Citat:
Ursprungligen postat av
cyberhawk
Hur kan du säga att jag har fel när du inte skrev det i inlägget jag kommenterade på!
Åter igen: Att han sålt kanske 1000 ex på en vecka säger inte ett skit om att han fortfarande är populär medans ALLT annat talar emot att han inte är det. Tror du verkligen att alla som köpt boken gör det för att de tycker om honom? det är väldigt naivt att tro det i såna fall.
Jag säger inte att du har fel jag bara förtydligade att jag hade skrivit just faktaböcker i ett tidigare inlägg.
Okej, men vad tror du själv? Brukar du ofta köpa böcker skrivna av personer du verkligen ogillar?
Här i tråden är det ju ganska tydligt att flera av dem som uppenbarligen inte tål MZ samtidigt väldigt bestämt deklarerar att de minsann INTE tänker läsa boken.
Det är förstås praktiskt, för då kan man fortsätta ha sin egen bild av vad MZ skriver och tycker utan risken att faktiskt behöva läsa vad han själv berättar.
Men det lär bli svårare att diskutera bokens innehåll på det sättet ju fler som faktiskt läser den och kan bilda sig en egen uppfattning. Och om några dagar kommer dessutom ljudboken, vilket gör den tillgänglig för ännu fler.
Och nej, jag har fortfarande inte sagt att alla som köper boken automatiskt tycker om MZ. Jag konstaterade att det fortfarande finns ett INTRESSE för honom. Att en bok säljer behöver inte betyda att alla köpare älskar författaren – men det är lite svårt att samtidigt hävda att ingen längre är intresserad.