2026-09-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hur många exemplar har han själv och sin familj köpt upp? Kan inte tänka mig att folk har tid att sitta och läsa hans privata känslosvall. Han köper ju sitt eget märke på vin vilket syntes tydligt på menyn. Han var så blek hos Skavlan och hela fasaden har fallit.

Så när försäljningssiffrorna inte riktigt passar teorin om att ingen längre är intresserad av MZ måste förklaringen alltså vara att han och familjen köpt böckerna själva?

Hur många exemplar menar du att familjen har köpt för att få upp boken till plats 4 på den officiella försäljningslistan? Har du något som helst belägg för det eller hittade du precis på den förklaringen?

Och att DU inte kan tänka dig att folk vill läsa boken säger väl ganska lite om hur många som faktiskt gör det. Det var liksom hela poängen med försäljningslistan.

Vad gäller vinet är det väl snarare ytterst intelligent av MZ att både sälja OCH köpa sitt eget vin. Han har ju, till skillnad från vissa andra, faktiskt ett ”eget” vin att köpa 😉
Citera
2026-09-19, 20:30
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Så när försäljningssiffrorna inte riktigt passar teorin om att ingen längre är intresserad av MZ måste förklaringen alltså vara att han och familjen köpt böckerna själva?

Hur många exemplar menar du att familjen har köpt för att få upp boken till plats 4 på den officiella försäljningslistan? Har du något som helst belägg för det eller hittade du precis på den förklaringen?

Och att DU inte kan tänka dig att folk vill läsa boken säger väl ganska lite om hur många som faktiskt gör det. Det var liksom hela poängen med försäljningslistan.

Vad gäller vinet är det väl snarare ytterst intelligent av MZ att både sälja OCH köpa sitt eget vin. Han har ju, till skillnad från vissa andra, faktiskt ett ”eget” vin att köpa 😉

När ska du lära dig att ställa saker i perspektiv och sluta komma med osanningar hela tiden?
Det du hänvisar till är den officiella topplistan för facklitteratur, inte en lista för alla böcker! Där räcker det att säja 700–1 500 ex på en vecka för att nå den placeringen. att 700–1 500 pers är intresserade av att läsa om det personliga haveriet är högst rimligt men det gör honom väldigt långt ifrån att vara varken folkkär eller populär som du hela tiden konstaterar att han är! Haveriet hos Skavlan kommer knappast att bygga på hans "folkkärhet" heller.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-19 kl. 20:40.
Citera
2026-09-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du läst den nu? Citera ur boken något hat om deras mor.
Det är i första hand en kärleksbok till barnen.

Naturligtvis har jag inte läst hatboken, min tid är mer värdefull än så. Men det finns så många samstämmiga uppgifter på olika håll - inte alls bara i denna tråd - att det förefaller helt riskfritt att karaktärisera den som en hatbok. Jag har däremot aldrig påstått att det är en hatbok mot hans barn, som du nu verkar argumentera mot. Eftersom jag kan ha mer än en tanke i huvudet samtidigt tror jag att han uppriktigt älskar sina barn, men av olika skäl har svårt att vara "världens bästa pappa", som hans självbild är.
Citera
2026-09-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Lite intressant ändå med tanke på hur död MZ:s karriär påstås vara här inne.

När allt faller släpptes den 2/9 och ligger nu på plats 4 på den officiella veckotopplistan för facklitteratur för 7–13 september.

Det handlar om faktiskt sålda exemplar. Bara tre fackböcker sålde fler den veckan.

Intresset för MZ verkar med andra ord inte riktigt ha försvunnit.

https://forlaggare.se/topplistor/
Fucklitteratur?
Citera
2026-09-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
När ska du lära dig att ställa saker i perspektiv och sluta komma med osanningar hela tiden?
Det du hänvisar till är den officiella topplistan för facklitteratur, inte en lista för alla böcker! Där räcker det att säja ca 2000 ex på en vecka för att nå den placeringen. att 2000 pers är intresserade av att läsa om det personliga haveriet är högst rimligt men 2000 pers gör honom väldigt långt ifrån att vara varken folkkär eller populär som du hela tiden konstaterar att han är! Haveriet hos Skavlan kommer knappast att bygga på hans "folkkärhet" heller.
Sådär! Så har den "dumme fan" också vaknat till liv.
Visste du att en genomsnittlig svensk bok säljer i ca 500 exemplar? Totalt.
Redan där kan vi konstatera att 1) han har fyrdubblat antalet mot genomsnittet och 2) han skrev inte boken för att tjäna en hacka. Författare tjänar i princip ingenting.

Det blir lite roligt när du frågar om när skribenten ska "sluta komma med osanningar hela tiden?" precis efter att du ljugit dig blå om vad som sades hos Skavlan.
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-19 kl. 20:58.
Citera
2026-09-19, 20:54
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Sådär! Så har den "dumme fan" också vaknat till liv.
Visste du att en genomsnittlig svensk bok säljer i ca 500 exemplar? Totalt.
Redan där kan vi konstatera att 1) han har fyrdubblat antalet mot genomsnittet och 2) han skrev inte boken för att tjäna en hacka. Författare tjänar i princip ingenting.

Det blir lite roligt när du frågar om när skribenten ska "sluta komma med osanningar hela tiden?" precis efter att du ljugit dig blå om vad som sades hos Skavlan.

För övrigt undrar jag:
Vilken meny du talar om? Vilken blekhet? Och förstås varför det inte är bra att "köpa" sitt eget vin?

Vet Rikskrim08 om att du för hens talan och outar hen som en simpel Trumpälskare (även om det förstås inte kan skrivas om i MZ-tråden)?

