Kennedy har legat relativt lågt och låtsats vara en seriös hälsominister.
Enbart att vistas på antivaxxkonferensen var att slita av sig masken och visa sin fula nuna.
Chemtrails blev liksom grädden på moset.
Publiken applåderade när RFK Jr. sa att regeringen kommer att utreda en konspirationsteori.
"Vi tittar också på chemtrails och hur utsläpp påverkar effekterna. Utsläpp från, eh, flygplan, och dessa potentiella hälsoeffekter.”
Han har bokstavligt huvudet bland molnen.
Augusti 2024
Kennedy hoppade av sin misslyckade presidentkandidatur och gav sitt stöd till Trump.
Trump fick RFKjrs foliehattar med på tåget som viktig valboskap och RFK jr fick sitt på det torra.
”Vi ska stoppa det här brottet”, lovade Kennedy en konspirationsteoretiker på X.
https://x.com/Shayan86/status/1828264438559838443
"Brottet" var Chemtrails, konspirationsteorin som gör vattenånga hälsovådligt i de paranoidas värld.
Två timmar efter att Kennedy försäkrat att Trump skulle ta itu med chemtrails, publicerade Tucker Carlson en lång intervju med Kennedy där han beskrev den roll han hade blivit lovad i Trumps team.
"Jag har blivit ombedd att gå vidare till övergångsteamet, för att hjälpa till att välja de personer som ska leda regeringen, och jag ser fram emot det.
Så om du är expert på åtal mot chemtrails, gör ditt CV klart."
Media funderade över om Trump sen tänkte sätta Kennedy som chef för Food and Drug Administration?
Eller kanske som chef för Federal Aviation Administration vars mandat inkluderar att förbjuda utsläpp av diväteoxid från flygplan?
https://www.washingtonpost.com/politics/2024/08/27/thread-connecting-robert-kennedy-jr-chemtrails-project-2025/
Det var värre. Han fick mer makt än så.
Maj 2025
Under ett town meeting som leddes av Dr. Phil sa en ur publiken:
”Min största oro är de stratosfäriska aerosolinjektionerna som kontinuerligt peppras över oss varje dag. Brom, aluminium, strontium – det sprutas upp i vår himmel hela dagen lång.”
Dr Phil frågade om det fanns nån specifik fråga?
”Ja, hur stoppar vi det?”
Kennedy svarade att det är DARPA.
Dvs försvarsdepartementets Defense Advanced Research Projects Agency.
"Mycket av det kommer nu från jetbränslet. Du vet, de materialen läggs i jetbränslet.
Jag kommer att göra allt i min makt för att stoppa det.”
Frågeställaren i stadshuset nämnde aluminium och strontium kopplat till jetbränsle. Samt brom.
Inget av dessa element finns i jetbränsle.
EPA informerar:
https://www.epa.gov/regulations-emissions-vehicles-and-engines/Contrails
September 2026
Kennedy vill förmedla att han uppfyller sina löften till sin fanklubb, de otåliga.
"Ni har en vän i Vita huset" sa Kennedy.
Nu ska det minsann utredas både chemtrails eller 5G-nätet.
RFK jrs försök att ändra i vaccinationsschema låsta i två stämningar via domstol.
Men eftersom RFK jr vill det ska se framgångsrikt ut på vaccinfronten så skrev Trump en i sig värdelös exekutiv order - men det skickar signaler till den otåliga fanbasen.
RFK jr fick samtdigt ytterligare ett form att ljuga i om MPR-vaccin och även autism inför en presspool .
Han kastade ut märgben till konspirationsteoretikerna inför midterms:
Håll ut.
Själv skulle han dö med stövlarna på sa han.
Så ädelt. Som en cowboyfilm i Vilda västern.
Andedräkten en kall dag är likt flygplanens contrails. Kondens. Värm luft möter kall.
Han borde vara mer bekymrad över utandningsluften i USA denna krispiga höst.
Den innehåller nämligen dödlig mässling.
Ja, just!
Han flyger gladeligen runt i jetplan kors och tvärs utan minsta eftertanke på varken jetbränsle eller klimat.
På Trumps jetplan äter han McDonald's utan betänkligheter.
.