Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
Skräpet som du skriver ger inte en riksdagsmajoritet på 175.
Glöm inte att KD har sagt "nej till Madggan som statsminister även om finns risk för omval".
MP har sagt "vi samarbetar inte med KD".
Endast regeringsalternativ är Tidö. Väljarna är inte duma. Därför kommer Tidö vinna igen.
Nja. Jag tycker snarare väljarna är väldigt dumma vare sig Tidö eller oppositionen vinner.
Men Tidö har inte bara problemet med att L ska ta sig över spärren. De andra tre Tidö-partierna trampar mest vatten i opinionen och behöver stiga ett snäpp på valdagen. På den rödgröna sidan så verkar däremot V, MP och C alla gå starkt oavsett hur mycket S tappar.
Jag tycker ni till höger ska börjar rikta in er på dysfunktionen som definitivt kommer att uppstå mellan främst C och V efter valdagen nu. C är ju fortfarande mer eller mindre ett högerparti ekonomiskt. Så de tre enda center-vänsterpartierna kommer antagligen fortfarande inte nå egen majoritet. S, V och MP tillsammans utan C ser just nu ut att ligga på ungefär 43%. M, KD och SD utan L ligger också på ungefär 43% just nu.
Förstår ni högerblivna som verkar skita knäck över en vänstervåg att 5 av 8 riksdagspartier är höger om mitten ekonomiskt? 56,3% utav riksdagen denna mandatperiod. 54% procent ungefär i opinionen just nu. 51% ungefär med L under spärren.
Förstår ni vänsterblivna också att det inte blir en vänstersväng efter 20 år med borgerlig budget även denna gång eftersom ni ju tagit fan (C) i hand?
Och jag minns även när "vänstern" hade egen majoritet på 90-talet och 00-talet. Det var bara Blairism.