Igår, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nej, du skrev verkligen inte att det var facklitteratur i inlägget jag citerade.

Du har skrivit hela tiden i den här tråden att han fortfarande är folkkär och populär.

Källan till siffrorna är ChatGPT.

Haveriet hos Skavlan är verkligen inte bara min personliga uppfattning, det är en enig presskår som har den uppfattningen.

Det går inte att lista alla dina osanningar för att de är det enda du skriver, precis som i det här inlägget.

Nej, det stod i mitt föregående inlägg som du tydligen missade. Det du citerade var mitt svar på en annan skribent.

Idag, 18:11
Allt skvaller om Måns Zelmerlöw!
Postat av subtleoak
Svar: 24 033
Visningar: 8 199 123
Lite intressant ändå med tanke på hur död MZ:s karriär påstås vara här inne.

När allt faller släpptes den 2/9 och ligger nu på plats 4 på den officiella veckotopplistan för facklitteratur för 7–13 september.

Det handlar om faktiskt sålda exemplar. Bara tre fackböcker sålde fler den veckan.

Intresset för MZ verkar med andra ord inte riktigt ha försvunnit.

https://forlaggare.se/topplistor/
Citera
Igår, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Vilken osanning menar du att jag kom med, cyberhawk?

Jag skrev uttryckligen att När allt faller låg på plats 4 på veckotopplistan för facklitteratur. Inte att den låg fyra bland alla böcker. Så vad är det egentligen du rättar mig om?

Jag skrev inte heller att placeringen bevisar att MZ är ”folkkär”. Jag skrev att intresset för honom uppenbarligen inte har försvunnit, vilket var ett svar på alla påståenden här om att ingen längre är intresserad av honom. Det är en viss skillnad.

Däremot blir jag nyfiken på dina 700–1 500 exemplar. Var hittar du uppgiften att det var vad som krävdes för just fjärdeplatsen den veckan? Lägg gärna ut källan.

Och ”haveriet hos Skavlan” är väl din personliga uppfattning, precis som andra kan ha en helt annan. Det blir inte ett objektivt faktum bara för att du skriver det.

Så innan du anklagar mig för att ”komma med osanningar hela tiden” kanske du ska börja med att peka ut vilken osanning jag faktiskt skrev.
Plats 4 på listan för facklitteratur.
Placeringarna före ser ut så här:

1. Carolas memoarer
2. Mackans kost. Middagar och matlådor, det här är kokboken för dig som vill laga enkla, goda middagar och fixa smarta matlådor utan att planera i timmar.
3. Om att misslyckas, ”I en värld besatt av framgång är det totala fiaskot ett av de värsta öden som kan tänkas. I denna bok tittar Peter Englund på hur spektakulär lycka ändat i spektakulär olycka.”
4. MånsPetters memoarer.

Han är inte helt bortglömd, men ändå inte lika populär som en smart matlåda.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Plats 4 på listan för facklitteratur.
Placeringarna före ser ut så här:

1. Carolas memoarer
2. Mackans kost. Middagar och matlådor, det här är kokboken för dig som vill laga enkla, goda middagar och fixa smarta matlådor utan att planera i timmar.
3. Om att misslyckas, ”I en värld besatt av framgång är det totala fiaskot ett av de värsta öden som kan tänkas. I denna bok tittar Peter Englund på hur spektakulär lycka ändat i spektakulär olycka.”
4. MånsPetters memoarer.

Han är inte helt bortglömd, men ändå inte lika populär som en smart matlåda.
Han borde köpa boken som är på tredje plats och läsa igenom. Kanske den om matlådor också om han har långt till affären.
Citera
Igår, 22:14
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Nej, det stod i mitt föregående inlägg som du tydligen missade. Det du citerade var mitt svar på en annan skribent.

Idag, 18:11
Allt skvaller om Måns Zelmerlöw!
Postat av subtleoak
Svar: 24 033
Visningar: 8 199 123
Lite intressant ändå med tanke på hur död MZ:s karriär påstås vara här inne.

När allt faller släpptes den 2/9 och ligger nu på plats 4 på den officiella veckotopplistan för facklitteratur för 7–13 september.

