2026-09-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag läste kommentarerna i facebooktråden Vi som vill diskutera Gift vid första ögonkastet. Jag läste en klok synpunkt, jag vill inte citera allt den personen sa, den vill nog inte vara på flashback. Men ordalydelsen var:

Urban berättar inte om hur pappan kastade ut honom för att visa sin svaga sida, utan han kommer att använda den här historien som ett vapen gentemot Olivia. T ex om Urban erkänner i framtiden att han t ex varit otrogen och Olivia kommer på honom så kan hon inte kasta ut honom, då blir hon ju som Urbans pappa som kastar ut honom när han bara talar sanning. Det finns en plan bakom allting Urban väljer att berätta för Olivia.

En annan person säger att Urban kommer att använda det varje gång Olivia reagerar på att Urban säger något "Det är ju bara min sanning jag uttrycker!!".

En tredje person säger att Olivias svaghet (hennes ADD diagnos) kommer alltid att användas mot henne som hennes svaghet, medan Urban "svaghet" är ett medel för att kontrollera Olivia. Han planterar också att han alltid talar sanning.

Och Urban har fortfarande inte berättat sina hemligheter för Olivia.

Och vem är manipulativ och ondskefull då, som påstår sådana saker om andra människor?
Citera
2026-09-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Har aldrig sett. Har inte läst tråden heller så sorry om jag frågar nåt som redan har frågats.. Är det här Sveriges version av 90 days fiance (eller vad det heter)?
Parentes: det finns en svensk version på "90 days" också, den kallades "Älskar älskar inte". Ett ganska underhållande format med en massa sköna freaks .

Fanns även i norsk och dansk version, tror jag.
Citera
2026-09-20, 19:49
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Parentes: det finns en svensk version på "90 days" också, den kallades "Älskar älskar inte". Ett ganska underhållande format med en massa sköna freaks .

Fanns även i norsk och dansk version, tror jag.
Haha sedär. Kan nog vara kul att titta på, tack 🙂
Citera
2026-09-20, 20:10
Medlem
Citat:
Jag läste kommentarerna i facebooktråden Vi som vill diskutera Gift vid första ögonkastet. Jag läste en klok synpunkt, jag vill inte citera allt den personen sa, den vill nog inte vara på flashback. Men ordalydelsen var:

Urban berättar inte om hur pappan kastade ut honom för att visa sin svaga sida, utan han kommer att använda den här historien som ett vapen gentemot Olivia. T ex om Urban erkänner i framtiden att han t ex varit otrogen och Olivia kommer på honom så kan hon inte kasta ut honom, då blir hon ju som Urbans pappa som kastar ut honom när han bara talar sanning. Det finns en plan bakom allting Urban väljer att berätta för Olivia.

En annan person säger att Urban kommer att använda det varje gång Olivia reagerar på att Urban säger något "Det är ju bara min sanning jag uttrycker!!".

En tredje person säger att Olivias svaghet (hennes ADD diagnos) kommer alltid att användas mot henne som hennes svaghet, medan Urban "svaghet" är ett medel för att kontrollera Olivia. Han planterar också att han alltid talar sanning.

Och Urban har fortfarande inte berättat sina hemligheter för Olivia.
Dessutom intressant att Urban säger att han har en stor familj med massa syskon och minst en bonusförälder och inte en enda förutom mamman var på bröllopet. Det finns orsaker till det tänker jag. Även om han och pappan kommit på kant är det ju inget som hindrar syskonen från att ha en relation med honom. Om de ville.
Citera
2026-09-20, 20:18
Avstängd
Citat:
Jag tror att Urban ringde någon av sina polare från Mankind-gruppen för att få hjälp att hitta på en historia, en hemlighet som skulle få Olivia att gråta för hans skull. Tror icke på den historien. I Sverige kan föräldrar inte slänga ut sina minderåriga barn i natten på det sättet. Men det låter ju bra så slapp Urban berätta om sina mer djävulska saker han begått mot familj, nära vänner mfl.

