2026-09-22, 08:22
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vill höra partiernas politik vid debatter. Inte personangrepp/härskartekniker eller pajkastning. Men du kanske hellre ser en slask-realityshow vid debatter, än sofistikerad politisk debatt? Får stå för dig i så fall.

Sedan behöver du ha koll på historik också. Traditionellt har kvinnor blivit kallade för "hysteriska" när de blir arga och sätter ner foten och visar pondus. Eller för "sura"/"har du mens" när de är allvarsamma och framför någon form av legitim kritik. Detta är härskartekniker som historiskt har använts mot just kvinnor. Så. Det är kanske inte så konstigt att "kvinnokortet dras", när Jimmie använde en härskarteknik som historiskt har använts mot just kvinnor.

Definitionen av vad feminism är har inte ändrats. Kolla upp det själv.
"Traditionellt har kvinnor blivit kallade för "hysteriska" när de blir arga och sätter ner foten och visar pondus. Eller för sura/har du mens"

Det räcker med att fråga varför en kvinna är sur för att skapa en stark reaktion. Det i kombination med att dom är otroligt lättkränkta är ju hela grejen. Dom vet att det stämmer och det svider. Vi män frågar ofta varandra, "är du sur eller" och får ett normalt svar. Det ligger inte i mannens natur att vara bitter helt enkelt.
Citera
2026-09-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
"Traditionellt har kvinnor blivit kallade för "hysteriska" när de blir arga och sätter ner foten och visar pondus. Eller för sura/har du mens"

Det räcker med att fråga varför en kvinna är sur för att skapa en stark reaktion. Det i kombination med att dom är otroligt lättkränkta är ju hela grejen. Dom vet att det stämmer och det svider. Vi män frågar ofta varandra, "är du sur eller" och får ett normalt svar. Det ligger inte i mannens natur att vara bitter helt enkelt.

Kvinnor frågar också varandra hela tiden om mående/dagsformen.

Det ligger inte i kvinnans natur att vara bitter heller. Men det säger en hel del om dig att du uppfattar kvinnliga politiker som står upp för sig själva och som blir förbannade på en kränkning som bittra.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-22 kl. 09:25.
Citera
2026-09-22, 09:30
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Kvinnor frågar också varandra hela tiden om mående/dagsformen.

Det ligger inte i kvinnans natur att vara bitter heller. Men det säger en hel del om dig att du uppfattar kvinnliga politiker som står upp för sig själva och som blir förbannade på en kränkning som bittra.
Hahaha! Du hade inte använt personangrepp om du inte blivit kränkt. Lmfaooo
Citera
2026-09-22, 09:31
Medlem
Citat:
Jag vill höra partiernas politik vid debatter. Inte personangrepp/härskartekniker eller pajkastning. Men du kanske hellre ser en slask-realityshow vid debatter, än sofistikerad politisk debatt? Får stå för dig i så fall.

Sedan behöver du ha koll på historik också. Traditionellt har kvinnor blivit kallade för "hysteriska" när de blir arga och sätter ner foten och visar pondus. Eller för "sura"/"har du mens" när de är allvarsamma och framför någon form av legitim kritik. Detta är härskartekniker som historiskt har använts mot just kvinnor. Så. Det är kanske inte så konstigt att "kvinnokortet dras", när Jimmie använde en härskarteknik som historiskt har använts mot just kvinnor.

Skulle inte förvåna mig om misogynisterna här vill att svenska politiker ska låta och bete sig som deras idoler Trumpisterna.
Citera
2026-09-22, 09:36
Medlem
Citat:
Hahaha! Du hade inte använt personangrepp om du inte blivit kränkt. Lmfaooo

Ehhhh......?

Jag har inte blivit kränkt, det var Magdalena Andersson som blev kränkt. Personligen är jag mest förbluffad över Jimmy Åkesson för att han är så korkad och gjorde bort sig på bästa sändningstid inför valet.
Citera
2026-09-22, 09:53
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ehhhh......?

Jag har inte blivit kränkt, det var Magdalena Andersson som blev kränkt. Personligen är jag mest förbluffad över Jimmy Åkesson för att han är så korkad och gjorde bort sig på bästa sändningstid inför valet.
Varför gick du till personangrepp då?
Citera
2026-09-22, 10:12
Medlem
Citat:
Varför gick du till personangrepp då?

