Du svarar med skratt och ”clown” när jag ber om underlag. Det är ett personangrepp, inget svar. Det säger mest vilken sorts person du är. Inga sakargument och ingen empati för barnen och deras förälder.
Sedan skriver du att barnen kan ”läka” utan pappan. Men du visar ingen bedömning av deras behov eller hur kontaktförlusten påverkar dem. Du använder barnens mående som argument utan att redovisa vad du vet om det.
Ditt resonemang går i cirkel, myndigheterna har gjort rätt eftersom de har agerat. Frågan var vilket underlag som visar att åtgärden är rätt för barnen.
Domen, förundersökningen och socialtjänsten visar inget annat än att han är en vanlig bra älskad pappa. Att kräva underlag är inte att försvara övergrepp eller kräva umgänge till varje pris. Men jag anar att mamman bedriver hat/hämndkampanj med falska anklagelser för att han lämnade henne. Hon fick honom i fängelse, han förlorade jobbet och framför allt vill hon likt förra sambon, beröva honom hans älskade barn. Det är verkligen inte barnens bästa att leva ensamma med den sortens mammor.
Dina privata motiv känner jag inte. Men effekten av ditt svar är tydlig, frågan om barnens behov försvinner bakom hån mot den som frågar.
Vilken aktuell bedömning stöder ditt påstående att kontaktförlusten hjälper barnen? Du är bara elak och okunnig. Sorry, men se dig i spegeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
skvallermaj
HAHAHA är du sann. någon som gör övertygelser till fakta. Så är det du. Vilken clown du är. Och myndigheterna har gjort sin skyldighet. Plockat bort H ur barnens liv. Så de har chansen att läka.