Och Max och Belinda, vad ska man säga om dem? De verkar tro att de är med i ett hemligt CIA experiment och utbildas till spioner och ska lära sig att säga så lite som möjligt. Varför var inte de två med på respektive tjejträff och killträff?

JAMEN YTTERST MÄRKLIGT beteende! De verkar ha missat att de är med i ett tv-program frivilligt?
Citera
2026-09-20, 20:35
Medlem
När det gäller antivaxxarna Belinda och Max...kanske är de rädda att smittas av de andra som är vaccinerade. Antivaxxare tror att vaccinerade kan utsöndra spikprotein som de är rädda för sk shedding.
Citera
2026-09-20, 20:39
Medlem
Verkligt kraftfull markering från Anna Bennich (som utlovat) angående Urbans hedersbeteende. That'll show'em!

Sköna Helena dumpade Sasan, och han var tillräckligt socialt skillad för att låta det ske. Helt ok avslut för bägge två, tycker jag. Bortsett från hans blarrande ihop med vattenraketen och aspien, så verkar Sasan ändå vara en reko kille. Han är möjligen out of his league, men med lite mer självsäkerhet och lite stilmässig uppryckning (luggen, whats up with that?) kunde han nog haft en chans på en tjej som Helena. Anywho, på't igen!

Det är dock lätt att få en känsla av att många tjejer som kandiderar drar till med någon kvinnlig standard-eufemism om att de önskar sig en kille som är "snäll och rolig att vara med", och sedan glömmer att det faktiskt måste finnas iaf ett frö till attraktion. Eller brukar kvinnorna önskar sig en reslig, självsäker karl som kan ta ett rum och knullar som en gud? Lite mer insikt i intervjuunderlaget hade varit intressant!

Kul teaser också om att Edin spanar in Julias rumpa när hon diskar! (nåja, här i tråden skulle vi väl aldrig döma någon för en sån sak)
Citera
2026-09-20, 20:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dessutom intressant att Urban säger att han har en stor familj med massa syskon och minst en bonusförälder och inte en enda förutom mamman var på bröllopet. Det finns orsaker till det tänker jag. Även om han och pappan kommit på kant är det ju inget som hindrar syskonen från att ha en relation med honom. Om de ville.
Han kan inte bli kär. Oväntat....Sedan verkar han tro att Olivia inte talar sanning. Tror han kommer flippa snart.
Citera
2026-09-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Max och Belinda måste vara det torraste och tråkigaste paret någonsin. Han som är så missnöjd med allt och ändå uppenbarligen är nöjd med henne, som har världens tråkigaste alldagligaste utseende. Det är något här som är fishy.
Man får ändå beundra hur produktionen lyckats matcha ihop Sveriges tråkigaste man med Sveriges tråkigaste kvinna.
Citera
2026-09-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man får ändå beundra hur produktionen lyckats matcha ihop Sveriges tråkigaste man med Sveriges tråkigaste kvinna.
Det lustiga är ju att de visste om upplägget innan de sökte, alltså att mycket går ut på att umgås i grupp, så man undrar ju varför dom sökte faktiskt. Men dom verkar ju glada över att ha hittat en annan envis enstöring. Edin verkar inte förstå tjusningen med att prata om annat än kaffe och sånt verkar det som..(enligt teasern). Urbans farsa var ju taskig som slängde ut honom, undrar om dom är lika..
Citera
2026-09-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Det lustiga är ju att de visste om upplägget innan de sökte, alltså att mycket går ut på att umgås i grupp, så man undrar ju varför dom sökte faktiskt. Men dom verkar ju glada över att ha hittat en annan envis enstöring.
Jag får lite sektvibe från dem, vi mot världen typ. Men det kan vara önsketänkande. Annars är de ju helt ointressanta.
Citera
2026-09-20, 21:25
Medlem
Urban hittade på den där berättelsen. Hans fru verkade bli glad av att det var bra tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in