Du kom med en radda trötta och misogyna pågåenden som jag ifrågasatte och du tolkade det som personangrepp?

Intressant isåfall att du tolkar helt legitim kritik som personangrepp men en reell kränkning mot en kvinnlig politiker avfärdar du med att "kvinnor är lättkränkta och bittra"
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-22 kl. 10:14.
Citera
2026-09-22, 10:28
Medlem
Citat:

Lilla du. Feminism, precis som alla andra rörelser utvecklas, förändras och definieras utifrån vad vad dess företrädare säger och gör. Det är alltså irrelevant vad det står i en ordbok från 1968, och det håller således inte att ständigt hänvisa till det.

Det som kallas feminism idag är något helt annat än bara "lika rättigheter och möjligheter". Sen att du inte tycker det är "riktig" feminism spelar ingen roll.

Och vill surkärringen inte bli kallad sur får hon väl ändra på sitt beteende då. Att dra kvinnokortet vid minsta mothugg är som sagt bara patetiskt. Kvinnor använder för övrigt härskartekniker mot män i betydligt högre utsträckning än vice versa, så gud förbjude att en man någon gång ger igen.
Citera
2026-09-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Lilla du. Feminism, precis som alla andra rörelser utvecklas, förändras och definieras utifrån vad vad dess företrädare säger och gör. Det är alltså irrelevant vad det står i en ordbok från 1968, och det håller således inte att ständigt hänvisa till det.

Det som kallas feminism idag är något helt annat än bara "lika rättigheter och möjligheter". Sen att du inte tycker det är "riktig" feminism spelar ingen roll.

Och vill surkärringen inte bli kallad sur får hon väl ändra på sitt beteende då. Att dra kvinnokortet vid minsta mothugg är som sagt bara patetiskt. Kvinnor använder för övrigt härskartekniker mot män i betydligt högre utsträckning än vice versa, så gud förbjude att en man någon gång ger igen.

För många står det fortfarande för rättvisa för kvinnor. Det är därför man inte hör lika mycket liv om det längre eftersom vi uppnått rättvisa för kvinnor i Sverige

Varför i hela fridens namn skulle Magda ändra beteende bara för att tjockisen Jimmy inte tål saklig och befogad kritik gällande högerns ekonomipolitik??

Sen ska offerkortet dras igen, så fort en man får kritik (helt befogad sådan). Om Jimmy är så jäkla känslig och skör ska han kanske leta efter ett annat jobb
Citera
2026-09-22, 19:07
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Absolut inte i min värld. Ser man sur, eller för den delen är bestämd och inte tar någon skit, så kvittar det faktiskt helt om personen är man eller kvinna. Det verkar som sagt som att ni har en hel (kulturell) historia bakom er som jag inte alltid relaterar till. Vet du t.ex att i de allra flesta arabiska länder där kvinnan är "förtryckt" så får faktisk män och kvinnor samma lön för lika arbete, inte minst i offentlig sektor?

du frågade ju varför kvinnor tar illa vid sig. jag ger en förklaring som du sedan ratar för att "i min värld"...
Citera
2026-09-23, 06:11
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig om misogynisterna här vill att svenska politiker ska låta och bete sig som deras idoler Trumpisterna.

Skulle inte förvåna mig heller...
Citera
2026-09-23, 06:20
Medlem
Citat:

Du har missuppfattat kvinnor. Läs och lär:

Om en kvinna tar upp ett allvarligt ämne och vill att du diskuterar denna sakfråga med henne. Och du istället börjar påtala den sinnesstämning du tror att hon har, som vore din tro "fakta". Och du på det sättet avviker från sakfrågan som hon vill diskutera med dig. Så är det en härskarteknik, du använder dig av. Där du helt enkelt smiter från sakfrågan och bagatelliserar det hon vill ha sagt i sakfrågan. Och det är detta som gör henne förbannad: att du inte tar sakfrågan på allvar. Hon är där för att diskutera sakfrågan med dig och förväntar sig att du ska kunna göra det med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in