Det handlar om faktiskt sålda exemplar. Bara tre fackböcker sålde fler den veckan.

Intresset för MZ verkar med andra ord inte riktigt ha försvunnit.

https://forlaggare.se/topplistor/

Hur kan du säga att jag har fel när du inte skrev det i inlägget jag kommenterade på!
Åter igen: Att han sålt kanske 1000 ex på en vecka säger inte ett skit om att han fortfarande är populär medans ALLT annat talar emot att han inte är det. Tror du verkligen att alla som köpt boken gör det för att de tycker om honom? det är väldigt naivt att tro det i såna fall.
Citera
Igår, 22:16
Medlem
Citat:
Problemet med dig är att du inte bryr dig om faktiska sanningar, till skillnad från mig och alla andra vettiga människor som bara bryr sig om sådant som går att bevisa.

Perfekt, cyberhawk. Då är vi överens om att vi ska hålla oss till sådant som går att belägga.

Då kan du börja med att belägga några av dina egna påståenden:

Att MZ:s fjärdeplats motsvarar 700–1 500 sålda exemplar. Att en ENIG presskår anser att Skavlanintervjun var ett ”haveri”. Och gärna någon av alla de ”osanningar” du påstår att jag hela tiden skriver.

Du säger ju själv att du, till skillnad från mig, bara bryr dig om sådant som går att bevisa. Då borde det här vara väldigt enkelt.

Och du hoppade visst över min fråga om Ciara. Om en parts berättelse inte duger för att bilda sig en uppfattning om verkligheten förutsätter jag fortfarande att samma princip gäller hennes Instagraminlägg.

Eller är ”partisk inlaga” bara ett problem när den kommer från MZ?
Citera
Igår, 22:23
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Perfekt, cyberhawk. Då är vi överens om att vi ska hålla oss till sådant som går att belägga.

Då kan du börja med att belägga några av dina egna påståenden:

Att MZ:s fjärdeplats motsvarar 700–1 500 sålda exemplar. Att en ENIG presskår anser att Skavlanintervjun var ett ”haveri”. Och gärna någon av alla de ”osanningar” du påstår att jag hela tiden skriver.

Du säger ju själv att du, till skillnad från mig, bara bryr dig om sådant som går att bevisa. Då borde det här vara väldigt enkelt.

Och du hoppade visst över min fråga om Ciara. Om en parts berättelse inte duger för att bilda sig en uppfattning om verkligheten förutsätter jag fortfarande att samma princip gäller hennes Instagraminlägg.

Eller är ”partisk inlaga” bara ett problem när den kommer från MZ?

Allt du frågar om har bevisats här i tråden. Ciaras inlägg visade sig innehålla en hel del sanning som bevisats, din dumme fan.
Citera
Igår, 22:26
Medlem
Citat:
Hur kan du säga att jag har fel när du inte skrev det i inlägget jag kommenterade på!
Åter igen: Att han sålt kanske 1000 ex på en vecka säger inte ett skit om att han fortfarande är populär medans ALLT annat talar emot att han inte är det. Tror du verkligen att alla som köpt boken gör det för att de tycker om honom? det är väldigt naivt att tro det i såna fall.

Jag säger inte att du har fel jag bara förtydligade att jag hade skrivit just faktaböcker i ett tidigare inlägg.

Okej, men vad tror du själv? Brukar du ofta köpa böcker skrivna av personer du verkligen ogillar?

Här i tråden är det ju ganska tydligt att flera av dem som uppenbarligen inte tål MZ samtidigt väldigt bestämt deklarerar att de minsann INTE tänker läsa boken.

Det är förstås praktiskt, för då kan man fortsätta ha sin egen bild av vad MZ skriver och tycker utan risken att faktiskt behöva läsa vad han själv berättar.

Men det lär bli svårare att diskutera bokens innehåll på det sättet ju fler som faktiskt läser den och kan bilda sig en egen uppfattning. Och om några dagar kommer dessutom ljudboken, vilket gör den tillgänglig för ännu fler.

