2025-10-03, 06:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Ciara är väl medveten vad hennes ord orsakat och har absolut säkert även läst här om att ryktena blivit så stora att någon här skrev barnmisshandlare utan att regera eller förneka. Det är att aktivt arbeta för missaktning och bevis tillräckliga för falsk angivelse.
Din logik är förbluffande måste jag säga. Du tycker att Ciara ska stå till svars för vad alla skriver om MånsPetter på Flashback. Det är nog lättare att raka en katt eller borsta tänderna på en höna än att få dig att förstå hur normala människor tänker.
Citera
2025-10-03, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förstod att du saknar kunskap i ämnet. Det väcktes inget åtal, alltså blev det ingen rättegång. Det är bara domstolar som har rätten att avgöra skuldfrågan. I det aktuella fallet blev skuld/oskuldsfrågan aldrig rättsligt prövad.

Det vore katastrof om varje fall av relationsvåld som inte går till åtal skulle följas av att anmälaren skulle få straff för falsk angivelse eller falsk tillvitelse. Då skulle stora mängder av oskyldiga brottsoffer straffas i stället för skyldiga brottslingar.

Om du tänker efter en lite stund så tror jag att även du inser hur orimligt ditt resonemang är och hur fruktansvärt samhället skulle se ut om du fick som du ville. Då skulle ingen misshandlad människa någonsin våga göra en polisanmälan med risk för att själv bli bestraffad. Flera hundra kvinnor skulle bestraffas varje år för att ha gjort en anmälan som inte gick till åtal.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...edningarna-ner

Anmälare får domar och rättsliga efterspel, absolut och det kan Ciara få om Måns anmäler. Gå inte ut med falsk fakta. Det kan påverka andra som tror man kan anmäla hur som helst för att man vill att det är sant eller att det skulle vara sant. Det krävs noggranna bevis och i misshandel bör det finnas.
Citera
2025-10-03, 16:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Anmälare får domar och rättsliga efterspel, absolut och det kan Ciara få om Måns anmäler. Gå inte ut med falsk fakta. Det kan påverka andra som tror man kan anmäla hur som helst för att man vill att det är sant eller att det skulle vara sant. Det krävs noggranna bevis och i misshandel bör det finnas.
Hoppas han anmäler Ciara. Skulle i så fall bli det definitiva sänket och sen puts väck. Hoppas!!
Citera
2025-10-03, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hoppas han anmäler Ciara. Skulle i så fall bli det definitiva sänket och sen puts väck. Hoppas!!

Tror det vore jättebra om han gjorde det. Man kan inte tro man som kvinna får göra vad som helst för att utnyttja läget som varit. Ingen skugga skall falla om man anmäler någon som vill förgöra en bara för att man separerat.
Citera
2025-10-03, 18:02
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Tror det vore jättebra om han gjorde det. Man kan inte tro man som kvinna får göra vad som helst för att utnyttja läget som varit. Ingen skugga skall falla om man anmäler någon som vill förgöra en bara för att man separerat.
Jag hoppas verkligen att han gör det. Vore jättekul....
Citera
2025-10-03, 18:17
Avstängd
Citat:
Vad exakt tänker du att han ska anmäla henne för?
Citera
2025-10-03, 19:31
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:

Hade det funnits något att anmäla så hade han gjort det direkt. Tystnaden är talande. Du kan sluta fantisera nu.
Citera
2025-10-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Hade det funnits något att anmäla så hade han gjort det direkt. Tystnaden är talande. Du kan sluta fantisera nu.
Det kanske tog lite tid att uppfatta allt tydligt. Men när det väl började, slutade det inte... Det förtalande inlägget på Instagram, de impulsiva uppföljande inläggen och raderingen. Polisanmälan som verkade ha grundats på hennes anklagelser på Insta om regelbundet våld mot henne och barnen, men som sedan lades ner och där hon var tvungen att erkänna att det rörde sig om ett enda påstått incident där det inte ens fanns några blåmärken. Om man kan tro på det är ju tveksamt. De påstådda kokainfynden i hemmet, som dock tyder mer på falska bevis och medveten placering. Medvetet utnyttjande av pressen och andra offentliga medel för att skapa opinion.
Och listan blir längre och längre ju närmare man tittar på detaljerna.
Citera
2025-10-03, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Det kanske tog lite tid att uppfatta allt tydligt. Men när det väl började, slutade det inte... Det förtalande inlägget på Instagram, de impulsiva uppföljande inläggen och raderingen. Polisanmälan som verkade ha grundats på hennes anklagelser på Insta om regelbundet våld mot henne och barnen, men som sedan lades ner och där hon var tvungen att erkänna att det rörde sig om ett enda påstått incident där det inte ens fanns några blåmärken. Om man kan tro på det är ju tveksamt. De påstådda kokainfynden i hemmet, som dock tyder mer på falska bevis och medveten placering. Medvetet utnyttjande av pressen och andra offentliga medel för att skapa opinion.
Och listan blir längre och längre ju närmare man tittar på detaljerna.
Du tänker att MånsPetter borde göra någon sorts anmälan baserad på en flasbackares fantasier? Till vem tycker du att han borde anmäla dina påhitt? Polisen?
Citera
2025-10-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tänker att MånsPetter borde göra någon sorts anmälan baserad på en flasbackares fantasier? Till vem tycker du att han borde anmäla dina påhitt? Polisen?
Skilsmässan är uppenbarligen inte klar ännu, annars hade man redan hört något. Om det blir ytterligare förhandlingar här, kommer vissa fakta att väcka några stora frågor. Och jag hoppas verkligen att hon inte kommer undan med sina lögner den här gången.

På tal om lögner, du har fortfarande inte svarat på det du felaktigt sprider här. Eller har du hittat några namn under tiden? Men jag behöver väl inte förvänta mig några svar från dig.
Citera
2025-10-03, 20:12
Medlem
Citat:
Man kan ju bara hoppas att hennes girighet snart spricker upp till ytan. Att hon vill utnyttja honom är så genomskinligt att det nästan blir pinsamt. Som jag redan skrev tidigare idag – hennes Instagram-inlägg stank ju falskhet och var allt annat än rent. Och det som dessutom kommit fram här… helt sinnessjukt. Vilken jävla häxa, och vad hon är villig att göra bara för att få sin vilja igenom. Jag är helt övertygad: om det har förekommit psykisk misshandel i familjen, då var det hon som stod för den.
Citera
2025-10-03, 20:12
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Skilsmässan är uppenbarligen inte klar ännu, annars hade man redan hört något. Om det blir ytterligare förhandlingar här, kommer vissa fakta att väcka några stora frågor. Och jag hoppas verkligen att hon inte kommer undan med sina lögner den här gången.

På tal om lögner, du har fortfarande inte svarat på det du felaktigt sprider här. Eller har du hittat några namn under tiden? Men jag behöver väl inte förvänta mig några svar från dig.

Vilka fakta? Vad vet du som inte är offentligt i media och var får du dem uppgifterna ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in