Citat:
Ursprungligen postat av
Kleiner
Det kanske är bisarrt i din värld som man, eftersom du som man inte förväntas behaga hela världen genom att se glad ut. Det gör kvinnor!
Det är inte så konstigt om kvinnor reagerar på Jimmys kommentar, eftersom det förväntas av kvinnor att de ska se glada ut, när de inte ens har någon skyldighet att se glada ut (så länge de inte är otrevliga) mot främmande män. Låt oss normalisera att kvinnor får se "sura" ut. Sur = seriös. Jag ser jämnt sur ut, fastän jag inte alls är det.
Hur hade du reagerat om en främmande man hade frågat din fru: "Varför ser du så sur ut hela tiden?"
Det spelar ingen roll på vilket språk man säger det, det är fortfarande helt obefogat att komma med en sådan anklagelse. Dålig karaktär ändras inte till bra karaktär baserat på språket.
Du dömer orättvist och tänker inte klart, eftersom du har beef med feminister.
Att någon förvåntas alltid se glad ut ör också nytt för mig oavsett om det är man eller kvinna.
Jag förstår ärligt talat inte varför det skulle vara så resoektlöst att fråga någon man tycker alltid är sur varför hen är det. Det sa han t.ex inte om de andra partiledarna. Och det finns en poäng med det han sa faktiskt då hon alltid ser ut lite tuff. Det kan man t.ex inte säga om Amanda Lind eller för delen Nooshi trots att de politiskt ligger ännu längre ifrån Jimmie. Grejen är att Magdalena nästan alltid ser lite sur ut. Hon hade säkert dett likadan ut även om hon var man.
Jag tyckte t.ex att Stefan Löfven också var ganska sur nästan jämt även om det inte går att jämföra honom med Magdalena såklart. Amanda Lind är betydligt mindre sur än Löfven. Per Bolund car något surare än både Lind och Löfven. Vad alla dessa personers kön har med det hela att göra fattar inte jag. Men jag tror att jag börjar förstå att anledningen är helt enkelt art jag inte kommer från denna kultur och då jag kanske inte kan förstå allt.
Och ja, om min fru hade varit en politiker på den nivån och hon ser ut som Magdalena med ett ganska rött ansikte så hade jag inte funnit det konstigt om någon frågade varför det är så.
Och ja, jag kanske inte är feminist men jag har lika stora problem med Jimmies politik och syn på bland andra mig. Jag hade haft lika stora problem om SD leddes av en kvinna. Återigen, jag förstår tyvärr inte vad kön har med detta att göra. Inte minst i ett land som påstås vara världens mest jämställda land.
Kanske är det ni feminister som har så stora problem med män att ni överreagerar?