2026-09-18, 05:51
Medlem
Nu gräver Niklas Orrenius med sitt tryne. Han tar god tid på sig, men syftet är uppenbarligen att göra ned SD. Så här skriver han:
“Var det skattesmitarna som avgjorde valet Nu är Åkessons problem att förklara varför han tappade 200 000 väljare”

Det här är uppenbarligen ett led i DN:s smutskastning av SD, och i förlängningen, demokratin.
Se den bandade intervjun med Marcus Allard för att själv se hur uppenbart oseriöst Orrenius arbetar. Ungefär som att samla material i en slaskhink, tömma den för att sedan välja ut lösryckta meningar för att skriva ihop en artikel.

https://www.youtube.com/watch?v=xnAFWC-ZcIc
Citera
2026-09-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Jo jag har läst och förstår och jag hoppas av hela mitt hjärta att Nooshi Dadgostar står kvar vid sitt löfte annars är hon tyvärr helt körd som fortsatt partiledare för V vilket vore tragiskt.

Men kollar man mandat och att Tidösidan säger ja till S(ur) Maggan med C och lämnar V och MP utanför så hjälper det inte vad dessa 2 partier röstar.

Undrar vad S skulle gå med på för att styra i en sådan konstellation. Typ en total borgerlig budget och invandringspolitik, och den enda uppsida för S är att de får sitta i regering. Tror typ de skulle gå med på det. De bryr sig bara om att få vara i regeringsställning
Citera
2026-09-21, 13:57
Medlem
En ohelig allians där S tillåts regera men SD, L och kd stödjer och dikterar villkoren har majoritet.

Även utan kd är det majoritet. Eller Kd utan L.
Citera
2026-09-21, 15:22
Medlem
När kommer nästa ou? Blir intressant att se siffror, om rödgröna kaoset påverkar opinionen.
Mätningar, både publika och icke publika, påverkar såklart hur partierna ställer sig till extraval.
Citera
2026-09-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
När kommer nästa ou? Blir intressant att se siffror, om rödgröna kaoset påverkar opinionen.
Mätningar, både publika och icke publika, påverkar såklart hur partierna ställer sig till extraval.

Så länge rödgröna kan inte ens vara i samma rum och V förtsätter med valfuskande kandidater Tidö kommer gynnas.
Citera
2026-09-21, 17:52
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Så länge rödgröna kan inte ens vara i samma rum och V förtsätter med valfuskande kandidater Tidö kommer gynnas.
Så är det. Tidöpartierna kan samsas.
Citera
2026-09-21, 19:57
Medlem
Citat:

Trams. Loser...
Vi firar segern fortfarande. Kommer såklart bli lätt att bilda regering men man ska bara få det att se svårt ut.

Politiskt spel om ni aldrig hört ordet innan.

Fortsätt skriva. Älskar när människor lipar.
Citera
2026-09-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Trams. Loser...

Du röstade på AfS och du pratar om...losers? Mannen du måste söka vård.
Citera
2026-09-21, 20:59
Medlem
Citat:
Du röstade på AfS och du pratar om...losers? Mannen du måste söka vård.

Jag jobbar under cover. Lita aldrig på något du läser på nätet miffo.
Citera
2026-09-21, 21:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman

OU-instituten måste ju helt kalibrera om sina vägningar då de hade så fel om opinionen innan valet. De gör nog inte nya OU innan de kalibrerat sina metoder med utgångspunkt från valresultatet.
Citera
2026-09-22, 21:17
Medlem
Citat:

Du är i förnekelsestadiet.
Citera
2026-09-22, 21:29
Medlem
Ja och ett djupt förnekande brukar vara en gemensam komponent bland de där ärthjärnorna. Tro mig. Jag är psykolog.

Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Du är i förnekelsestadiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in