2026-09-29, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jo, det var någon av er som skrev att han gick 12-stegsprogrammet. Hörde inte hos Skavlan att han gick på någon terapi. Han gick på terapi för ca 20 år sen eller när det var för sitt sexmissbruk.
Det ena utesluter väl inte det andra. Det visar bara på att Måns kämpade mot begäret redan då.
Citera
2026-09-29, 22:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han berättade ju att han gick i terapi på Baravara en vecka i månaden.
Och att han betalt för ett år till för 150 000 kr.
Vad är det för terapi mot tungt kokainmissbruk? Dessutom är stället ökänt för att vara sektliknande flum. Han hittade ju en kvinna där som han tände sexuellt på. I vilket fall så verkar inte Baravara hjälpt ett dugg för han såg ut som en heroinist i somras när han stod och mimade. Så lätt slutar inte en person knarka som gjort det i mååånga år.
Citera
2026-09-29, 22:27
Medlem
Citat:
Vetenskapliga bevis finns på att en grav missbrukare av kokain ska gå omvägar om det finns något som ens påminner om alkohol och substanser. Är MånsPetter nån jävla övermänniska som klarar sig ifrån alla naturliga fenomen och kan bete sig hur han vill? Förstår inte hur du kan haspla ur dig och motsäga saker som du kan googla på om du fattar vilket sökord som krävs. Många med alkoholproblem kan gå igång för att dom ser någon dricka ett glas vin på TV. Sluta och käfta emot sånt som du inte har en aning om.
Det var du som sa att i 12-stegsprogrammet är allt förbjudet. Vilket inte stämmer då du tom får delta när du är påverkad.
Du har fel 🤷‍♀️ och det svarade jag på.
Sluta prata om något du dels inte har några kunskaper om, och dels inte ska bry dig ett skvatt om.
Citera
2026-09-29, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag förstår inte riktigt?
Han gick/går ju både 12 steg och deltar i Baravara?
Han deltar i terapi på Baravara nu och ett år framöver. 1 vecka/månaden.

Går han 12stegsprogrammet också, utöver Baravara?

EDIT: Eller ingår 12stegsprogrammet i terapin på Baravara?

Om du vet?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-29 kl. 22:33.
Citera
2026-09-29, 22:30
Avstängd
Citat:
Vad är det för terapi mot tungt kokainmissbruk? Dessutom är stället ökänt för att vara sektliknande flum. Han hittade ju en kvinna där som han tände sexuellt på. I vilket fall så verkar inte Baravara hjälpt ett dugg för han såg ut som en heroinist i somras när han stod och mimade. Så lätt slutar inte en person knarka som gjort det i mååånga år.
Läs istället för att babbla. Du vet ju inget.
Citera
2026-09-29, 22:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det är din tolkning.
Inte bara min. Det var ju dessutom en kokainpåse som Ciara försökte ta ifrån honom där under melodifestivalen.
Citera
2026-09-29, 22:32
Medlem
Citat:
Han deltar i terapi på Baravara nu och ett år framöver. 1 vecka/månaden.

Går han 12stegsprogrammet också, utöver Baravara?
Idag vet jag inte men under Mello gjorde han definitivt det. Han kontaktade ju en sponsor så fort han tappat ut kokainet i februari 2025.
Citera
2026-09-29, 22:32
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Läs istället för att babbla. Du vet ju inget.
Bilder säger mer än ord och i somras var ett helt klipp dessutom som inte ljög. Du tror däremot att du vet allt och käftar emot 24/7.
Citera
2026-09-29, 22:35
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Idag vet jag inte men under Mello gjorde han definitivt det. Han kontaktade ju en sponsor så fort han tappat ut kokainet i februari 2025.
Hur fan kan du påstå att han gick 12-stegsprogrammet när det var melodifestival och han bråkade om en påse kokain under samma dag? Då visar det att han inte är mottaglig för detta och borde kanske ta in på behandlingshem? Dock är han gammal nu och förmodligen ett hopplöst fall.
Citera
2026-09-29, 22:37
Avstängd
Citat:
Ja det är möjligt att han gick igenom 12stegs programmet då. Jag minns ju att han hade en sponsor.

Som jag förstod det på Måns gick terapin på Baravara ut på självkännedom. Att lära sig att tycka om sig själv trots brister o fel bl.a obs ej ordagrant citat.
Citera
2026-09-29, 22:38
Medlem
Citat:
Har du möjligtvis hört talas om att han skrivit en bok nyligen? Den heter 'När allt faller', är på 280 sidor och berättar en hel del mer än vad som hinns på Skavlan.
Du tittar på bilder från bokmässan (lite som bildbok?) men läser själv inga böcker, förstår jag?

Pröva den här - närmar sig 2k recensenter som ger den 4,1☆ i samlat betyg.

Du påstod ju att jag läst den? Vad säger betyget när bara behåvningsreserven läser den?
Man ju ser ju vilka hans fans är.
De enstaka recensenter som läst den + typ Liv Strömqvist, totalsågar den och säger att han saknar självinsikt.
Ett helt rum i min lägenhet är bibliotek...
Men läser inte skit som kändisböcker, speciellt inte en kändis Eftervåldsbok som bara har som syfte att vara kraftfull psykisk misshandel.
Citera
2026-09-29, 22:38
Medlem
Citat:
Inte bara min. Det var ju dessutom en kokainpåse som Ciara försökte ta ifrån honom där under melodifestivalen.
Nej men herregud! Uppdatera dig till detta året åtminstone.
Han spillde ut kokain i februari, på ett hotell i Helsingborg, 10 dagar innan Melodifestivalfinalen hade börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in