2026-09-23, 17:34
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nja, Björkman var obekväm, ambivalent whatever redan innan skotten. Sen var han berusad.
Själva skottlossningen, mordet förstörde sen hans psyke totalt.
Det här KAN ha påverkat hans minne.

Det är liksom inte OMÖJLIGT att han glömt något i det här scenariot. Det är min poäng.

Nja?
Läste du vad jag skrev?
Beskrev precis ett tänkbart scenario innan skotten...som inte gör det särskilt märkligt eller att det är "något med den grejen"

Vad vet du om att det förstörde hans psyke totalt?

Har du glömt vad du själv skrev?
Att han sedan kan ha glömt saker, var inget du skrev om först...
Du skrev om att det skulle "vara något med den grejen" och tog sedan upp hans påstådda obekvämhet från hypnosförhöret.
Citera
2026-09-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nja?
Läste du vad jag skrev?
Beskrev precis ett tänkbart scenario innan skotten...som inte gör det särskilt märkligt eller att det är "något med den grejen"

Vad vet du om att det förstörde hans psyke totalt?

Har du glömt vad du själv skrev?
Att han sedan kan ha glömt saker, var inget du skrev om först...
Du skrev om att det skulle "vara något med den grejen" och tog sedan upp hans påstådda obekvämhet från hypnosförhöret.

Okej whatever förlåt, jag är riktigt jävla förkyld här, du får se vad du får ut av det själv.

Skotten förstörde hans psyke. Men situationen han stod i innan skotten var obehaglig den också.

Trauma på trauma. Även större risk att glömma något.
Citera
2026-09-23, 17:52
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad baserade HO denna tro på?

HO säger aldrig ”SE gick ut 23:20:00” som något definitivt påstående.

Så här säger han:

”Och sedan ungefär 23:20 så skulle han gå iväg hem då för att ta sista T-banan hem.”

”Ungefär” då ”skulle” han gå.

Betydligt rundare i kanterna än Bajalailas bombastiska version.
Citera
2026-09-23, 17:55
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Okej whatever förlåt, jag är riktigt jävla förkyld här, du får se vad du får ut av det själv.

Skotten förstörde hans psyke. Men situationen han stod i innan skotten var obehaglig den också.

Trauma på trauma. Även större risk att glömma något.

Skotten förstörde hans psyke?
Du svarade inte på samma fråga tidigare heller.
Vad vet du om det?
Förtal av ytterligare ett vittne?
Mig veterligen har han levt ett normalt liv utan något "förstört psyke", men däremot har han aldrig velat prata om Palmemordet. Inte ens med sina nära och kära.

Att glömma och/eller att få minnena förvanskade av både inre och yttre påverkan gäller alla vittnen.
Gärningsmän kan också glömma. (en sådan enkel sak som utstämplingstiden 3 år efter mordet t.ex.)
Hur stor risken är att glömma för att någon känt sig "obekväm" vill i.a.f. inte jag uttala mig om.
Citera
2026-09-23, 18:01
Medlem
Citat:
Skotten förstörde hans psyke?
Du svarade inte på samma fråga tidigare heller.
Vad vet du om det?
Förtal av ytterligare ett vittne?
Mig veterligen har han levt ett normalt liv utan något "förstört psyke", men däremot har han aldrig velat prata om Palmemordet. Inte ens med sina nära och kära.

Att glömma och/eller att få minnena förvanskade av både inre och yttre påverkan gäller alla vittnen.
Gärningsmän kan också glömma. (en sådan enkel sak som utstämplingstiden 3 år efter mordet t.ex.)
Hur stor risken är att glömma för att någon känt sig "obekväm" vill i.a.f. inte jag uttala mig om.

Nej, men herregud, här försöker man växla två ord med pappslöjd utan att vara elak.. vad händer då.. jo pappslöjden får luft och går helt ballistic mongo. Som vanligt.

