Citat:
Ursprungligen postat av
LoveInAColdClimate
Ni har gjort det tydligt att det är så som Måns resonerar ja. Men du har helt fel i dina slutsatser. Det är ingenting som säger att han automatiskt skulle få henne fälld för förtal. Anmäla kan han göra.
Det han gjort är ljusår värre och blir dessutom mycket dyrare skadestånd. En hel bok fylld av förtal som utges internationellt som fallet är nuförtiden med e-böcker och AI-verktyg för översättning, plus att Måns har en liten Eurovision-publik utomlands.
Han har inte bara förtalat henne, han har kränkt hennes privatliv.
Du får väl se om hon anmäler honom eller inte och vad som sen händer.
Han begår skulle jag säga även övergrepp i rättssak.
Att hota någon i syfte att hindra dem anmäla en för brott är just övergrepp i rättssak.
Att han håller ett instagraminlägg som gisslan och sen grovt förtalar henne på ett fruktansvärt sätt med en hel bok presenterad som "sanningen om Ciara" men säger att "Om du anmäler mig gör jag detta" för att hon inte ska våga anmäla, det är också våld, och ett brott.
Har Måns talat illa om CJ i sin bok? Det har han inte gjort. Du vill ju inte läsa boken själv.
Ändå påstår du fräckt att han "grovt förtalar henne på ett fruktansvärt sätt"(?)
med en hel bok presenterad som "sanningen om CJ" (????).
Varifrån har du fått det här förtalet ifrån?
Till skillnad från Måns har CJ talat illa om Måns offentligt, två ggr på sitt öppna IG och även här på fb.
Genom en vän som sa att CJ behövde få ut information om MZ.
Förtalet på fb finns fotat i min mobil.
Måns har inte hotat CJ att kontra med att motanmäla henne för det förtalet samt hennes falska polisanmälan.
Det var ju ett antagande från en skribent här. ( Men ett realistiskt antagande.)
Det är sant att MZ berättar om gemensamma händelser. Bröllopet och resor bl.a
På deras bröllopsfest till havs omnämns gäster vid namn. Ska även dessa anmäla Måns för förtal?
Det är ju deras privatliv som omnämns i boken. De vill kanske inte bli uthängda som lite småfulla/eller sjösjuka (?) gäster på en rolig bröllopsfest?