Citat:
Ursprungligen postat av
cyberhawk
Det går inte att bilda sig en uppfattning av verkligheten från en partisk inlaga! Det inbegriper både boken och dig, vilket alla förstår. Så du kan lägga ned snacket om att man ska läsa boken. Din trovärdighet här är noll.
Fast nu hittar du ju på något jag aldrig har skrivit igen.
Jag har inte sagt att MZ:s bok är någon objektiv facitbok över ”verkligheten”. Självklart är det MZ:s berättelse och hans perspektiv på sitt eget liv och äktenskap.
Jag skrev att människor som gång på gång uttalar sig tvärsäkert om VAD BOKEN INNEHÅLLER kanske borde LÄSA DEN och bilda sig en egen uppfattning istället för att återge vad andra påstår att det står i den. Det är faktiskt en ganska väsentlig skillnad.
Och om din princip är att det ”inte går att bilda sig en uppfattning om verkligheten från en partisk inlaga”, då förutsätter jag förstås att exakt samma princip gäller Instagraminlägg likt det Ciara publicerade om MZ. Även det var en parts offentliga beskrivning av vad som hänt i ett äktenskap.
Eller gäller kravet på att höra mer än en sida bara när det är MZ som berättar sin?
Och min ”trovärdighet” får du gärna tycka är noll. Det bekommer mig faktiskt inte särskilt mycket.
Men lite fascinerande är det ändå att du anser dig bättre lämpad att tala om innehållet i en bok du inte har läst än någon som faktiskt har läst den.