta" för att hon inte ska våga anmäla, det är också våld, och ett
brott.