Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
1) Skulle du äta människokött, med sitt blod i sig, för att rädda ditt eget liv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Berossos
1) Nej
Skulle du låta ditt barn äta människokött, med sitt blod i sig, för att rädda ditt barns liv?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
2) Varför har Gud förbjudit att man äter blod om det inte är farligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Berossos
2) för att blodet har med själen-livet att göra
Men urtappat blod från ett djur som inte dör, har inte med själen-livet att göra menar du?
Så då kan du äta det blodet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Berossos
3) Inget särskilt skulle hända
Så du skulle inte påverkas om du åt blod? Gud skulle inte se dig på ett annat sätt om du åt blod?
Citat:
Ursprungligen postat av
Berossos
4) löjllig fråga eftersom salt inte utvinns ur blod. Jag har inga möjligheter att äta salt utvunnet ur blod. Någon MÖJLIGHET att äta salt utvunnet ur blod finns inte.
Inte hypotetiskt heller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Berossos
5) På en öde ö finns inga människor som skulle kunna göra blodpudding.
Ett paket blodpudding från Lithells skulle kunna flyta upp på land, skulle du äta det för att rädda ditt liv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Berossos
6) Nej. På en öde ö kan det inte finnas blodpudding. Det kunde det inte finnas om det inte fanns djur att slakta där. Och om det skulle finnas djur kan jag äta dessa sedan jag låtit blodet rinna ut.
Kan det finnas en bortglömd blodpuddingspaket i ett kylskåp i en fjällstuga, då en snöstorm drar förbi, och ingen kan rädda dig på flera veckor, och du måste äta blodpuddingen för att överleva?
Skulle du då äta blodpuddingen för att rädda ditt liv?
Skulle du ge blodpudding till ditt barn så att barnet överlever?
(Jag tror dom flesta ser hur du försöker undvika frågan)