Och nej, jag har fortfarande inte sagt att alla som köper boken automatiskt tycker om MZ. Jag konstaterade att det fortfarande finns ett INTRESSE för honom. Att en bok säljer behöver inte betyda att alla köpare älskar författaren – men det är lite svårt att samtidigt hävda att ingen längre är intresserad.
Citera
Igår, 22:30
Medlem
Citat:
Allt du frågar om har bevisats här i tråden. Ciaras inlägg visade sig innehålla en hel del sanning som bevisats, din dumme fan.

Men visa då bevisen, cyberhawk. Det borde ju vara världens enklaste sak när ALLT redan är bevisat.

Källa på 700–1 500 sålda exemplar?

Källa på den ENIGA presskåren?

EN av alla mina ”osanningar”?

Och du svarade fortfarande inte på frågan om Ciara. Frågan var inte om delar av det hon skrev senare kan ha visat sig stämma. Frågan var om hennes Instagraminlägg, när det publicerades, också var en parts berättelse om deras äktenskap. Ja eller nej?

”Allt finns i tråden, din dumme fan” är liksom inget bevis på någonting. Det är bara ett väldigt långt sätt att slippa svara på ganska enkla frågor.
Citera
Igår, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nej, du är högst okunnig. Ändå sitter du och raljerar stup i kvarten om hur involverad du är i MånsPetter och ända in i hans kalsonger . Ditt intresse för hans skinnbit var stort och du skrev att han hade två om jag fattat rätt?
Nej det har du fattat fel.
Jag är inte intresserad av små pojkars kön heller.

Jag läser på och innantill men jag har inte påstått att jag är mer insatt än någon annan.
Men du har rätt i att jag är teknikrädd. Rädd att jag ska ställa till något knas.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 22:54.
Citera
Igår, 22:53
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Men visa då bevisen, cyberhawk. Det borde ju vara världens enklaste sak när ALLT redan är bevisat.

Källa på 700–1 500 sålda exemplar?

Källa på den ENIGA presskåren?

EN av alla mina ”osanningar”?

Och du svarade fortfarande inte på frågan om Ciara. Frågan var inte om delar av det hon skrev senare kan ha visat sig stämma. Frågan var om hennes Instagraminlägg, när det publicerades, också var en parts berättelse om deras äktenskap. Ja eller nej?

”Allt finns i tråden, din dumme fan” är liksom inget bevis på någonting. Det är bara ett väldigt långt sätt att slippa svara på ganska enkla frågor.

Men lägg ner nu bara, du har redan fått alla svaren och de flesta har du fått många gånger om. Du har inget att komma med alls så du upprepar dig bara, gång efter gång.
Citera
Igår, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du beskriver boken fint. Och med samma känsla jag hade. Ingenting uppstår ur tomma intet och att det inte är ens fel att två träter har aldrig varit sannare.
Jag tyckte boken på ett sätt var sorglig och att sedan se hur han nu behandlas i verkliga livet är, om möjligt, ännu sorgligare.

Tack!
Citera
Igår, 22:57
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Jag säger inte att du har fel jag bara förtydligade att jag hade skrivit just faktaböcker i ett tidigare inlägg.

Okej, men vad tror du själv? Brukar du ofta köpa böcker skrivna av personer du verkligen ogillar?

Här i tråden är det ju ganska tydligt att flera av dem som uppenbarligen inte tål MZ samtidigt väldigt bestämt deklarerar att de minsann INTE tänker läsa boken.

Det är förstås praktiskt, för då kan man fortsätta ha sin egen bild av vad MZ skriver och tycker utan risken att faktiskt behöva läsa vad han själv berättar.

Men det lär bli svårare att diskutera bokens innehåll på det sättet ju fler som faktiskt läser den och kan bilda sig en egen uppfattning. Och om några dagar kommer dessutom ljudboken, vilket gör den tillgänglig för ännu fler.

Och nej, jag har fortfarande inte sagt att alla som köper boken automatiskt tycker om MZ. Jag konstaterade att det fortfarande finns ett INTRESSE för honom. Att en bok säljer behöver inte betyda att alla köpare älskar författaren – men det är lite svårt att samtidigt hävda att ingen längre är intresserad.

Det är ingen här som vill diskutera boken av förklarliga skäl som är uppenbara för alla, så släpp den nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in