Det måste vara min förkylning som fått mig att göra det.
Citera
2026-09-23, 18:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Nej, men herregud, här försöker man växla två ord med pappslöjd utan att vara elak.. vad händer då.. jo pappslöjden får luft och går helt ballistic mongo. Som vanligt.

Det måste vara min förkylning som fått mig att göra det.

Du har bl.a. fått samma fråga 2 gånger som du undviker och vägrar att besvara.
Du börjar tala om glömska plötsligt, vilket det inte handlade om först.
Därefter blir du arg på mig...
Synd jobbat!

Allt är ju tack vare just DIN pappslöjd (som du beskyller andra för)..
Rätt signifikant.

Krya på dig!
Citera
2026-09-23, 19:08
Medlem
Citat:
Du har bl.a. fått samma fråga 2 gånger som du undviker och vägrar att besvara.
Du börjar tala om glömska plötsligt, vilket det inte handlade om först.
Därefter blir du arg på mig...
Synd jobbat!

Allt är ju tack vare just DIN pappslöjd (som du beskyller andra för)..
Rätt signifikant.

Krya på dig!

Jag är inte arg på pappslöjd, men begriper inte vad pappslöjd babblar om, det har jag aldrig gjort.
Läser tex knappt vad du skriver, mina svar till dig är således inte riktiga svar. Det är «svar».

Försöker bara förklara nåt jag har på hjärtat. Dela med andra. Andra än pappslöjd.
Citera
2026-09-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
1. Var placerar du mötet mellan NF och Tensonmannen?

2. När säger SE att han var på den platsen?

1.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E13-01-E
Se bild 4 av 5.

2.
https://youtu.be/caUAUSAKDAw?t=99

Redigerat!
Notera kvartersfotot , det finns två annonspelare men NF är vid den nordliga med mest text på.
Senast redigerad av Xuken 2026-09-23 kl. 20:11.
Citera
2026-09-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
1.
Se bild 4 av 5.

2.

Redigerat!
Notera kvartersfotot , det finns två annonspelare men NF är vid den nordliga med mest text på.

Komplettering: tar vi avstånd norra annonspelaren i översiktsbild och avstånd till tunnelgatan som vi lägger på NF som går i andra riktningen så är han vid Sveavägen 52, han säger 56 .. ganska nära!
Citera
2026-09-23, 21:05
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag är inte arg på pappslöjd, men begriper inte vad pappslöjd babblar om, det har jag aldrig gjort.
Läser tex knappt vad du skriver, mina svar till dig är således inte riktiga svar. Det är «svar».

Försöker bara förklara nåt jag har på hjärtat. Dela med andra. Andra än pappslöjd.

Slentrianmässiga uttalanden och påståenden passar inte när man samtidigt ska misstänkliggöra en statsministermördare. Det om något är pappslöjd!
Då får man allt räkna med att ifrågasättas.
Citera
2026-09-23, 22:21
Medlem
Citat:
Slentrianmässiga uttalanden och påståenden passar inte när man samtidigt ska misstänkliggöra en statsministermördare. Det om något är pappslöjd!
Då får man allt räkna med att ifrågasättas.

Mitt enda misstag var att jag försökte förklara för dig att Björkman gjorde en U-sväng. Det hadde du tydligen inte fattat. Trodde du han kom dit i en helikopter?

Citera inte mig, jag orkar fan inte diskutera alla petitesser som lågbegåvade mongon får hang-ups på. Så jävla bortkastad tid.
Citera
2026-09-23, 22:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
1.
Se bild 4 av 5.

2.

Redigerat!
Så de två olika reklampelarna står på samma plats? NF ser Tensonmannen vid den norra reklampelaren vid Le Carterie och SE säger att han är vid den södra reklampelaren vid Götabanken.

Om de båda reklampelarna liknar varandra kan de vara samma reklampelare på två olika platser?

Är det ungefär så man ska tänka om SE är mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in