Citat:
Magdalena Andersson ställde upp i en partiledardebatt inför valet. En annan medlem länkade till hela debatten och uppgav timestamp för när Jimmy trampade i klaveret. Se det.
Magdalena Andersson kritiserade högerns ekonomipolitik och radade upp en radda åtgärder som högern gjort som försämrat läget för svensk ekonomi och svensk konsumtion.
Varpå Jimmy Åkesson inledde sitt lilla försvar med "Varför är du så sur hela tiden?"
Kan du motivera för mig hur den frågan var relevant för det de debatterade? Förklara för mig varför den frågan var motiverad som om jag vore 5 år gammal. Förklara också gärna för mig vad den typen av frågor/uttalanden överhuvudtaget har att göra i en svensk partiledardebatt. Förklara också gärna för mig varför manliga politiker aldrig får den typen av frågor, varken historiskt eller i nutid.
Sen ska du nog inte jämföra svensk politik med politiken i det landet du kommer från. Det blir lite som att jämföra en McLaren med en trasig sparkcykel.
Magdalena Andersson kritiserade högerns ekonomipolitik och radade upp en radda åtgärder som högern gjort som försämrat läget för svensk ekonomi och svensk konsumtion.
Varpå Jimmy Åkesson inledde sitt lilla försvar med "Varför är du så sur hela tiden?"
Kan du motivera för mig hur den frågan var relevant för det de debatterade? Förklara för mig varför den frågan var motiverad som om jag vore 5 år gammal. Förklara också gärna för mig vad den typen av frågor/uttalanden överhuvudtaget har att göra i en svensk partiledardebatt. Förklara också gärna för mig varför manliga politiker aldrig får den typen av frågor, varken historiskt eller i nutid.
Sen ska du nog inte jämföra svensk politik med politiken i det landet du kommer från. Det blir lite som att jämföra en McLaren med en trasig sparkcykel.
Ja, du har nog rätt. Politiken i Sverige kan ibland visst kännas som en gammal trasig sparkcykel men det är inte väl det vi diskuterar här.
Inte heller har jag påstått att frågan i sig var motiverad (jag vet dock att jag sa att själv inte tycker att det är en så konstig fråga).
Allt detta har dock som sagt inte med det vi pratar om att göra. Min invändning var tydlig: vad har personens (som fick frågan) kön med det hela att göra? Du undrar varför män aldrig får såna frågor.
Ja du, jag vet inte varför men kanske för att ingen kvinna (eller man) har ställt en sån fråga till dem. Jag vet inte.
Men oavsett vad så ska det inte spela roll i Sverige anno 2026 om den som ställde eller fick frågan är man eller kvinna. Jag tror tyvärr inte att jag kan göra poängen tydligare än såhär.