Har du tappat det helt nu? Jag förstår verkligen ingenting om vad du skriver! Vad är det här för svammel? Vad har något av det här med något jag skrev att göra?
Citera
2026-09-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Naturligtvis har jag inte läst hatboken, min tid är mer värdefull än så. Men det finns så många samstämmiga uppgifter på olika håll - inte alls bara i denna tråd - att det förefaller helt riskfritt att karaktärisera den som en hatbok. Jag har däremot aldrig påstått att det är en hatbok mot hans barn, som du nu verkar argumentera mot. Eftersom jag kan ha mer än en tanke i huvudet samtidigt tror jag att han uppriktigt älskar sina barn, men av olika skäl har svårt att vara "världens bästa pappa", som hans självbild är.
Men inte mer värdefull än att du kan kolla upp hur många som står i kö för att låna den eller be om utdrag ur densamma? Jag tror bara att du är snål och därför får bida din tid.
Citera
2026-09-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Har du tappat det helt nu? Jag förstår verkligen ingenting om vad du skriver! Vad är det här för svammel? Vad har något av det här med något jag skrev att göra?
Snöfall ?
Senast redigerad av Vipan 2026-09-19 kl. 21:13.
Citera
2026-09-19, 21:10
Medlem
Finns väl alla möjliga jobb där precis som här
Barnen borde vara hans prio 1
Men nä
Egot går före!

Citat:
Varför förutsätta att allt är så enkelt?
Vi vet ju i princip ingenting.

Han måste för det första kunna försörja sig. Chansen att kunna göra det är troligtvis större i sitt hemland.

Hur vet vi att han får träffa sina barn oftare för att han bor i närmre? Att alla käppar i hjulet hon hitintills satt bara upphör sådär?

Sedan är ju inte vårdnadstvisten avgjord. Är ganska säker på att han fortsatt har förhoppningar om den.
Citera
2026-09-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Finns väl alla möjliga jobb där precis som här
Barnen borde vara hans prio 1
Men nä
Egot går före!
Ja, tänk vad olika man kan se det.
Jag tror att han bor här för att hans barn är hans prioritet.
Citera
2026-09-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Enligt Skavlan så gick han till angrepp på Ciara hela boken rakt igenom. Menar du att Skavlan hittade på? Klart att du tycker om och gottar dig när han förnedrar sina barns mor. Du själv smutskastar henne i tråden så fort du får ett tillfälle. Obehaglig är bara förnamnet på dig mellan Otto och Plommon.

Då måste Skavlan nästan ha läst en annan bok än den jag läste. Min upplevelse av boken är i alla fall en helt annan. Jag uppfattar varken hat eller hämnd i den.

Som Ottoplommon skrev tidigare handlar boken dessutom om betydligt mer än Ciara. MZ skriver om en mängd olika människor och ganska vitt skilda händelser, från barndomen och Afrika till hur han mådde före och efter rättegången.

Och när han skriver om Ciara är det långt ifrån bara negativt. Som jag uppfattade det beskriver han henne bland annat som rolig, med en otrolig timing och väldigt vacker. Han berättar också om sådant han uppskattade hos henne och att han inledningsvis tyckte om hennes ganska lätta syn på livet – ungefär att allt ordnar sig och att man inte behöver vältra sig i tråkiga saker som kan tas senare.

Min samlade upplevelse är snarare att boken är skriven av en MZ som är förtvivlad över att allt har blivit som det blivit. Det finns också en stor sorg och saknad i boken. Han skriver väldigt fint om människor som han tyckt mycket om men som försvunnit ur hans liv i samband med skilsmässan, bland annat en person i Ciaras familj. Det är åtminstone väldigt långt ifrån den där bilden av en bok fylld av hat och hämnd som vissa här försöker måla upp.

Sedan beskriver han förstås också gräl, meningsskiljaktigheter och situationer där de hanterade saker på helt olika sätt. Som jag läser boken blev just konflikterna och deras olika syn på vissa saker också en del av deras fall. Det handlar alltså inte enbart om MZ:s egna tillkortakommanden, även om han definitivt skriver om dem också.

Hur ska han överhuvudtaget kunna berätta sin version av varför äktenskapet havererade utan att ge exempel på VAD som faktiskt gick fel mellan dem? Särskilt när deras äktenskap och hans tillkortakommanden redan lagts ut till allmän beskådan.

Och det roliga är ändå allt detta prat om förtal. När Ciaras offentliga anklagelser diskuterades här hävdades det bestämt från samma flank att hon befann sig i England och att sanningen är ett försvar mot förtal där.

Nu när MZ berättar sin version av äktenskapet börjar det istället pratas om att HAN ska stämmas för förtal i England. Om argumentet nu är att det MZ skriver är osant får man väl börja med att visa VAD som är osant.

Att just Cissi Wallin dessutom plockas in i en diskussion om förtal blir nästan lite komiskt med tanke på hur hårt hon själv genom åren kritiserat förtalslagstiftningen och hur den används.

Ibland undrar man faktiskt hur ni ska ha det på hatarflanken. Kappan har vänt så många gånger efter vinden att man till slut tappat räkningen.

Och ett tips till er som fortfarande inte har läst boken: GÖR DET och bilda er en egen uppfattning. För efter att faktiskt ha läst den kan jag konstatera att min bild av innehållet skiljer sig rejält från mycket av det som påstås om boken här i tråden. Mycket av det känner jag helt enkelt inte igen från boken jag läste.
Citera
2026-09-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ja, tänk vad olika man kan se det.
Jag tror att han bor här för att hans barn är hans prioritet.
Ja, han är ju så olycklig annars. Dom har nolltolerans mot narkotika i England också så vingården är skyddad sfär.
Senast redigerad av Vipan 2026-09-19 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in