Citat:
Ursprungligen postat av
526
Bra med rättning.
Finns det nått som gör att man bör tvivla på just uppgifterna om rörelsestilen?
Alla vittnesmål är väl osäkra? Och det är ju flera, nästan alla som säger att det finns en avvikande stil.
Det vore ju otroligt om alla hade samma bias?
Här är mina anteckningar sedan tidigare kring rörelsemönstret. Har möjligen missat något och ser att datum för uppgiften inte finns med för alla.
Men som exempel så har vi kontrasterande uppgifter på flera håll.
Spänstigt och klumpigt?
Utifrån detta har i.a.f. jag svårt att dra några större slutsatser och det jag ändå landar i är just att GM "joggar" och "sprang som faan"(som Jan N. uppfattar).
Lars J.
"Då GM förvinner ur Lars åsyn kliver Lars ut en bit och ser gärningsmannen ta två till tre steg i taget i trappan. Vänder sig och tittar mot Sveavägen."
Anders B.
"Mannen rörde sig spänstigt"
Inge M.
"rör sig lugnt och försiktigt, backar han och vänder sig om och går och tittar ett par gånger, sen så försvinner han och joggar bort."
"..det var inte någon jävla galning som var ute och sköt vem som helst utan han stod helt klart och väntade och gick upp bakom. Och han tog god tid på sig och var fruktansvärt lugn. Han sprang inte från platsen. Han var inte panikslagen på något jävla sätt utan han var så iskall.."
Anders D.
"inte sprang med någon yngre mans vighet utan förde sig något långsamt i steget." (860301) "Han verkade lite otymplig, nästan klumpig och stel. Delsborn är själv kroppsbyggare och fäste sig vid dessa detaljer.", "Mannen sprang inte särskilt snabbt." (860314)
Leif L.
"klumpiga steg. Bredbent lunka han då iväg in i gränden och börja jogga" (860427)
Jan A.
"sprang smidigt" (860301)
"Spänstigt, långa steg" (860408)
Jan-Åke S.
"..han rörde sig snabbt och var sannolikt ingen äldre person." (860228)
"Han sprang med andra ord relativt spänstigt" (860409)
Anna H.
"med bestämda steg, snabbt men bestämt..... målmedvetet" (860402)
Cecilia A.
"Hon reagerade dock på att mannen gick med långa steg." (880621)
Hans J.
"mannen sprang ej med fixerade armar framför sig utan med rörliga armar" (860304)
Jan N.
"sprang som 'fan'" (860301)
Egon E.
"han sprang lite krokigt eller lite böjd framåt.", "Han rörde sig smidigt." (860301)